حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم در تمام بازارهای جهانی و در سال ۲۰۲۱ بوده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

سهم کلی اپل از بازار موبایل های هوشمند روز به روز در حال کاهش است. با این حال سود اپل از بازار موبایل جهانی، برابر ٧۵ درصد کل سود این بازار است! چرا؟ چطور؟! چون اپل پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم در تمام بازارهای جهانی و در سال ۲۰۲۱ بوده است.

پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم

طبق گزارش جدید موسسه Counterpoint Research و در جدول زیر می بینیم که در هر ۸ منطقه اصلی بازار موبایل جهانی اپل رتبه اول پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم را داراست. این یک موفقیت مهم برای کوپرتینویی هاست و نشان می دهد که ترجیح خریداران رده قیمتی پریمیوم بیشتر با خرید آیفون های این شرکت است.

پس از آن سامسونگ در ۶ منقطه رتبه دوم را داراست. این برند کره ای در ۲ بازار بسیار مهم چین و هند نتوانست رتبه خود را حفظ کند و در هند به رتبه سوم و در چین خارج از جمع ۵ برند اول می رسد.

شیائومی در ۳ بازار می تواند رتبه سوم را داشته باشد که بازارهای اروپای غربی و شرقی و در منطقه آسیا-اقیانوسیه (به جز هند و چین) این رتبه را دارد. در امریکا شمالی گوگل رتبه سوم، امریکای لاتین موتورولا، خاورمیانه و آفریقا ایسوس و چین اوپو را دارند.

هواوی همچنان در بازار خانگی خود رتبه دوم را دارد که عملکرد قابل توجهی است. این برند قدر روزهای نه چندان دور می تواند رتبه پنجم بازار غرب اروپا و خاورمیانه و شمال افریقا را هم داشته باشد.

پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم

پرفروش ترین برند گوشی های پریمیوم

اما از نظر سهم کلی بازار گوشی های پریمیوم شاهد چه تقسیمی هستیم و تفاوت سال ۲۰۲۱ با ۲۰۲۰ چطور بوده است؟

اپل در سال ۲۰۱ همچنان سهم خود را از این بازار افزایش داده است. افزایش سهم اپل از ۵۵ به ۶۰ درصد و کاهش سهم سامسونگ و هواوی از این بازار که به ترتیب ۳ و ۷ درصد بوده، قابل توجه است. در مقابل شیائومی ۲ درصد رشد را در این زمینه نشان می دهد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در رده قیمتی پریمیوم چیست؟ شما اگر بخواهید در بازار کشور خودمان، گوشی بالای ۳۰ میلیون تومان بخرید چه انتخابی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)