حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا Edge 20 Pro به همراه Edge 20 و Edge 20 Lite رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، موتورولا

سری Edge موتورولا، یکی از سری گوشی‌‌های مورد انتظار این کمپانی است. چرا که در این سری، معمولاً شاهد رونمایی از گوشی‌های جذاب و قابل توجهی هستیم. حال، موتورولا رسماً از گوشی‌های سری Motorola Edge 20 خود رونمایی کرده است. موتورولا Edge 20 Pro، موتورولا Edge 20 و Edge 20 Lite گوشی‌های موجود در این سری هستند. در ادامه، نگاهی به جزئیات رونمایی از نمایندگان جدید موتورولا در این سری داریم.

مشخصات فنی موتورولا Edge 20 Pro

موتورولا از مدتی پیش، درگیر شایعات رونمایی از سری گوشی‌‌های جدیدی از Motorola Edge است. ما در مطالب مختلفی، شاهد لو رفتن اطلاعاتی از سری گوشی‌‌های Motorola Edge 20 بودیم. حتی موتورولا به صورت رسمی تاریخ رونمایی گوشی‌های جدید خود را در چین مشخص کرده بود.

 

تاریخ معرفی Motorola Edge 20 رسما برای ١۴ مرداد تعیین شد

 

اما ظاهراً این تاریخ، تنها مربوط به عرضه این گوشی در چین بوده است. تاریخ اولین رونمایی از این گوشی، در واقع امروز بوده است! بر اساس گزارشی از Android Authority، سری Motorola Edge جدیدترین سری پرچمداران موتورولا را در خود جای داده بود. گوشی Motorola Edge Plus نیز یک گوشی جذاب و زیبا بود. اما پس از آن، امروز زمان اضافه شدن اعضای جدیدی به سری Motorola Edge فرا رسیده است. در واقع، ما در خانواده Motorola Edge 20 شاهد حضور سه دستگاه گوشی هوشمند جدید هستیم. پسوند این گوشی‌ها استاندارد، لایت و پرو می‌باشد. موتورولا به طور گسترده‌ای بر روی عملکرد این گوشی‌ها حساب باز کرده است. به طوری که هر سه عضو Motorola Edge 20، به دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی تجهیز شده‌اند. اما اجازه دهید تا بیشتر وارد جزئیات شویم.

موتورولا Edge 20 Pro

موتورولا Edge 20 Pro

در ابتدا، از قدرتمندترین و گران قیمت‌ترین گوشی در سری Motorola Edge 20 شروع می‌کنیم. نام این گوشی، موتورلا Edge 20 Pro می‌باشد. باید بگوییم که در این گوشی، خبری از تراشه پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon 888 نیست. بلکه موتورولا Edge 20 Pro به تراشه Snapdragon 870 مجهز می‌باشد. با توجه به این که Motorola Edge Plus پیش‌تر از تراشه Snapdragon 865 استفاده می‌کرد، این انتخاب خیلی هم دور از منطق نیست.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

اما موتورولا، برای انتخاب تراشه Snapdragon 870 دلایلی را شرح داده است. بر اساس اظهارات این کمپانی در مصاحبه با منبع خبر، گفته می‌شود که تراشه Snapdragon 870 به اندازه کافی قدرتمند است و نیازی به استفاده از تراشه Snapdragon 888 در این دستگاه نبوده است. آن‌ها اضافه کرده‌اند که استفاده از Snapdragon 870 به جای Snapdragon 888، یکی از روش‌های حفظ قیمت پایین‌تر بوده است! این گوشی، ارزان‌تر از Motorola Edge Plus است. قبلاً موتورولا Edge Plus با قیمت ۹٩٩ دلاری در بازار آمریکا عرضه شده بود. در ادامه، به قیمت این گوشی نیز اشاره خواهیم کرد.

اما اجازه دهید تا به مشخصات دیگری از این گوشی نیز بپردازیم. موتورولا Edge 20 Pro به عنوان نماینده جدید موتورولا در بازار گوشی‌های رده بالا، از نمایشگری ۶.٧ اینچی با پنل OLED و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی استفاده می‌کند. وضوح این نمایشگر +Full HD است. باتری این گوشی، ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد که مناسب است. اما به بخش سیستم دوربین می‌رویم. در این بخش، موتورولا مانور نسبتاً زیادی داده است. دوربین اصلی سه گانه Motorola Edge 20 Pro، متشکل از سنسورهای ٨+١۶+١٠٨ مگاپیکسلی است. این گوشی، قابلیت عکاسی فوق عریض دارا است. سنسور ٨ مگاپیکسلی این گوشی، در یک لنز پریسکوپ تله فوتو به کار گرفته شده است. موتورولا به وسیله استفاده از این لنز، امکان زوم ۵٠ برابری دیجیتال و ۵ برابری اپتیکال را به ارمغان آورده است.

جزئیات مربوط به مشخصات موتورولا اج ٢٠

موتورولا اج ٢٠

موتورولا اج ٢٠

در ادامه معرفی گوشی‌های جدید موتورولا، به نسخه میانی و استاندارد این سری می‌رسیم. این گوشی، Motorola Edge 20 نام دارد. موتورولا اج ٢٠، چند ویژگی مشترک مانند نمایشگر ۶.٧ اینچی OLED با رفرش ریت ١۴۴ هرتزی یا سنسور اصلی دوربین ١٠٨ مگاپیکسلی را از نسخه Pro به ارث برده است. اما با این وجود، همچنان تفاوت‌های کلیدی بین این دو دستگاه به چشم می‌خوردند. اما این گوشی به دلیل حذف لنز پریسکوپ تله فوتو، از ضخامت کم‌تری بهره می‌برد. به همین صورت، ضخامت Motorola Edge 20 تنها ٧ میلی متر می‌باشد. همچنین موتورولا از تراشه Snapdragon 778G در این گوشی بهره گیری کرده است.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

در همین راستا، خبری از تراشه Snapdragon 870 در نسخه استاندارد نیست. اما همچنان این تراشه قدرت زیادی دارد. در ادامه، موتورولا از لنز پریسکوپ تله فوتو با سنسور ٨ مگاپیکسلی، از لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ٣ برابری استفاده کرده است. این گوشی، با ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. دوربین سلفی گوشی‌های این سری، در حفره نمایشگر مرکزی آن‌ها واقع شده است.

مشخصات فنی موتورولا Edge 20 نسخه Lite

موتورولا اج ٢٠ لایت

موتورولا اج ٢٠ لایت

به دنبال یک موتورولا اج ٢٠ هستید اما نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید؟ خب، موتورولا Edge 20 Lite در اختیار شماست! ارزان‌ترین گوشی سری Motorola Edge 20، با تراشه ضعیف‌تر Dimensity 720 به همراه لیتوگرافی ٧ نانومتری عرضه می‌شود. همچنین ۶ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. طراحی قاب پشتی این گوشی نیز، ما را به یاد شیائومی Mi 11 می‌اندازد!

 

مدیاتک Dimensity 720 5G رسما معرفی شد: 5G حتی ارزان تر

 

این گوشی نیز مانند دیگر اعضای این خانواده، با نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع OLED به دست مشتریان خواهد رسید. اما رفرش ریت نمایشگر آن، به ٩٠ هرتز کاهش یافته است. باتری این دستگاه، بیشترین ظرفیت نسبت به دیگر اعضای این سری، یعنی ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت را دارد. شارژر این گوشی، دارای توان ٣٠ واتی است. سیستم دوربین اصلی این گوشی، از سنسورهای ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سنسور ١٠٨ مگاپیکسلی موجود در این گوشی‌ها، ساخت سامسونگ است و نام آن‌ها، ISOCELL HM2 می‌باشد. در این گوشی، دیگر خبری از لنز تله فوتو نیست. اما در عوض، سنسور ٢ مگاپیکسلی در Motorola Edge 20 Lite وظیفه ثبت عکس‌های ماکرو را بر عهده دارد. خب، در نهایت به سراغ قیمت این گوشی‌ها می‌رویم. آیا ارزش خرید سری Motorola Edge 20 در حد رقبا است یا خیر؟

قیمت گوشی‌های سری موتورولا Edge 20

کسانی که می‌خواهند پرچمدار سری Motorola Edge 20 را تهیه کنند، باید ۶۴٩.٩٩ پوند یا ۶٩٩.٩٩ یورو هزینه کنند. این قیمت، برای نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی این گوشی تعیین شده است. این گوشی، دارای بدنه‌ای ساخته شده از چرم گیاهی است. اگر قصد صرف چنین هزینه‌ای برای خرید گوشی را ندارید، موتورولا Edge 20 اینجا است!

گوشی Motorola Edge 20، با قیمت ۴٢٩.٩٩ پوند یا ۴٩٩.٩٩ یورو توسط موتورولا به فروش می‌رسد. این گوشی، در چهار رنگ عرضه می‌شود. در نهایت، ارزان‌ترین عضو این سری یعنی Motorola Edge 20 Lite با برچسب قیمتی ٢٩٩.٩٩ پوند یا ٣۴٩.٩٩ یورو راهی بازار می‌شود. این دستگاه نیز در دو رنگ موجود است. موتورولا می‌گوید که سری Motorola Edge 20 در بازار موبایل مناطقی همچون آسیا، اروپا و آمریکای لاتین عرضه می‌شود. اما توجه داشته باشید که این گوشی‌ها، دارای نقاط ضعف اساسی هستند. به طور مثال، گوشی‌های سری Edge 20 تنها یک آپدیت اساسی اندروید را دریافت خواهند کرد! از سوی دیگر، این گوشی‌ها تا دو سال وصله‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

نظر شما در مورد گوشی‌های جدید موتورولا چیست؟ آیا پشتیبانی ضعیف این دستگاه‌ها برای شما حائز اهمیت است؟ کدام ویژگی سری Motorola Edge 20 برای شما از جذابیت بیشتری برخوردار است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

کاش اون موتورولا ۲۰ لایت پردازندش اسنپ ۷۸۰ بود چون خوشگلتره و اون موتورولا ۲۰ هم اسنپ ۸۶۵ بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️