حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل دوباره پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

به صورت تاریخی باید گفت که سه ماهه آخر هر سال نشان قدرت اپل بوده و هست. در چارک پایانی سال ۲۰۲۱ باید گفت که اپل دوباره پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا شده است.

پرفروش‌ترین برند موبایل دنیا در چارک آخر سال ۲۰۲۲

اپل دوباره در صدر قرار گرفته و در سه ماهه چهارم سال گذشته بیشترین گوشی هوشمند را نسبت به هر برند دیگری به فروش رسانده است. پیش از این، این شرکت در سه ماهه سوم رتبه دوم را دوباره به دست آورد و اکنون از سامسونگ پیشی گرفته تا رتبه اول را به دست آورد. البته همه اینها به لطف عملکرد قوی سری آیفون 13 است.

در واقع تحلیلگران Canalys فروش آیفون در چین را “بی سابقه” نامیدند. زنجیره تامین اپل در حال بهبود است، اما هنوز نتوانسته آیفون کافی برای پاسخگویی به تقاضا تولید کند، بنابراین مجبور شد برخی بازارها را بر بازارهای دیگر اولویت دهد.

این شرکت مستقر در کوپرتینو تنها شرکتی نیست که با عرضه مشکل دارد. Canalys هشدار می دهد که ریخته گری های بزرگ سال ها طول می کشد تا ظرفیت تولید تراشه خود را افزایش دهند. به همین دلیل است که سازندگان گوشی‌های هوشمند به طور فزاینده‌ای مجبور شده‌اند به دنبال تامین‌کننده‌های جدید و متعادل کردن خط تولید خود برای تمرکز بر مدل‌های پرفروش باشند.

سهم بازار برندهای مختلف از بازار موبایل در چارک آخر سال ۲۰۲۱

سهم بازار برندهای مختلف از بازار موبایل در چارک آخر سال ۲۰۲۱

سامسونگ که رتبه اول را در سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم داشت در سه ماهه آخر به رتبه دوم سقوط کرد، اما نسبت به سه ماهه پایانی سال 2020 به اپل نزدیک‌تر است. این یک چرخه طبیعی برای اپل است، آیفون‌های جدید در سپتامبر یا نوامبر عرضه شده و منجر به افزایش فروش شود.

با این حال، در سه ماهه چهارم 2020، اپل و سامسونگ به ترتیب 23 درصد و 17 درصد از بازار را در اختیار داشتند که در سه ماهه چهارم 2021 این اعداد 22 درصد و 20 درصد بودند. شیائومی، اوپو و ویوو (که 5 رتبه برتر را تکمیل می‌کنند) نسبت به سال گذشته تقریبا در یک سطح قرار دارند.

مشکلات زنجیره تامین مانع رشد بازار شد، بنابراین رشد چارک به چارک برای چارک پایانی سال گذشته تنها 1 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2020 بود. تحلیلگران پیش بینی می کنند که کمبود قطعات در نیمه دوم ۲۰۲۲ کاهش می یابد.

نظر شما درباره عملکرد اپل و آیفون ۱۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)