حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ موبایل به سرنوشت ال جی موبایل دچار می شود؟

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ال‌جی، سامسونگ

روزگاری که تصویر شاخص مطلب در آن ثبت شده است را به یاد دارید؟ ال جی موبایل یک بازیگر مهم بازار موبایل بود. امروز اما ۶ ماه از خروجی ال جی موبایل از بازار موبایل می گذرد. این و البته مثال های دیگری مثل افت شدید برندهایی مثل نوکیا، بلک بری، اچ تی سی و … به وضوح نشان می دهند که بازار بی رحم است و معرفتی طی نمی شود! با انتشار اخبار از دست دادن رتبه اول سامسونگ در بازارهای مختلف، کاربران کره ای در اینترنت می گویند که شاید سامسونگ موبایل به سرنوشت ال جی موبایل دچار شود. البته که این حرف برای برندی که حدودا ۱۰ سال ممتد در رتبه اول فروش موبایل دنیا ایستاده است واقعا سنگین و بزرگ است اما هیچ چیز نشد ندارد.

آینده سامسونگ موبایل چه می شود؟

در حالی که این غول کره ای در حال آماده سازی مراسم ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ خود است، سه روز پیش درباره عبور شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل های هوشمند هند در چارک دوم سال ۲۰۲۱ برای شما نوشتیم.

البته که چینی ها خیلی قوی عمل می کنند و اگر تحریم هواوی نبود شاید چندی پیش سامسونگ دیگر پرفروش ترین برند موبایل دنیا را تقدیمش می کرد اما اینطور نشد. با این حال رشد قوی شیائومی و تبدیل شدن به دومین برند پرفروش موبایل می تواند برای این برند خیلی سخت باشد.

توییت جدید ice Universe به ما تصویری از یک کاربر ناراضی کره ای نشان می دهد که عقیده دارد سامسونگ همان راه ال جی را پیش می رود. از تولید پرچمدارهای پلاستیکی تا حذف شکاف مموری کارت، گرمای بیش از حد، شارژر سریع نه چندان سریع و عدم قوت دستگاه های سری Galaxy A بخشی از صبحت های وی است که ما با سرویس ترجمه آنلاین گوگل ترنسلیت از آن متوجه شدیم.

مسلما اینکه سامسونگ توانسته مدت بسیار طولانی بر جایگاه اول فروش بازار موبایل دنیا تکیه بزند بی دلیل نیست. با این حال این به آن معنی نیست که نمی شود مثل نوکیا روزی به شرایط نامناسب قعلی این برند فنلاندی دچار نشود.

سامسونگ باید بتواند با بازار بسیار رقابتی برندهای چینی روبه‌رو شده و رقابت کند. نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ مسیر را صحیح پیش گرفته است؟ فکر می کنید ضعف راهبرد سامسونگ کجاست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

واقعا تجربه نشون داده هیچ چیزی رو نمییشه انکار کرد!
شاید ده یا بیست سال دیگه یه برند دیگه بیاد و سهم اسمارت فون هارو به خودش اختصاص بده که اونوقت ما به آیندگان میگیم یه زمانی سامسونگ و شیا و اپل واسه خودشون پادشاهی میکردن….

m.b

من فکر میکنم فقط کاهش نسبی فروش داشته باشه بعد از کرونا… چیزی که مشخصه فاصله خیلی کم شده احتمالاً اگر همین روند باشه سال دیگه یا دو سال دیگه شیائومی به دلیل رشد خیلی سریع به سامسونگ میرسه…

ali.reza.9821

سامسونگ از زمانی که موتورولا و اریکسون و نوکیا حاکمین بازار بودن وجود داشته و ظهور و نابودی برندها رو دیده و اصلا قابل قیاس با الجی نیست و شرکت منعطفی هست و سریعا همسو با شرایط، تغییر سیاست میده. اینکه شیائومی سهم اول بازار رو بگیره دلیل نمیشه که سامسونگ از بین بره! شیائومی هم یک موج گذرا مثل خیلی برندهای قبلی دنیای موبایله و نمیتونه در درازمدت جایگزین سامسونگ بشه چون نه از نظر کیفیت نه نرم افزار نه اسم و رسم جهانی نه خدمات و خیلی آیتم های دیگه برندی نیست که رقیب سامسونگ باشه و صرفا یک جوی افتاده و خیلی ها هم که امثال من توی این جو قرار گرفتیم و فهمیدم اصلا گوشی های جالبی نیست، دیگه سمت این برند نمیرم و مجدد به سامسونگ برگشتم.

hamidtn

از سال 2017 گوشی های سامسونگ مخصوصاً سری A افتضاح شدند .

شما کیفیت سری J سامسونگ رو ببینید . J pro 2017 و J7 pro 2017 بدنه فلزی و با کیفیت وسخت افزار خوب

سری J که حذف شد !!!!!!!!!

سری A هم کیفیت سابق رو نداره . صفحه نمایش های جدید سامسونگ دیگه شارپی سابق رو ندارند مخوصا a52 a72

برعکس شیائومی کیفیت محصولاتش بسیار بالا شده است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)