حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس Nord 2 از OxygenOS ادغام شده با ColorOS اوپو استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سیستم عامل، وان‌پلاس

در ماه ژوئن، وان پلاس رسما ادغام خود با Oppo را به‌منظور “تمرکز بهتر بر روی عملکرد و از استفاده از منابع مشترک دو شرکت” اعلام کرد. با این حال، هیچ تغییر عمومی در استراتژی وان پلاس شکل نگرفت که کاربران را تحت تأثیر قرار دهد. بعدها اما، این شرکت تأیید کرد که “در حال کار بر روی ادغام OxygenOS با ColorOS” می‌باشد. پس از معرفی گوشی تازه وارد وان پلاس Nord 2 و بررسی‌های صورت گرفته بر روی آن، مشخص شده است که سیستم‌عامل این دستگاه از OxygenOS ادغام شده با ColorOS اوپو بهره می‌برد.

ادغام OxygenOS با ColorOS در وان پلاس Nord 2

وان پلاس ادغام این دو سیستم‌عامل را به‌عنوان یک تغییر مثبت توصیف کرده است؛ چراکه زین‌پس تیم توسعه‌دهنده می‌تواند بسیار کارآمدتر از گذشته و با حفظ کد داده اصلی آن، نرم افزار را بهبود بخشیده و تغییرات جدید را خیلی سریعتر پیاده‌سازی کند. این موضوع همچنین بدان معناست که هزینه‌های تحقیق و توسعه، ارزان‌تر خواهد بود، که به‌طور کلی مزایای بیشتری را هم برای کاربران و هم برای شرکت فراهم می‌کند.

وان پلاس پس از ادغام با اوپو نیز به استفاده از OxygenOS ادامه خواهد داد

“این تغییری است که از آنجا که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد، احتمالاً حتی متوجه آن نخواهید شد. اکنون ما یک تیم بزرگتر و حتی توانمندتر از توسعه‌دهندگان، منابع تحقیق و توسعه پیشرفته و یک روند توسعه کارآمد‌تر داریم که همه برای بهبود تجربه OxygenOS گرد هم می‌آیند.”

وان پلاس هنوز به‌صورت رسمی تایید نکرده است که آیا Nord 2 5G جدید، ColorOS اوپو را اجرا می‌کند یا خیر؛ با این حال، Adam Conway از طریق 9to5Google، تایید کرده که وان پلاس ادغام دو سیستم‌عامل را برای اولین بار در این گوشی پیاده‌سازی کرده است.

ادغام OxygenOS با ColorOS در وان پلاس Nord 2

ادغام OxygenOS با ColorOS در وان پلاس Nord 2

به‌نظر می‌رسد وان پلاس درنظر دارد تا اطلاع ثانوی این مسئله را پنهان نگه دارد. چندی پیش نیز خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه شرکت مذکور علاقه‌ای به اظهارنظر درباره ادغام ColorOS و OxygenOS ندارد. وان پلاس حتی به کارمندان خود گفته است که در مورد ادغام با ColorOS به هیچ سوالی پاسخ ندهند.

نتیجه‌گیری این موضوع در تغییرات جدید صورت گرفته در OnePlus Nord 2 5G در حال‌حاضر مشکل است. شاید بتوان آسان‌ترین راه برای متوجه شدن تغییرات جدید را در تنظیمات باتری دستگاه یافت. Damien Wilde (از 9to5Google) یافته‌های خود در این‌باره را اینگونه توضیح می‌دهد:

“OxygenOS 11.3 بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود؛ و درحالی‌که نشانه‌های مشخصی از ColorOS اوپو در آن وجود دارد، هیچ یک از این موارد به‌طور مخرب بر روی تجربه‌کاربری تأثیر نمی‌گذارد. گزینه‌های سفارشی‌سازی اضافه شده، ممکن است در واقع یک امتیاز بزرگ برای طرفداران قدیمی این پوسته شخص ثالث اندروید باشد. تقریباً تمام ترفندهایی که جز اصلی OxygenOS می‌باشند، در این نسخه نیز موجود و صحیح هستند.”

کارمندان وان پلاس به مرور در حال ترک این شرکت هستند

درنهایت نظر شما راجع‌به استفاده از سیستم‌عامل OxygenOS ادغام شده با ColorOS در پرچمدار میان‌رده‌های وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی