حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گوگل پیکسل ۶ از سنسور ۵٠ مگاپیکسلی و مودم 5G سامسونگ بهره می‌گیرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، گوگل

گوگل اواخر پاییز همین امسال سری پیکسل ۶ خود را به صورت رسمی معرفی می‌کند. این سری از گوشی‌های پیکسل، به طور قابل توجهی متمایز از نسل‌های قبل هستند. چرا که شاهد نوآوری‌های جدید و جذابی در آن‌ها هستیم. حال، جزئیات بیشتری از سری گوگل پیکسل ۶ منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، گوشی‌های این سری مجهز به سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ایزوسل و مودم 5G سامسونگ هستند.

سری گوگل پیکسل ۶ به مودم ۵ جی اگزینوس و سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ مجهز می‌شود

گوگل چندی پیش به صورت رسمی از سری Pixel 6 خود پیش رونمایی کرد. این سری، شامل گوشی‌های Pixel 6 و Pixel 6 Pro می‌شود. همچنین این کمپانی در مورد ویژگی‌های این نسل نیز صحبت کرد.

 

خانواده پیکسل ۶ گوگل پیش رونمایی شد؛ تراشه اختصاصی Tensor نیز تأیید شد

 

امروز بر اساس گزارش Sammobile، سرانجام گوگل قصد دارد تا با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ رقابت کند. امسال دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو رونمایی می‌شوند. این دو دستگاه دارای مشخصاتی جذاب و قابل توجه هستند. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از اجزای به کار رفته در این گوشی‌ها، ساخت سامسونگ است. در جدیدترین گزارش منتشر شده از این سری، مشخص شده است که سنسور اصلی و مودم 5G این گوشی‌ها باز هم ساخت سامسونگ است. این در حالی است که فهمیدیم تراشه اختصاصی تنسور گوگل نیز احتمالاً یکی از تراشه‌های معرفی نشده Exynos است!

 

پردازنده Tensor گوگل احتمالا همان تراشه اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است!

 

بر اساس یافته‌های اخیر افشاگران، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو دارای سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی هستند. اما این سنسور ۵٠ مگاپیکسلی، مانند نسل‌های قبل ساخت سونی نیست. بلکه در واقع این سنسور ۵٠ مگاپیکسلی توسط سامسونگ ساخته شده است. مدل دقیق حسگر تصویر اصلی این گوشی‌ها، ISOCELL GN1 است. این مدل از سنسورهای ایزوسل، تا حدودی منسوخ شده است. چرا که شیائومی می ١١ اولترا اکنون از سنسور ISOCELL GN2 استفاده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که تراشه Tensor، از مودم 5G ساخت سامسونگ استفاده کند. مدل دقیق این مودم 5G، همان Exynos 5123 است. اکنون مشخص شده است که تراشه Tensor گوگل با همکاری بخش System LSI کمپانی سامسونگ توسعه یافته است. بنابراین، به نظر می‌رسد که سامسونگ و گوگل برای توسعه دستگاه‌های خود بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده‌اند.

از سوی دیگر، ممکن است نمایشگر استفاده شده در سری گوگل پیکسل ۶، از نوع AMOLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی باشد. پنل این نمایشگر، توسط سامسونگ دیسپلی ساخته می‌شود. اگر بخواهیم وارد جزئیات بیشتری شویم، ایزوسل GN1 یک سنسور با وضوح ۵٠ مگاپیکسلی است. این حسگر تصویر دارای اندازه ١/١.٣١” اینچی و اندازه پیکسل‌های ١.٢ میکرومتری است. فناوری ISOCELL Plus نیز در این حسگر تصویر موجود می‌باشد. فوکس خودکار، تشخیص فاز دوگانه و فیلم برداری 8K توسط ISOCELL GN1 پشتیبانی می‌شوند. ثبت تصاویر ١٠ بیتی توسط ایزوسل GN1 پشتیبانی می‌شود.

مودم Exynos 5123 نیز یک مودم 5G ساخت سامسونگ است. این مودم، از اینترنت 5G در حالت‌های Sub-6GHz، حالت‌های SA/NSA و mmWave پشتیبانی می‌کند. این مودم با استفاده از لیتوگرافی ٧ نانومتری کره‌ای‌ها ساخته شده است. فرایند ساخت این مودم 5G، به صورتی است که سرعت دانلود ٧.٣۵ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. همچنین تجمیع شبکه ٨ گانه توسط Exynos 5123 پشتیبانی شده است. سال گذشته، این مودم 5G در کنار Exynos 990 معرفی شد و در سری S20 و Note 20 نیز به کار گرفته شد.

نظر شما در مورد قطعات به کار رفته در سری گوگل پیکسل ۶ چیست؟ آیا این کمپانی کار درستی را انجام داده است؟ فکر می‌کنید که نسل‌های بعدی پیکسل دارای قطعات سامسونگ باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️