حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از سال آینده برخی از مدل های آیپد را به نمایشگر اولد مجهز می کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

ما از سال گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده اپل از نمایشگر OLED را برای آیپدها شنیده بودیم. آیپد پرو امسال، محتمل ترین گزینه برای اولین بودن در این بروزرسانی بود؛ با این حال، این اتفاق نیفتاد، چراکه اپل، آیپد ۱۲.۹ اینچی M1 را به نمایشگر mini-LED مجهز کرد. اکنون اما، گزارشی توسط ETNews منتشر شده که ادعا می کند حداقل یکی از مدل های آیپد ۲۰۲۲ از نمایشگر اولد بهره خواهد گرفت.

نمایشگر اولد در آیپد پرو های ۲۰۲۲

طبق این گزارش، اپل برای برخی از آیپدهایی که سال آینده عرضه می شوند، نمایشگر اولد را در نظر گرفته است. تقریبا واضح است که مدل پرو آیپد ۲۰۲۲، اولین سری خواهد بود که با ارتقا پنل OLED روبرو می شود و به دنبال آن آیپد ایر و در انتها نیز آیپد معمولی با این ویژگی ارائه خواهد شد. گفته می شود که اپل در حال همکاری با سامسونگ و ال جی برای تهیه این پنل های اولد می باشد که سال آینده برای خانواده آیپد در نظر گرفته شده است.

اپل، بزرگترین نام در بازار جهانی تبلت است. طبق اطلاعات IDC، این شرکت در سال گذشته بالغ بر 53.2 میلیون آیپد عرضه کرده و تا پایان سه ماهه اول 2021، سهم بازار 31.7 درصدی را در اختیار داشته است. با دارا بودن چنین سهم عظیمی از بازار، استفاده از پنل های OLED توسط اپل برای خانواده آیپد، به عنوان یک افزایش رشد در نرخ تولید اینگونه از پنل ها تلقی می شود.

نمایشگر اولد در آیپد های ۲۰۲۲

نمایشگر اولد در آیپد های ۲۰۲۲

آیپد های معمولی و مک بوک ها چطور؟

در نوامبر سال گذشته، گزارشی از همان نشریه پیش بینی کرد که اپل حداقل یک آیپد پرو را در سال 2021 به نمایشگر mini-LED مجهز می کند و سپس سال آینده به یک پنل OLED منتقل شود. تحلیلگران پیش بینی می كنند كه آیپد با صفحه نمایش اولد تا قبل از سال 2022 معرفی نخواهد شد.

اوایل امسال و در ماه مارس، نشریه DigiTimes متمرکز بر زنجیره تأمین، اشاره کرد که استفاده از نمایشگر اولد برای آیپد در آستانه اجرا قرار دارد. در اینجا لازم به ذکر است که در راستای صرفه جویی در هزینه تولید سری آیپد پرو، مابقی تبلت های اپل از پنل های LCD بهره می برند.

با این حال، علاوه بر بکارگیری نمایشگر اولد در آیپد های سال آینده، گزارش شده است که اپل قصد دارد مک بوک های جدید خود را نیز، به این پنل ها مجهز کند. با این حال، بعید است که این اتفاق در سال 2021 رخ دهد، چراکه گفته می شود در نسخه های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو آینده، از یک نمایشگر mini-LED استفاده خواهد شد.

مشکلات نمایشگر mini-LED آیپد پرو در حال نمایان شدن است

نظر شما راجع به استفاده اپل از نمایشگر اولد در آیپدهای سال ۲۰۲۲ چیست؟ به نظر شما از لحاظ کیفیت، این مدل از نمایشگر ها بهتر عمل خواهند کرد یا نمایشگر های mini-LED؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

mini led معلومه چنگی به دل نزده که میخواد بره سراغ oled

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی