حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه ۳ ساله شیائومی برای کسب رتبه ۱ پرفروشترین برند موبایل دنیا

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی

شیائومی یک سازنده گوشی های هوشمند چینی است که اخیراً با پشت سر گذاشتن اپل به دومین فروشنده بزرگ جهان تبدیل شده است. حتی ماه گذشته میلادی با عبور شیائومی از سامسونگ دیدیم که این برند تبدیل به پرفروش ترین برند موبایل دنیا شد. در مراسم ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ شیائومی آینده نگری جالبی مطرح شد. برنامه ۳ ساله شیائومی برای کسب رتبه ۱ پرفروشترین برند موبایل دنیا می تواند یک موضوع مهم باشد.

برنامه ۳ ساله شیائومی برای اول شدن در بازار موبایل

“لی جون” بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی امروز گفت:

“وظیفه فعلی ما تثبیت موقعیت شماره ۲ در بازار جهانی است.” “هدف ما این است که ظرف ۳ سال به شماره ۱ جهانی تبدیل شویم.”

لی در حالی که شیائومی دهمین سالگرد اولین عرضه تلفن هوشمند خود را جشن می گرفت، سخنرانی سالانه خود را در جریان یک رویداد شرکت آنلاین ارائه می داد.

لی خاطرنشان کرد که طی یک مجمع در سال ۲۰۱۴ او متعهد شده بود که شیائومی را بین ۵ تا ۱۰ سال آینده به برترین فروشنده گوشی های هوشمند در جهان تبدیل کند. او گفت که این ایده توسط یکی از مدیران اپل که در آن پنل حضور داشت به چالش کشیده شد.

هدف شیائومی

هدف شیائومی

مدیرعامل شیائومی گفت، اما فروش امیدوار کننده گوشی های هوشمند شیائومی در سه ماهه اخیر نشان می دهد که این یک وعده پوچ نبوده است.

لی به یاد می آورد:

“من هنوز به خاطر دارم [مدیرعامل اپل] به طور علنی گفت که گفتن آن آسان است اما انجام آن بسیار دشوارتر است.”

من به آن اظهار نظر ناخوشایند پاسخ دادم و گفتم:

“اگر واقعاً محقق شود چطور؟ “

شیائومی سهم بازار خود را از سهم از دست رفته Huawei Technologies پس تحریم، در چین و بازار جهانی گرفته است. هواوی در سال ۲۰۲۰ به طور موقت به عنوان برترین سازنده گوشی های هوشمند در سطح جهان رتبه بندی شد، اما دسترسی این شرکت به فناوری های آمریکایی توسط دولت ایالات متحده از سال گذشته محدود شده است.

لی گفت که شیائومی جلوتر از سامسونگ و اپل، رتبه ۱ فروش گوشی های هوشمند در اروپا را برای دوره آوریل تا ژوئن کسب کرده است و همچنین در بیش از ۲۰ کشور و منطقه بازی برتر است.

شیائومی Mi Mix 4

شیائومی Mi Mix 4

این شرکت چینی امروز شب طیف وسیعی از محصولات جدید را از جمله جدیدترین تلفن هوشمند برتر خود Mix 4، تلویزیون جدید، تبلت Mi Pad 5، بلندگوی هوشمند و CyberDog (اولین روبات همراه چهارپای خود) روانه بازار کرد. شیائومی به نظر می رسد که توان فناوری خود را با هجوم به رباتیک پیشرفته نشان دهد.

شیائومی Mi Mix 4 با دوربین سلفی زیر نمایشگر، اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس و شارژر ١٢٠ وات رسماً معرفی شد

تبلت‌های شیائومی Mi Pad 5 Pro و Mi Pad 5 رسماً معرفی شدند

سگ رباتیک شیائومی CyberDog رسما معرفی شد

شیائومی می میکس ۴ بخش گوشی های رده بالا را هدف قرار می دهد و از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس 5G استفاده می کند، که برترین محصول تولید شده توسط تراشه ساز آمریکایی یعنی Qualcomm است. جدیدترین ربات همراه شیائومی یعنی Xioami Cyberdog از ابر رایانه ای که توسط توسعه دهندگان تراشه های آمریکایی Nvidia و تراشه های بینایی هوش مصنوعی اینتل توسعه یافته است، استفاده می کند.

به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، در نیمه اول امسال میزان فروش گوشی های هوشمند شیائومی به 101.7 میلیون دستگاه رسید که بیش از 75 درصد در سال رشد داشته است. شیائومی در سه ماهه آوریل-ژوئن تقریباً 17 درصد سهم بازار جهانی را بدست آورد، خیلی نزدیک به سهم 18.8 درصدی سامسونگ و جلوتر از سهم 14.1 درصدی اپل.

پیش بینی فروش ۲۴۰ میلیون دستگاه موبایل شیائومی در سال ۲۰۲۱

نشریه Nikkei Asia پیش تر در پی بحران بی سابقه کمبود جهانی تراشه و بلندپروازی شیائومی برای افزایش سهم بازار، اعلام کرده بود که شیائومی برای سفارش ۲۴۰ میلیون تلفن هوشمند در طول سال ۲۰۲۱ سفارشاتی تهاجمی آماده کرده است.

همانند هواوی، شیائومی زمانی توسط دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان تهدید امنیتی شناخته و تحریم شد. این شرکت توسط پنتاگون در ابتدای سال جاری میلادی و به دلیل اتهامات مرتبط با ارتش چین در لیست سیاه قرار گرفت، اما این شرکت آن را رد می کند. شیائومی در ماه مه شکایتی در ایالات متحده برای حذف از لیست سیاه برنده شد، که منجر به حذف از لیست تحریم مبادلات ایالات متحده شد.

تحریم شیائومی توسط امریکا : سومین تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا تحریم شد

شیائومی، که در سال ۲۰۱۰ توسط Lei تأسیس شد، به دلیل داشتن تلفن های مقرون به صرفه با سخت افزار مشابهی که اپل و سامسونگ نیز از آن استفاده می کنند، و همچنین استراتژی بازاریابی خود برای سازماندهی باشگاه های طرفداران و فعالیت هایی که مصرف کنندگان جوان و حساس به قیمت را جذب می کند، مشهور است.

این شرکت مستقر در پکن به سایر لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله تلویزیون های هوشمند و دستگاه های اینترنت اشیا مانند جاروبرقی هوشمند، پوشیدنی ها و بلندگوهای هوشمند روی آورده است. شیائومی با موفقیت یک اکوسیستم محصول را ساخته است.

لی که زمانی توسط صنعت محلی “استیو جابز چینی” نامیده می شد، در ماه ژوئن اعلام کرد که شیائومی ۱۰ میلیارد دلار برای استفاده از خودروهای برقی هزینه خواهد کرد. او شخصاً تجارت جدید را رهبری خواهد کرد.

شیائومی با همتایان چینی خود Huawei ، Oppo ، Alibaba Group Holding و Baidu جاه طلبی خود را برای ایجاد پتانسیل نیمه هادی خود اعلام کرد. این شرکت طی چند سال گذشته سرمایه گذاری خود را در شرکت های داخلی مرتبط با تراشه افزایش داده است.

نظر شما چیست؟ با این برنامه ۳ ساله شیائومی به هدف خود می رسد؟ این مطلب اینجاست و ۳ سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۴ می توان به آن دوباره نگاه کرد!

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“این مطلب اینجاست و ۳ سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۴ می توان به آن دوباره نگاه کرد!”
به نظرم جای 2024 برج سوم 2022 کامنتا رو نگاه کنید😉
البته احتمالا اون موقع خودم نیستم… اما کامنتم به یادگار میمونه…

Mahdi

احتمالاً اروپا میره

m.b

به قول آقای عط‌ایی 🙂

m.b

اروم اروم میخوام کاربرا رو کمتر اذیت کنم😅…
خیلی بهم لطف داشتید و داشتن و فضای سایت هم خداروشکر منطقی شده پس نیاز زیادی به حضور من حس نمیشه… هستم اما کم و بیش… شاید به قول قدیم شما کمی استراحت لازمه…
شایدم تا همون موقع حضورم محدود به بازدید شد…
در هر صورت خیلی با این سایت ارتباط گرفتم از نوجوانی و بخش مفیدی از زندگیم بوده قطعاً و بابتش و بابت خلق این فضای صمیمی ممنونم🙏❤️
امروز بخشی از کامنتای گذشته خودمو دوره میکردم و از خیلیاشون پشیمون بودم… این لطف کاربرا بوده که باهام ارتباطشون حفظ شده و گاها کوچیکی حرفامو با بزرگیشون نادیده گرفتن و به روم نیاوردن… ممنونم از همه…🙏❤️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)