حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو X70 Pro و ویوو X70 با تراشه‌های قدیمی Exynos 1080 و Dimensity 1200 عرضه می‌شوند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، ویوو

ویوو سری پرچمداران خود را هر ساله رونمایی می‌کند. این سری پرچمداران، تحت نام ‌Vivo X رونمایی و روانه بازار می‌شوند. ویوو به زودی از سری X70 خود رونمایی می‌کند. حال، شایعاتی مبنی بر استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر در ویوو X70 Pro و ویوو X70 منتشر شده است. در ادامه، به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

ویوو X70 Pro و ویوو X70 از تراشه‌های قدیمی‌تری استفاده خواهند کرد

ویوو سال گذشته از سری Vivo X60 خود رونمایی کرده بود. به همین ترتیب، کم کم به زمان رونمایی سری ویوو ایکس ٧٠ نیز نزدیک می‌شویم. پیش از این در مورد دوربین ویوو ایکس ٧٠ صحبت کرده بودیم.

 

ویوو X70 با سنسور دوربین ١/١.۵” اینچی و لرزشگیر Gimbal رونمایی خواهد شد

 

بر اساس گزارش تازه‌ای از GizChina، مدل‌های سری X ویوو معمولاً نمایندگان ویوو در بین پرچمداران رقبا هستند. این سری، معمولاً عملکرد جذابی نیز داشته‌اند. اما به نظر می‌رسد که سری Vivo X70 کم‌تر این سنت را ادامه دهد. ممکن است که همین امسال شاهد رونمایی از سری ویوو ایکس ٧٠ باشیم. بر اساس اظهارات منتشر شده از یک افشاگر شناخته شده در ویبو، سری ویوو ایکس ٧٠ فرق چندانی با نسل قبلی خود ندارد. همان طور که این افشاگر می‌گوید، نسخه استاندارد سری ویوو ایکس ٧٠ به تراشه Exynos 1080 تجهیز خواهد شد. اما نسخه جهانی سری Vivo X70 دارای تراشه Dimensity 1200 خواهد بود. هر چند که نسخه جهانی با تراشه ۶ نانومتری مدیاتک نیز در گیک بنچ ظاهر شده بود. اگر به یاد داشته باشید، نسخه جهانی ویوو ایکس ۶٠ و ویوو ایکس ۶٠ پرو دارای تراشه Snapdragon 870 بود.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

بر اساس گفته‌های افشاگر مورد اشاره، سری ویوو ایکس ٧٠ شامل سه عضو می‌شود. این اعضا، نسخه استاندارد، نسخه پرو و در نهایت، گران‌ترین نسخه پرو پلاس هستند. نسخه قابل توجه، در مورد ویوو ایکس ٧٠ پرو پلاس است. در حالی که ویوو X70 Pro و ویوو X70 از تراشه‌های ضعیف‌تر و یا قدیمی استفاده خواهند کرد، نسخه پرو پلاس به تراشه Snapdragon 888 Plus مجهز می‌شود. اگر به یاد داشته باشید، نسخه جهانی ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس نیز دارای تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888 بود.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

علاوه بر این‌ها، ویوو X70 Pro و ویوو X70 از شارژری با توان ۴۴ وات پشتیبانی می‌کنند که احتمالاً نسبت به رقبا خیلی جذاب نیست. همچنین تمام این نسخه‌ها به اینترنت 5G نیز مجهز خواهند شد. در حالی که دو عضو ارزان‌تر دارای شارژر ۴۴ واتی هستند، ویوو ایکس ٧٠ پرو پلاس از شارژر ۶۶ واتی استفاده خواهد کرد. دیگر افشاگری که در این بحث اظهار نظر کرده است، می‌گوید که نسل جدید سری X ویوو دارای نمایشگری با وضوح +Full HD است. این نسل نیز مانند قبل از حفره نمایشگر مرکزی استفاده خواهد کرد. نکته مورد انتظار دیگر، استفاده از پنل AMOLED و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است.

دوربین ویوو ایکس ٧٠

همان طور که گفتیم، ما در ترنجی از مشخصات احتمالی دوربین ویوو ایکس ٧٠ صحبت کرده بودیم. مهم‌ترین ویژگی احتمالی دوربین این دستگاه، وجود لرزشگیر گیمبال است. حال، جزئیات تازه‌ای از دوربین این گوشی به دست ما رسیده است. اگر به یاد داشته باشید، سنسور اصلی ویوو ایکس ۶٠، IMX598 ساخت سونی بود. اما ویوو قصد دارد تا این بار از سنسور ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 سونی در Vivo X70 استفاده کند. این مدل سنسور، در دستگاه‌های زیادی اعم از آنر مجیک ٣ و یا رینو ۵ پرو پلاس به کار گرفته شده است.

شایان ذکر است که کمپانی چینی ویوو در حال واحد پردازش سینگال تصویر اختصاصی خود است. بر اساس شایعات، نام این واحد پردازش سیگنال تصویر اختصاصی “Yueying” می‌باشد. به همین صورت، امکان استفاده از این ISP در سری Vivo X70 وجود دارد. اما ظاهراً قرار نیست که این واحد پردازش سیگنال تصویر به صورت یکپارچه در تراشه تعبیه شود. بنابراین، این پردازنده یک واحد جداگانه در این سری خواهد بود. به غیر از تمرکز بر روی پردازش تصویر به صورت سخت افزاری، ویوو می‌خواهد الگوریتم‌های نرم افزاری خود را بهبود ببخشد. در نتیجه ویوو می‌خواهد با قدرت بیشتری روی بخش سیستم دوربین گوشی‌های متمرکز شود.

نکته جالب این است که ویوو به شدت قصد داشته است تا اطلاعات توسعه پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی لو نرود. اما این کمپانی موفق به حفظ اطلاعات محرمانه خود نشده است. اما در کل، استفاده از ISP اختصاصی برای گوشی‌های ویوو عجیب نیست. چرا که این کمپانی یکی از نوآورترین برندهای چینی حوزه گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

نظر شما در مورد سری Vivo X70 چیست؟ آیا ویوو می‌تواند بیش از پیش در برابر رقبای خود قدرت نمایی کند؟ منتظر رونمایی از این خانواده هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، گوشی های خوب و جذابی هستن ولی خب نسخه پرو با پرو پلاس بهترن بخصوص از لحاظ چیپست، اابته چیپست 1080 هم خوبه ولی تعجبه چراامسال ازش استفاده کرده، خب چیپستهای دیگه ایم بودن از اسنپ و مدیاتک، مثل اسنپ 860،778، یا مدیاتک، 900،1100،البته مشخصات 1080 یادم نیست چی بود مثل سرعت هسته ها نوع هسته ها، ولی فکر کنم اینایی که اسم بردم بهتر باشن، موفق باشید

Tanha122

دوستان چرا بنچمارک گوشی های vivo داخل سایت AnTuTuنیست

هنوز یه سال نگذشته چی شد شد یه سال؟😒

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️