حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July 2021 شد ⚡

نوشته

2 سال قبل | 32 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

یک هفته گذشته برای شما نوشتیم که شاهد عبور شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل های هوشمند هند در چارک دوم سال ۲۰۲۱ هستیم. همچنین ۲ روز پیش عبور شیائومی از سامسونگ در بازار اروپا و چارک دوم سال ۲۰۲۱ را تیتر زدیم. حالا و به نقل از موسسه معتبر Counterpointresearch شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July 2021 شده است. این واقعا خبر بزرگی بوده و به نظر می رسد که نگرانی کاربران کره ای از تبدیل شده سامسونگ به ال جی دوم خیلی هم بیراه نبوده است.

شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا

این نموداری است که موسسه تحقیقات بازار Counterpointresearch منتشر کرده است. مسلما این نمودار را نمی توان بی تاثیر حذف تقریبی هواوی از بازار دانست اما همه آن هم نمی تواند فقط به این موضوع بازگردد. جالب است که اختلاف این ماه با سامسونگ و اپل قابل توجه است. البته که باید منتظر نتیجه سالانه بود و نتیجه ۱ ماه به تنهایی اهمیت بالایی ندارد اما قطعا جولای ۲۰۲۱ برای شیائومی ماه بسیار مهم و تاریخی است.

پرفروش ترین برند موبایل جولای ۲۰۲۱ (تقریبا مرداد ۱۴۰۰) = شیائومی

پرفروش ترین برند موبایل جولای ۲۰۲۱ (تقریبا مرداد ۱۴۰۰) = شیائومی

بر اساس گزارش ماهانه Counterpoint Research، شیائومی در ژوئن 2021 از سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار به برند شماره یک تلفن هوشمند در جهان تبدیل شد.

فروش ۸۰۰ میلیون دستگاه موبایل توسط شیائومی از ابتدا تا کنون

فروش شیائومی در ماه ژوئن 2021 حدود 26 درصد رشد داشته است و به همین دلیل سریع ترین رشد را در این ماه داشته است. شیائومی همچنین از نظر میزان فروش، رتبه دوم جهانی در سه ماهه دوم سال 2021 بوده است و به طور تجمعی، از ابتدای راه اندازی آن در سال 2011، نزدیک به 800 میلیون تلفن هوشمند فروخته است.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات در مورد پویایی بازار که منجر به کسب موقعیت قطبی شیائومی شد، خاطرنشان کرد:

“از زمانی که سقوط هواوی آغاز شد، شیائومی تلاش های مداوم و تهاجمی برای پر کردن شکاف ایجاد شده توسط این کاهش انجام داده است. این برند در بازارهای قدیمیِ برندهای Huawei و HONOR مانند چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است. در ماه ژوئن، چین، اروپا و هند و کاهش سامسونگ به دلیل محدودیت عرضه، شیائومی بیشتر کمک کردند.”

آپدیت MIUI 12.5 ردمی نوت ٩

ردمی نوت ٩

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد در مورد بازار چین و محدودیت های عرضه سامسونگ، گفت:

“بازار چین در ماه ژوئن با توجه به جشنواره 618 رشد 16 درصدی را تجربه کرد و شیائومی با رشد سریع آفلاین خود در شهرهای رده پایین، سریعترین رشد را شاهد بود. عملکرد قوی Redmi 9 ، Redmi Note 9 و سری Redmi K آن هم اینجا مهم است.

در همین حال به دلیل موج تازه همه گیری COVID-19 در ویتنام، تولید سامسونگ در ماه ژوئن مختل شد، که منجر به این شد که دستگاه های این برند با کمبود در کانال های توزیع مواجه شوند. شیائومی با دارا بودن سبد میان رده قوی و پوشش بازار گسترده، بیشترین بهره را از شکاف کوتاه مدت باقی مانده از سری A سامسونگ داشت.”

در آینده اگر وضعیت ویتنام بهبود نیابد، کاهش تولید سامسونگ همچنان ادامه دارد و شیائومی همچنان سهم بازار خود را از این برند کره ای خواهد گرفت. با این حال، هنگامی که سامسونگ بهبود می یابد، احتمالاً دوباره رتبه ها تغییر می کند.

نظر شما درباره این رکورد مهم شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خب این یه چیز طبیعیه.
شیائومی امسال محصولاتی نظیر سری های قاتل پرچمدار پوکو ( چون تعداد زیاده نمیشه گفت ) و سری ردمی نوت ۱۰ رو و یه سری محصولاتی مث سری Mi 11 رو معرفی کرده که مشخصات خیلی خوب و البته قیمت کمتر رو یدک میکشه ( سری Mi 11 از نظر قیمت نسخه Lite رو میگم ولی پرچمداراشم انصافا از نظر قیمت خیلی خوبه و مشخصات عالیه. ) طبیعیه که بیاد و فروشش نسبت به سامسونگ امسال بیشتر باشه درحالی که سامسونگ تو سری اقتصادیش که یه عادته براش و حتی پرچمدار سری S21 که دو نسخه پایه رو با بدنه پلاستیکی عرضه کرده و همین میشه که فروش محصولات سامسونگ نسبت به شیائومی کمتر باشه.
پ ن: دوستان و کاربران عزیز این تحلیل از نظر بنده بود خواهشاً بعضیا نیان ترول بازی دربیارن که در آخر به ضرر هر دو طرف تموم بشه.

سامسونگ سری اس۲۱ش نسبت به اس۲۰ فروشش کمتر شده همین الانش بازار پرچمدارای اندرویدی با اختلاف زیاد دست سامسونگه
ایراد خاصی ندارن گوشیاش ولی خوب شیا میاد یه پکیج کامل میده دستت مخصوصا تو پایین رده ها و قیمت میان رده هاش خیلی مناسب تره مثلا می۱۱ لایت 5g با a52

ولی خوب حقشه تولید نوت رو متوقف کرده منم میتونم برم اس۲۱ الترا بخرم ولی به نشانه اعتراض هیچوقت سامسونگ نمیرم که بگم من نوت رو میخوام با اینکه ارتباط گرفتم باهاش این همه سال
سامسونگ تو چینم هیچوقت ازش استقبال درستو حسابی نمیشه دلیلشم قیمت خیلی بالا نسبت به رقبای چینیشه ( اونا چون وطنشون هست گوشیو خیلی ارزونتر از گلوبال دست مردم میدن )

خب اینی هم که گفتی واقعا تاثیرش خیلی زیاده!
سامسونگ امسال مثلا خواست سری نوت رو حذف کنه که بتونه فروش سری S و Z رو بیشتر کنه که با توجه اینکه سری Z قیمت زیاد و ایمنی کمتری دارن میبینه داره میزان فروشش هر روز کمتر میشه.
مورد دوم الان یه سری محصولات با قیمت کمتر میان که امکانات زیادی دارن و گه گدار یه بخش سخت افزار گوشی فدای قیمت میشه مثل Poco F3 که دوربین فدای سخت افزار و بدنه و طراحی شده.

درضمن وقتی هوآوی بود شیائومی هنوز اوج نگرفته بود تا وقتی تحریم شد شیائومی هم از فرصت نهایت استفاده رو کرد و الانم که داره نتیجه رو میبینه. شاید هم ممکنه آمریکا دوباره علیه شیائومی تحریم بذاره که بعید نیست ( احتمالاته ها نیاین فازهجومی علیه من بگیرید! )

شیائومی قبل افول هوآوی هم رو اوج خودش بود… با این تفاوت که یک یا دو سال دیرتر به جایگاه دوم میرسید…
افول هوآوی باعث رشد شیائومی نشد چون خودش با سرعت زیادی در حال رشد بود، افول هوآوی سرعت این رشد رو به طور چشمگیری افزایش داد…

راست میگی.
ولی خداوکیلی قبل از تحریمای آمریکا کمتر کسی شیا رو میشناخت من که خودم اون اوایل تحریم هوآوی بود واقعا نمیدونستم همچین برندی هم وجود داره!

m.b

من از سال 2014 با mi 4 باهاش آشنا شدم…

ali

وقتی عقاب را داخل قفس بندازند طبیعیست پرواز و قارقار کلاغ.

Mahdi

این کلاغ حتما مثل عقاب فضولیش گل نکرده اگه اینم مثل اون رفتار کنه تو قفس میندازنش ، عقابه موش میگرفت بسش بود لازم نبود بره سر به سر شیر بزاره

david2arc

تو عمرم شیری به ترسویی این ندیدم که همه رقبا رو با خنجر از پشت بزنه تا اول بشه و تازه آخر هم نتونه 😂

اون عقابی که شما میگی تو ارتفاع بالاتر پرواز میکرد و زمین رو نمیدید که شکارچیا چه بلایی میخوان سرش بیارن درحالی که کلاغ پایین تر پرواز میکرد و الان هم همون کارو میکنه و نتیجشو میبینه.

m.b

تو یکسال از برند سوم به برند اول دنیا…فکر میکنم اسم همچین چیزی رو تقریباً بی نظیر باید گذاشت…

ولی بدجوری از دست تحریمای آمریکا قِصِر در رفت.
اگه تحریما اعمال شده بود شیائومی هم مث هوآوی میشد.

اتفاقاً بعدها باید راجب همین موضوع اطلاع رسانی کنم… خیلی میبینم که در این زمینه حرف زده میشه در حالی که بزرگترین رقیب شیائومی دولت خود چین بوده نه آمریکا!
حرف ها راجب حرف های گذشته میمونه… حوالی سال 2018و 2019 که تازه شیائومی تو ایرانم داشت اسم میگرفت خیلیا با هوآوی مقایسه میکردن و میگفتن وقتی خودشو بگیره قیمتاشو افزایش میده… امروز 2021 هست و قیمتایی که هنوز چپ و راست برند های مخنلف رو زمین میزنه…
تحریم هوآوی دلیل کافی برای حمایت جهانی رو داشت و میبینید که خیلی از کشور های اروپایی هم همراه آمریکا دکل های هوآوی رو به قیمت عقب افتادن خودشون تحریم کردن… هوآوی سابقه همکاری عمیق با سازمان های دولتی چین رو داشته… هوآوی سابقه سیاسی داشته… هوآوی رو در زمینه‌ای شروع به تحریم کردن که اصلاً شیائومی در اون زمینه دستی در کار نداره(تکنولوژی های ارتباطی و 5g)…
شیائومی رگ حتی خواستن به همون بهانه خنده دار همکاری با دولت چین تحریم کنن اما تو خود خاک آمریکا و توسط قاضی آمریکایی نه تنها رفع تحریم شد بلکه دادگاه رو ادامه داد و کاری کرد که اگر بار دیگه قصد همچین کاری باشه یه نهاد و دو نهاد نتونن خودسر اینکارو انجام بدن، بلکه برای طرح شکایت اینبار باید مجامع بالاتر یکدست بگن از فلان شرکت شکایت داریم تا تازه پاش برسه دادگاه…
شیائومی همونطور که الان به طور خلاصه گفتم حتی بارها توسط دولت چین تحت فشار برای همکاری بوده! بارها حتی غیرمستقیم جریمه شده، بارها بخاطر رانت دولت چین و هوآوی ضربه زدن بهش…( یک نمونه‌ش سال 2014) اما بار ها و بارها پا شده…

آره حرفتو قبول دارم.👍🏼
بهانه آمریکاهم واسه تحریم این بود چون شیائومی وابسته به ارتش چینه درحالی که اینطور نبود…

m.b

comment image

نظر من یکسال پیش… خداروشکر باز هم درست بود… الان میتونم دقیقتر بگم که احتمالاً چارک سوم شیائومی رتبه دوم دنیای موبایل باشه…

ali.reza.9821

سامسونگ شرکت منعطفی هست و نمیذاره کسی به این راحتی جاش رو بگیره چون در بهترین وضعیت خودش از نظر فناوری قرار داره و از خیلی جهات هم نسبت به شیائومی و خیلی های دیگه برتری داره از شناخته شده بودن برندش تو هر جای دنیا و خدمات قوی گرفته تا رابط کاربری و اپدیت های قوی نرم افزاری و همکاری نزدیکش با بزرگان تکنولوژی نظیر گوگل …
شیائومی احتمالش هست مثل هواوی بشه یکی از نظر تحریم شدن ، یکی از نظر قیمت گذاری که بعد از اینکه معروف بشه یا تغییرات مدیریتی داشته باشه شاید مثل هواوی به قیمت سامسونگ و اپل برسه ! از طرفی از نظر اپدیت دادن و نرم افزار هم به شدت ضعیفه و رام های بسیار ناپایداری هم داره… حالا اینکه میاد از صفحات ips چند شرکت بی کیفیت چینی مثل تیانما هم استفاده میکنه یا از نظر انتندهی و سوییچ شبکه ضعیفه و موارد دیگه بماند…
بنظرم شرکتی نیست در حد سامسونگ باشه و بیشتر از تحریم هواوی داره سود میبره …

به نظرم به احتمال ۸۰ درصد شیا تحریم نمیشه مگه اینکه بخواد شیطنت بکنه میدونی چرا؟
چون شیا با تعداد زیادی از شرکتای آمریکایی مث کوالکام قرارداد داره که سودش رو بیشتر دولت آمریکا میکنه اونوقت دولت آمریکا بیشترین ضرر رو میکنه.
حالا بماند که علاوه بر اینا شیا با سامسونگ رابطه بسیار خوبی داره…

parsa1234

دادش کجای راهی شیایومی همین الان هم جای سامسونگ رو گرفته
در ضمن دل خودتو خوش نکن شیایومی تحریم نمیشه
اصلا رام های شیایومی نا پایدار نیستند من این متنو باmi4 مینویسم تقریباً مال 7 سال پیشه اصلا تا حالا یکبار گوشی هنگ نکرده که حتی بخوام ریستارتش کنم چه برسه به اینکه بخواهیم گوشی رو فلش کنم
از نظر صفحه نمایش هم بگم که بی دوربین های عکاسی و مانیتور های حرفه ای که مخصوص ادیت عکس هستند صفحه نمایش ips دارن چو صفحه نمایش هایipsرنگ هارو به صورت طبیعی نشون میدن اما صفحه نمایش های املود رنگ هارو روشن تر و و با کنتراست بالا تر نشان می‌دهد و گر نه صفحه نمایش های ips رنگ هارو طبیعی نشون میدهد.
سامسونگ هم با این قیمت های بالا و این امکانات پایین و مشکلات فوکوس و صفحه نمایش (دروغ نمیگم سرچ کنید میفهمید)

خلاصه به طرفدار های سامسونگ بگم که سامسونگ رو بخواطر ماکش میخرید نه کیفیتش
و نمیدونید سامسونگ از نا آگاهی شما راجب کیفیت پایین محصولاتش استفاده میکنه
و شما هر محصول آشغال از سامسونگ رو میخرید (اونم با قیمت نجومی و ارزش خرید پایین)

AŁɪ

سیاست خوبی رو در پیش گرفت و مزد خودش رو هم گرفت 🔥 آفرین به شجاعتت.

ARMTIN

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
#خبر_فوری
شیاومی حسگر IMX 800 و لنز مایع در نسل جدید سری MI MIX تایید کرده 😁💟
.
.
.
#خبر_فوری
شیاومی قرار در تاریخ 19 ممرداد قرارا ز 3 گوشی premium در سری MIX رونمایی کنه
MI MIX4 و MI MIX ALPHA 2 تایید شده مدل سوم ناشناخته هست
.
.
.
#خبر_فوری
شیاومی قرار از یک گوشی در نسل MI MIX رونمایی کنه فاقد فریم سر تا سری هست و فاقد پورت و کلید هست و به صورت تمام بی سیم طراحی شده
این مدل به شارژر بی سیم « از راه دور » مجهز شده
.
.
.
.
.
دوستان به احتمال زیاد کنفرانس خبری شیاومی در
۱۹ مرداد برای همه خوشایند نخواهد بود

این بند آخرت مث اینکه قبل اینکه فیلمی که پخش بشه میگن این فیلم برای کودکان و بیماران قلبی مناسب نیست.

m.b

باز این اخبار دنیای موازی از سر رسید… 😂
سودی داره مگه اینارو هر دفعه پخش میکنید؟😂

ARMTIN

ملز 😂😂

AŁɪ

البته باید اشاره کنم که رشد هواوی و شیائومی هر دو به یک میزان بود ولی هواوی جلو تر بود چون زود تر شروع کرده بود ، ولی بعد تحریم نتونست خودشو جمع کنه….

ali.reza.9821

هواوی تا همین الانش هم شاهکار کرده که بخش موبایلش کلا جمع نشده …
اینکه هارمونی تا چه حد براش موفقیت امیز باشه هنوز زوده که مشخص بشه ولی وجود بخش موبایلش به همین نرم افزار و هارمونی بستگی داره که اگر موفق نشه احتمالا دیگه نتونه دوام بیاره.
همونطوری که ویندوز توی دنیای PC بی رقیبه مخصوصا از نظر بازی و برنامه و تنها رقیبش MAC هست که اون فراگیری رو نداره، توی موبایل هم اندروید و iOS این حالت هستند و همینکه هارمونی از خودش برنامه نداره و نیازمند برنامه های اندروید هست خودش گویای همه چیزه … بنظرم تنها راه حل برای هواوی اینه که بتونه تحریم ها رو از روی خودش برداره و توافق برسه

ARMTIN

❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌
#خبر_فوری
شیاومی حسگر IMX 800 و لنز مایع در نسل جدید سری MI MIX تایید کرده 😁💟
.
.
.
#خبر_فوری
شیاومی قرار در تاریخ 19 مرداد قرارا ز 3 گوشی premium در سری MIX رونمایی کنه
MI MIX4 و MI MIX ALPHA 2 تایید شده مدل سوم ناشناخته هست
.
.
.
#خبر_فوری
شیاومی قرار از یک گوشی در نسل MI MIX رونمایی کنه فاقد فریم سر تا سری هست و فاقد پورت و کلید هست و به صورت تمام بی سیم طراحی شده
این مدل به شارژر بی سیم « از راه دور » مجهز شده
.
.
.
.
.

دوستان به احتمال زیاد کنفرانس خبری شیاومی در
۱۹ مرداد برای همه خوشایند و جذاب نخواهد بود
چون نسل جدید MIX با قیمت ها نجومی برای قشر مرفه و لاکچری معرفی خواهند شد 😒

مبارکش باشه👌 به هرحال موفقیت اتفاقی به دست نمیاد و قطعاً پشتکار و تفکری پشتش بوده . با طیف وسیع محصولاتش و نتایجی که ازش دیدم استحقاق رسیدن به همچین جایگاهی رو داشت حتی اگه قرار باشه موقتی باشه. همه چیز به تدابیر آتی و راهبرد سامسونگ بستگی داره‌.
اما الان و در حال حاظر اون چیزی که علی‌رغم دامن زدن به حواشی باید بهش پرداخت ، اینه که این برند لایق ایستاده تشویق شدن هست👏👍
فارغ از این صحبت ها؛ یکسری مسائل و عوامل متعدد دست به دست هم داد که چنین تغییراتی در دنیای موبایل شکل بگیره. مثل صدرا که تو زومیت؛ ویدئو و ویدئوهای مرتبط با تحلیل و آنالیز اتفاقات صورت گرفته بر بازار و همچنین پیش بینی رخدادهای احتمالی آینده رو میسازه و نشر میده ،شاید جای خالی اون دست از فعالیت ها در قالب یه پست در اینجا هم حس میشه که کاربران تمام برندها بی دغدغه بتونن نظرات خودشون رو بیان کنن.
در واقع چون این مطلب خوشایندی راجع به شیائومی هست لذا پسندیده نیست با توصیفات و تشبیهات شخصی در رابطه با سایر برندها و بسط دادن موضوع به پیرامون کرونا ، این موفقیت رو کم اهمیت جلوه داد.
پ ن : خواهشاً کوته فکر نباشیم و سطح تأمل و تفکرمون رو ببریم بالا. هرچیزی که به ذهنمون میاد لزومی نداره بیان بشه ، شاید گفتنش حماقت و خیانت به خودمونه. پس در خلال هرچیزی اول به اندازه ی کافی تحقیق کنیم بعد با سنجیده گویی راجع بهش اظهار نظر کنیم.
ممنون✋

mahdi_F18

هنوز ۱ هفته نشده که من زیر پست گذشتن شیائومی از سامسونگ تو بازار اروپا نوشتم که چند وقت دیگه تیتر میزنن پر فروش ترین برند جهان میشه و خب رو سفید و سورپرایز شدیم قبل یک ماه این کار رو کرد

m.b

اره درسته امامهم یک ماه نیست… مهم یک چارک و یک سال هستش…چرا؟ چون شرکت های مختلف تو ماه های مختلف سیاست تولید متفاوتی دارن و کم کار و پرکار هستن و همین باعث میشه مثلا ماهی که سامسونگ کم‌کاره شیائومی بزنه جلو… نمود خیلی سابقه‌دار این ماجرا اپل هست که معمولاً چارک سوم کمترین فروش رو داره اگر اشتباه نکنم… چون معرفی پرچمدارای جدیدشه و خیلیا دست نگه داشتن…
این عکس به تو و رفقا کمک میکنه تو درک ماجرا…

comment image

همونطور که مشخصه اپل با اینکه چندین سال متفاوت و بالا و پایین داشته فروشش اما نظم جالبی داره… معمولاً چارک اول بهترین چارک و چارک سوم ضعیف‌ترین چارکه…
پس تو چارک سوم جلو زدن از اپل کار راحتیه…
الانم در مقابل سامسونگ یه همچین وضعیتی قرار داشته و شیائومی به صدر اصطلاحاً شَدو زده و تاچ کرده… به زودی به میانگین خودش که پایینتر از فروش سامسونگ هست برمیگرده و دوباره از این سطح میزنه بالا ولی با این تفاوت که اینبار قویتر رو رقابت سایه‌ میندازه… ممکنه چند ماه این حرکت تکرار بشه تا در نهایت شیائومی غالب بشه و سامسونگ تاچ کنه رتبه اول رو و در پایان شیائومی به طور کلی جایگاه اول رو در یکسال تصاحب کنه…

Mr.A

دلیلش سیاست های عالیه شیائومیه
کیفیت بالا و قیمت کم ، تو هر رده داره گوشی میده که رقبا از نظر سخت افزاری به گرد پاشم نمیرسن
اون پوکو با اون قیمتای خفنش اون ردمی نوت ها واقعا امسال گل کاشته.

ali karimi

سلام، آفرین بر شیائومی، دمش گرم، از حق نگذریم واقعا حقش هم بود، گوشیهای خوب با قیمت و سخت افزار خوب و پشیبانی خوب، توهمه این موارد خوب عمل کرده، واسه همینم تو رده اول قرار گرفت همون کاری که قبلا هواوی انجام داد بود و اگه تحریمها نبود 100 درد الان هواوی و شیائومی تو رده های 1و2 بودن و سامسونگ سوم میشد، البته این یه نظره شایدم اینطور نمیشد، ولی در کل حق شیائومی بود، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)