حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت رندر OnePlus 10 Pro را با نمایشگر بی زائده و طراحی متفاوت ببينيد!

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | شایعات، کانسپت، وان‌پلاس

وان پلاس مدتی پیش به صورت رسمی با Oppo ادغام شد. این ادغام با اوپو، انتقادات و حواشی بسیاری را در پی داشت. اما پس از آن، وان پلاس همچنان به رونمایی از محصولات جدید خود ادامه می‌دهد. حال، ما اکنون با چشم اندازی زود هنگام به OnePlus 10 Pro روبه‌رو هستیم. به همین ترتیب، در ادامه این مطلب با بررسی کانسپت رندر OnePlus 10 Pro با ما همراه باشید!

کانسپت رندر OnePlus 10 Pro

همان طور که گفتیم، وان پلاس رونمایی و عرضه محصولات جدید خود را متوقف نکرده است. به طور مثال، این کمپانی چندی پیش از قاتل پرچمدار جدید خود با نام OnePlus Nord 2 رونمایی کرد. این دستگاه، مجهز به شارژر ۶۵ واتی و تراشه Dimensity 1200 AI است.

 

وان پلاس Nord 2 با تراشه مدیاتک Dimensity 1200 AI رسماً معرفی شد

 

اما این بار، ما با چشم اندازی زود هنگام به پرچمدار بعدی وان پلاس، یعنی OnePlus 10 Pro مواجه هستیم. با بررسی کانسپت رندر OnePlus 10 Pro، می‌توانیم مروری بر طراحی و جزئیات این دستگاه رونمایی نشده داشته باشیم. بر اساس گزارش تهیه شده از سوی Let’sGoDigital، متأسفانه باید زمان زیادی را به انتظار رونمایی از سری OnePlus 10 بمانیم. با این حال، این صبر مانع طراحی یک طرح مفهومی از OnePlus 10 Pro نشده است! یکی از طراحان مرجع مورد اشاره، کانسپت رندر OnePlus 10 Pro را به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید که این گوشی، احتمالاً حوالی ماه مارس ٢٠٢٢ (فروردین ١۴٠١) رونمایی می‌شود. توجه داشته باشید که این طرح مفهومی، صرفاً برای آشنایی ما با طراحی احتمالی این دستگاه است. بنابراین، نمی‌توان گفت OnePlus 10 Pro با چنین طراحی روانه بازار می‌شود.

دوربین سلفی درون نمایشگر؛ تحقق یک رؤیای طرفداران وان پلاس؟

کانسپت رندر OnePlus 10 Pro که اخیراً منتشر شده است، واقعاً زیبا است. البته وان پلاس پیش‌تر گوشی‌های جذابی را روانه بازار کرده بود. اما مشخصات نمایشگر این گوشی چیست؟ خب، ما انتظار داریم که این دستگاه مانند نسل قبل، با نمایشگر Fluid AMOLED رونمایی شود. این نمایشگر، دارای وضوح +WQHD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد بود. قطر آن نیز احتمالاً ۶.٧ اینچ است. بر اساس طرح مفهومی OnePlus 10 Pro، این گوشی از دوربین سلفی درون نمایشگر بهره خواهد برد. این دوربین سلفی، بدون ایجاد هیچ زائده‌ای در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. پیش از این، ZTE در گوشی Axon 20 خود از این فناوری استفاده کرده بود. پس از آن، چند گوشی دیگر با چنین فناوری رونمایی شدند. به طور مثال، ZTE Axon 30 با فناوری ارتقاء یافته دوربین سلفی زیر نمایشگر چندی پیش رونمایی شد.

سامسونگ نیز به زودی از این فناوری در گوشی Galaxy Z Fold 3 خود استفاده خواهد کرد. بنابراین، بعید نیست که وان پلاس طی سال آینده میلادی در پرچمدار خود از چنین فناوری استفاده کند. مزیت چنین دوربین سلفی، این است که مزاحمتی در نمایشگر وجود نخواهد داشت. چرا که کاربر می‌تواند یک تجربه عاری از هرگونه زائده اضافی را داشته باشد. این ویژگی، واقعاً آینده نگرانه است. اما برخی از ایرادات این فناوری، موانع استفاده از آن هستند. به عنوان مثال، کیفیت تصویر دوربین در این شرایط، کم‌تر از حالت عادی است. همچنین در برخی شرایط، دوربین سلفی درون نمایشگر قابل مشاهده است.

البته این مورد در ZTE Axon 30 حل شده است. تولید کنندگان در تلاش هستند تا معایب این فناوری را برای استفاده نهایی برطرف کنند. در نهایت، ممکن است بسیاری از پرچمداران سال آینده، از دوربین سلفی درون نمایشگر برخوردار باشند. اما این پایان کار نیست. چرا که OnePlus 10 Pro حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

 

گوشی ZTE Axon 30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر و Snapdragon 870 رونمایی شد

 

ادامه همکاری با Hasselblad و دوربین اصلی شگفت آور

جنس قاب پشتی وان پلاس ١٠ پروی موجود در این طرح مفهومی، از چرم مصنوعی است. سیستم دوربین اصلی این گوشی نیز مجدداً طراحی شده است. دوربین اصلی این دستگاه، دوگانه است. یکی از لنز‌ها، زاویه دید عریض و دیگری، زاویه دید فوق عریض را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ظاهراً دوربین اصلی این گوشی، متشکل از سنسورهای ١٠٨+١٠٨ مگاپیکسلی است! همچنین اندازه ار یک از این سنسورها، برابر با ١ اینچ است! سیستم دوربین اصلی این گوشی نیز با یک فلش LED قدرتمند همراهی می‌شود.

جزئیات جذابی در دوربین اصلی این گوشی مشاهده می‌شود. برای طراحی دوربین اصلی این طرح مفهومی، از دوربین آنالوگ Hasselblad 500c از سال ١٩۵٧ میلادی الهام گرفته شده است. همچنین این پرچمدار، به لنز Bionic مجهز می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم. این اولین باری نیست که Hasselblad با یک سازنده گوشی‌های هوشمند همکاری می‌کند. قبل از وان پلاس، این کمپانی با موتورولا مشغول به همکاری بود. تاریخ این همکاری، به حدود ۵ سال پیش باز می‌گردد. جایی که Hasselblad، ماژول دوربین True Zoom را برای Moto Z3 عرضه کرده بود. اما این همکاری موتورولا و Hasselblad، چندان موفقیت آمیز نبود. به هر حال، وان پلاس چشم به همکاری هرچه بهتر با این کمپانی دوخته است.

از آن جایی که وان پلاس به شدت به Hasselblad اعتماد دارد، سرمایه ١۵٠ میلیون دلاری را برای توسعه بخش دوربین گوشی‌های خود اختصاص داده است!

پیش از این، وان پلاس در سری OnePlus 9 با Hasselblad همکاری داشت. این کمپانی، مسئول کالیبراسیون رنگ و سایر موارد در OnePlus 9 Pro بود. وان پلاس مدتی پیش، اعلام کرد که قصد دارد با Hasselblad در آینده بیشتر همکاری کند. وان پلاس همچنین اعلام کرد که فناوری لنز Bionic و دوربین Super Panaroma خود را به زودی در نسل‌های بعدی پرچمداران خود به کار می‌گیرد. ما پیش بینی می‌کنیم که هر دوی این فناوری‌ها، در OnePlus 10 Pro به کار گرفته شوند.

همان طور که از نامش پیداست، دوربین Super Panaroma کیفیت بهبود یافته‌ای برای ثبت عکس‌های پانوراما دارد. ظاهراً عکس‌های ثبت شده با این قابلیت، از کیفیت و جزئیات بیشتری بهره مند هستند. همچنین اعوجاج تصویر به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. بر اساس شایعات منتشر شده، OnePlus 10 Pro توانایی ثبت عکس‌های فوق عریض با زاویه دید ١۴٠ درجه را دارد! به نظر می‌رسد که این قابلیت، با ترکیب عکس‌های دو لنز موجود در این گوشی انجام گیرد. این مورد، بدون نیاز به حرکت اضافی دوربین به سمت چپ و راست صورت خواهد گرفت.

این گوشی، دارای نمایشگر دو لبه خمیده با حاشیه‌های بسیار کم است. فریم OnePlus 10 Pro نیز از جنس فلز می‌باشد. دکمه پاور این گوشی به وسیله رنگ متمایز با بدنه، راحت‌تر قابل تشخیص است. دوربین اصلی دوگانه آن نیز درون ماژول دایره‌ای تعبیه شده است.

فناوری لنز Bionic و سایر مشخصات OnePlus 10 Pro

لنز Bionic که لنز T نیز نامیده می‌شود، می‌تواند سیستم فوکوس خودکار بهتر و دقیق‌تری را به ارمغان بیاورد. بنابراین، نیازی به استفاده از روش‌های سنتی فوکوس خودکار نیست. به گزارش وان پلاس، به لطف وجود فناوری لنز Bionic عمل فوکوس تنها ١ میلی ثانیه طول می‌کشد. این میزان، تقریباً ۵ تا ١٠ برابر سریع‌تر از روش‌های فعلی است. اما مزیت این فناوری چیست؟

شما می‌توانید با استفاده از سیستم فوکوس خودکار سریع‌تر و بهتر، چند عکس مناسب را به صورت ممتد ثبت کنید. همچنین توانایی عکاسی از سوژه‌های متحرک، به صورت قابل توجهی بهبود می‌یابد. همچنین این فناوری سبب کاهش مصرف انرژی در هنگام فوکوس دوربین می‌شود. فناوری Bionic لنز وان پلاس، مشابه همان فناوری لنز مایع است. پیش از این، شیائومی در گوشی Mi Mix Fold خود از لنز مایع استفاده کرده بود. جالب است که بدانید این فناوری از سوی شیائومی، “عکاسی Bionic” نامیده می‌شود!

خبر خوب، این است که با استفاده از لنز مایع برای سنسور اصلی، دیگر نیازی به استفاده از سنسور جداگانه برای لنز تله فوتو نیست بنابراین، وان پلاس ١٠ پرو می‌تواند با بهره گیری از یک سنسور قدرتمند و لنز Bionic، از لنز پریسکوپ تله فوتو نیز بی نیاز شود! پیش بینی می‌شود که با استفاده از لنز Bionic، حداقل زوم ١٠٠ برابری دیجیتال در OnePlus 10 Pro موجود باشد.

اما همچنان وان پلاس ١٠ پرو تنها از دو سنسور استفاده می‌کند. با این حال، احتمالاً وان پلاس تمام قابلیت‌های دیگر سنسورهای وان پلاس ٩ پرو را در همین ٢ سنسور پیاده سازی کرده است. خب، تا این جا در مورد دوربین‌های وان پلاس ١٠ پرو صحبت کردیم. مشخصاً وان پلاس قصد دارد تا پرچمداران سال بعد خود را با مانور ویژه‌ای در این بخش عرضه کند. اما این گوشی چه مشخصات دیگری دارد؟

به طور کلی، وان پلاس ١٠ پرو از سخت افزار و نرم افزار پیشرفته‌تری بهره مند خواهد شد. این گوشی پرچمدار، با سیستم عامل اندروید ١٢ پایه رونمایی خواهد شد. این سیستم عامل، طی یک یا دو ماه آینده به صورت نهایی رونمایی می‌شود. رابط کاربری OxygenOS 12 نیز با این گوشی همراه خواهد شد. البته که این رابط کاربری، بیشتر با ColorOS یکی می‌شود. واضح است که قدرتمندترین تراشه آن زمان، بر روی OnePlus 10 Pro سوار خواهد شد.

بنابراین، می‌توان پیش بینی کرد که تراشه برگزیده همان Snapdragon 895 یا Snapdragon 898 باشد. همچنین دور از انتظار نیست که این گوشی دارای استاندارد IP68 باشد. کسب این استاندارد، به معنای مقاومت OnePlus 10 Pro در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ١.۵ متر و به مدت نیم ساعت می‌باشد. وان پلاس ٩ پرو هم اکنون مجهز به شارژر ۶۵ واتی است. با توجه به روند پیشرفت توان شارژر گوشی‌های امروزی، منطقی است که توان شارژر OnePlus 10 Pro بیش از ١٠٠ وات باشد.

 

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد: هسته X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز

 

نظر شما در مورد کانسپت رندر OnePlus 10 Pro چیست؟ آیا فکر می‌کنید که وان پلاس ١٠ پرو بتواند به مقام برترین گوشی نیمه اول ٢٠٢٢ دست بیاید؟ بیشتر از کدام فناوری جدید وان پلاس ١٠ پرو استقبال می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این تصاویر از فیک هم فیک تر است

صدرا مخملی

نمیدونم چرا اما وقتی عکس تیتر رو دیدم یاد کنترل تلوزیون افتادم !!!

صدرا مخملی

یک سوال : االان اون کسی که این رندر رو بوجود آوردی الان این همه گوشی خمیده درست کردی بعد حاشیه های بالا و پایین رو مثل گلکسی s9 زدی ؟ این کارت چه معنی میدهد ؟

بعد آمده ای پشت گوشی رو پارچه ای زدی که ایران خودرو تو ماشیناش استفاده میکنه و پرز پرز داره !!!

این چه طراحی گوشی هست آخه ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️