حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عبور شیائومی از سامسونگ در بازار اروپا و چارک دوم سال ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

به نظر می رسد که برتری شیائومی نسبت به سامسونگ دیگر فقط در بازار هند نیست. طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics شاهد عبور شیائومی از سامسونگ در بازار اروپا و چارک دوم سال ۲۰۲۱ هستیم. به نظر می رسد که دستگاه های اقتصادی این برند توانسته اند نظر اروپایی ها را هم به خود جلب کنند.

عبور شیائومی از سامسونگ در بازار اروپا

سامسونگ با رقابت بسیار زیادی از سوی برندهای چینی موبایل، به ویژه در بازارهای آسیایی مواجه شده است. این شرکت کره ای هنوز در اروپا و آمریکای شمالی از برندهای گوشی های هوشمند جلوتر بود. با این حال، به نظر می رسد که شیائومی به تازگی سامسونگ را در بازار اروپا شکست داده است.

بر اساس جدیدترین اعداد شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به جایگاه دوم در بازار گوشی های هوشمند اروپایی سقوط کرد. در این گزارش آمده است که سامسونگ در طول سه ماهه دوم امسال توانسته ۱۲ میلیون تلفن هوشمند فروخته و ۲۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، شیائومی 12.7 میلیون تلفن هوشمند به فروش رساند تا 25.3 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این برند چینی رشد سالانه فوق العاده 67.1 درصدی را ثبت کرد، در حالی که سامسونگ در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2020 حدود ۷ درصد افت کرد.

بازار موبایل اروپا چارک دوم سال ۲۰۲۱

بازار موبایل اروپا چارک دوم سال ۲۰۲۱

بوریس متودیف، مدیر بخش Strategy Analytics می گوید:

“شیائومی در روسیه، اوکراین، اسپانیا و ایتالیا موفقیت های بزرگی را شاهد بوده است و مشتریان مشتاق سری گوشی های هوشمند Mi و Redmi اذزنده و دارای ویژگی های ارزشمند هستند.”

اپل با فروش ۹.۶ میلیون آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ رتبه سوم بازار اروپا را کسب کرد. سودآورترین شرکت جهان در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2020 برابر 15.7 درصد رشد کرده است. OPPO با رشد فوق العاده 180 درصدی نسبت به سال گذشته به 2.8 میلیون فروش و 5.6 درصد بازار رسید. Realme که برند زیرمجموعه OPPO است در سرتاسر جهان 1800 درصد رشد کرد و 1.9 میلیون تلفن هوشمند را در سه ماهه دوم سال جاری به بازار عرضه کرد. در حال حاضر سهم 3.8 درصدی از بازار مهمی مثل اروپا را دارد. همانطور که می بینید از ۵ برند پرفروش بازار موبایل اروپا در چارک دوم سال جاری ۳ عدد آن ها چینی هستند.

مجموع فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 در اروپا 50.1 میلیون دستگاه بوده است که نسبت به سال گذشته 14.4 درصد رشد داشته است. گزارش می شود که رونق بازار به دلیل ادامه بهبود اقتصادی پس از COVID-19 و تقاضای مصرف کنندگان برای گوشی های 5G خوش قیمت است.

با توجه به اینکه شیائومی بازارهای آسیایی و اروپایی را به نفع خود مدیریت کرده است، این برند باید در آینده ای نزدیک به بازار آمریکای شمالی نگاه کند. بازار موبایل ایالات متحده، پردرآمدترین بازار تلفن های هوشمند محسوب می شود و شیائومی ممکن است سعی کند با اپراتورهای شبکه تلفن همراه همکاری کند تا در این کشور جایگاه خوبی پیدا کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شیائومی می تواند در طول سال ۲۰۲۱ هم همین رتبه را کسب کند؟ درباره آینده این برند چینی چطور فکر می کنید؟ با وجود مشکلات متعدد نرم افزاری و دشواری در ارایه آپدیت ها، آیادر دراز مدت می تواند از سامسونگی که اسوه ارایه آپدیت در دنیای اندروید شده را کنار بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

مراسم موتورولا 2 روز دیگه
مراسم شیائومی 7 روز دیگه
مراسم سامسونگ 8 روز دیگه
مراسم آنر 9 روز دیگه
مراسم آیکیو 14 روز دیگه

کدوماش جذابتره؟
برای من شیائومی و آنر و آیکیو

Darth Vader

برا من شیائومی و آیکو

m.b

منم بخاطر صفحه و شارژر منتظرشم…
آنرم بخاطر اینکه ببینم در قبال تحریم ها و جدا شدن از هوآوی چه سیاستی رو مد نظر داره…

AŁɪ

برای منم شیائومی ، آنر ، ایکیوو از بقیه مهم تره

m.b

👌

Mahdi

برای من سامسونگ و موتورولا

M.Y

شیائومی
سامسونگ
آنر

reza_zfn

سامسونگ و شیائومی و ایکیو بیشتر سامسونگ بخاطر گلکسی واچ چهار کلاسیک ببینم با سیستم عاملش قراره چیکار کنه چون قصد خریدشو دارم

mahdi_F18

چند وقت دیگه
تیتر:
شیائومی در بازار جهانی سامسونگ را پشت سر گذاشت و مقام اول را کسب کرد

m.b

در واقع طبق محاسبات اگر شیائومی و سامسونگ با همین فرمون برن جلو حداقل تو یکی از چارک های 2022 این اتفاق میافته… تو همین چارک هم فروش سامسونگ و شیائومی فقط 6 میلیون عدد فاصله داشتن که در مقابل رشد شیائومی هیچی نیست…

Sarnevesht

انصافا شیا داره میترکونه.
گوشی های واقعا جذابن. فقط یکم بخاطر مشکلاتی که گزارش میشه میترسم برم سراغشون.
اما چندماه دیگه شاید ردمی نوت 10 پرو بخرم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)