حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده Tensor گوگل احتمالا همان تراشه اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، گوگل

چند روز پیش گوگل رسما تایید کرد که از پردازنده Tensor در سری جدید پرچمداران خود یعنی پیکسل 6 استفاده خواهد کرد و آن ها را در پاییز امسال با تراشه سفارشی خود روانه بازار می کند. از همان زمان گمانه زنی ها درباره سازنده این تراشه آغاز شد و در نهایت نام سامسونگ بیش از دیگر رقبا به عنوان سازنده تراشه تنسور گوگل شنیده شد. اما به نظر می رسد داستان در اینجا تمام نمی شود. به تازگی گمانه زنی هایی مطرح می شود که گوگل فقط نام تجاری یکی از پردازنده های اگزینوس سامسونگ را به Tensor تغییر داده است و از آن با نام تراشه سفارشی اختصاصی خود نام می برد!

پردازنده Tensor گوگل، تراشه اگزینوس معرفی نشده؟!

به نظر می رسد پردازنده Tensor گوگل تنها تغییر نام تجاری پردازنده اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است که این شرکت بیش از یک سال بر روی توسعه آن کار کرده است. Exynos 9855 که از مدت ها قبل خبر توسعه آن توسط سامسونگ منتشر شده بود و نام رمز Whitechapel از سوی شرکت کره ای شناخته می شود. جالب است نه؟! این دقیقا همان اسم رمزی است که گوگل برای تراشه سفارشی خود استفاده می کند.

تراشه اختصاصی Tensor گوگل

تراشه اختصاصی Tensor گوگل

سامسونگ هم زمان پردازنده دیگری نیز با اسم رمز Exynos 9925 در دست توسعه دارد که از آن با عنوان پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ یاد می شود که قرار است قلب تپنده گوشی های سری اس ۲۲ سال آینده این شرکت را تشکیل دهد. با توجه به نام گذاری اگزینوس ۹۸۵۵ با اسم رمز Whitechapel و نزدیکی آن با نام پردازنده اگزینوس ۹۸۴۰ که در بازار آن را با نام اگزینوس 2100 می شناسیم، همان پردازنده ای که سری اس 21 نیز از آن استفاده می کند، شاید دور از انتظار نباشد که عملکرد پردازنده Tensor گوگل را جایی در میان دو پردازنده Exynos 2100 و Exynos 2200 بدانیم.

به نقل از gsmarena، البته که این گمانه زنی ها آن جا جالب می شود که با برنامه زمانی تولید این پردازنده ها نیز تطابق دارد. اگزینوس 2100 در اوایل 2021 به تولید انبوه رسید. پردازنده Tensor گوگل در اواخر 2021 و البته پردازنده اگزینوس 2200 نیز در اوایل سال آینده میلادی تولید خواهد شد.

همکاری کوالکام با گوگل پس از معرفی تراشه اختصاصی Tensor نیز ادامه می یابد

 

البته هنوز هیچ یک از طرفین ماجرا یعنی گوگل و سامسونگ به این خبر واکنشی نشان نداده اند. اگر این حدس و گمان ها درست باشد، باید نقش سامسونگ را در گوشی پرچمدار آینده گوگل بسیار پررنگ تر از آنچه که تا به حال تصور می شد، دانست. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

چه مسخره فقط میخواست بگه ماهم هستیم

ali karimi

سلام، خب این دیگه چیکاریه، دیگه چرا میگه چیپست اختصاصی، خب چیپست ساخت یه شرکت دیگه ای رو گرفته اسمشو عوض کنی بعدش بزنی بهداسم خودت، اینو که همه میتونن، البته اگه این خبر درست باشه، امیدوارم که نباشه، و گوگل یه چیپست خوب َطراحی کنه، حالا وظیفه ساختش با هرکی باشه اشکال نداره، مهم طراحیشه اونم اگه گوگل یتونه طراحی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی