حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این گوشی سامسونگ پرفروش ترین تک مدل موبایل دنیا در سال ۲۰۲۱ است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

هفته گذشته درباره پرفروش ترین گوشی‌های موبایل در سال 2021 با شما صحبت کردیم، لیست ۱۰ تایی که هفت مدل آیفون داشت! آن آمار برای موسسه Counterpoint Research بود و حالا موسسه Omdia آمار خود را منتشر کرده است و می گوید این گوشی سامسونگ پرفروش ترین تک مدل موبایل دنیا در سال ۲۰۲۱ است! هر چند کلیات گزارش ها خیلی متفاوت نیست اما رتبه ها کمی جابه‌جا می شود.

پرفروش ترین تک مدل موبایل دنیا

این گوشی هوشمند مقرون به صرفه سامسونگ ظاهراً گوشی‌هایی مانند آیفون‌های اپل را از نظر تعداد فروش پشت سر قرار داده و به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سال 2021 تبدیل شده است.

خیلی البته تعجب برانگیز نیست اما گوشی هوشمند مورد بحث، سامسونگ Galaxy A12 است. دستگاهی که در اواخر سال 2020 معرفی شد و با بیش از 50 میلیون عدد فروش در صدر لیست گوشی های فروخته شده در سال ۲۰۲۱ قرار دارد.

گلکسی A12 سامسونگ با مدیاتک Helio P35 و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد

طبق این گزارش سامسونگ 51.8 میلیون عدد گلکسی A12 را به فروش رسانده است. دومین دستگاه لیست پرفروش ترین ها یعنی اپل iPhone 12 قیمتی حدود پنج برابر Galaxy A12 دارد. میانگین قیمت فروش گلکسی A12 حدود 160 دلار بوده و در مقابل قیمت 851 دلاری آیفون 12 بسیار ناچیز است.

آیفون ۱۲ با فروش مجموعا 41.7 میلیون دستگاه در سال 2021 در در رتبه دوم قرار دارد. رتبه بعدی به جانشین آیفون ۱۲ تعلق می گیرد، بله، آیفون 13 با فروش 34.9 میلیون دستگاه بالاتر از آیفون 11 با فروش 33.6 میلیون دستگاهی قرار دارد.

پس از سه پرچمدار، تلفنی که رتبه پنجم را به خود اختصاص داد، گوشی اقتصادی یعنی Redmi 9A بود. این ارزان ترین گوشی در لیست بوده و میانگین قیمت فروش 78 دلار را داراست.

لیست پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل سال ۲۰۲۱ به گزارش Omdia

لیست پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل سال ۲۰۲۱ به گزارش Omdia

آیفون 12 پرو مکس، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 13 پرو پس از آن ها رتبه بندی می شوند. در نهایت دهمین گوشی در لیست Omdia، سامسونگ گلکسی A02 است که دوباره یک دستگاه اقتصادی است.

قابل ذکر است که گران ترین گوشی عرضه شده طبق لیست، آیفون 13 پرو مکس و Redmi 9A ارزان ترین آن هاست.

رتبه اول سامسونگ در این لیست نشان می دهد که گوشی های ارزان قیمت سری A بسیار محبوب هستند. از سال 2019 این شرکت بر روی سری A تمرکز و سری J را حذف کرد. به نظر می رسد سهم بازار سری A از آن زمان به طور پیوسته افزایش یافته است. با این اوصاف، انتظار می‌رود گوشی‌های سری A بیشتری را در چنین گزارش‌هایی مشاهده کنیم، زیرا سامسونگ همچنان بر بخش میان‌رده و اقتصادی خود در سطح جهانی تمرکز می‌کند.

جانشین گلکسی A12 دو گوشی زیر هستند. فکر می کنید در گزارش سال آینده این گوشی ها رتبه خوبی داشته باشند؟ من شانس گلکسی A33 را هم بالا می دانم.

مدل 4G گلکسی A13 سامسونگ با Exynos 850 و اندروید ۱۲ رسما معرفی شد

سامسونگ گلکسی A13 5G معرفی شد: ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ با دوربین ۵٠ مگاپیکسلی

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا خیلیهa12 شده گوشی پر فروش تو ایران، چیپستش که فکر نکنم زیاد مالی باشه، فکر کنم اگزینوس850 باشه که فکر کنم 8 نانومتریه، البته کلی بگم یه گوشی میانرده به پایین حساب میشه، گوشی هستش که تباید ازش انتطار زیادی داشته باشید، برای کارهای روزمره و اینترنت گردی، مثلا برای بازیهای سنگین که 100درصد جواب نمیده، البته خب اینم بگم که اقصاد ضعیف ما دلیل این امر شده که این گوشی پر فروش بشه، خب الان این گوشی بین 4تا 4ونیم میلیون هستش، الیته خب حافظه 128 هم داره که خوبه و64

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)