حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمدار آینده اوپو حاصل ادغام گوشی‌های وان پلاس با فایند ایکس و OxygenOS با ColorOS خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، وان‌پلاس

با گذشت هفته‌ها، جزئیات بیشتری درباره آینده OnePlus به‌عنوان برند فرعی OPPO بدست می‌آید. دیروز، برای شما نوشتیم که پشتیبانی نرم افزاری وان پلاس از گوشی‌هایش حتی پس از طی شدن کامل مراحل ادغام، ادامه می‌یابد. امروز اما خبر می‌رسد که سیستم‌عامل‌های دو غول چینی قرار است در قالب ColorOS بهبود یافته، ادغام شده و گوشی‌های وان پلاس و سری فایند ایکس اوپو نیز با ترکیب یکدیگر، پرچمدار آینده اوپو را از هر دو جنبه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری شکل دهند.

ادغام گوشی‌های وان پلاس با سری فایند ایکس، ماحصل پرچمدار آینده اوپو

یک افشاگر چینی اخیراً جزئیات مربوط به برنامه‌های سخت افزاری OPPO را در Weibo فاش کرده است. منبع اطلاعاتی که با نام “Arsenal” در بستر رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، اطلاعات مؤثقی را در گذشته نیز ارائه داده است. طبق اطلاعات، افشاگر مذکور فاش می‌کند که وان پلاس، به خط تولید جدید و سطح بالای اوپو تبدیل خواهد شد! وی ادامه داد که گوشی‌های وان پلاس به روشی مشابه سری P هواوی، قرار می‌گیرند که نقطه‌ فروش آنها، عملکرد دوربین خواهد بود.

در این اطلاعات همچنین فاش شده است که سری Find X اوپو، دومین خط تولید شرکت می‌باشد. این سری نیز وظیفه ارائه ویژگی‌های تازه توسعه یافته را بر دوش خواهد داشت و عملکردی مشابه سری Mate هواوی دارد.

ادغام گوشی‌های وان پلاس با سری فایند ایکس

ادغام گوشی‌های وان پلاس با سری فایند ایکس

همچنین در یک پست ارسال شده توسط سرپرست بخش OxygenOS، وی به‌صورت رسمی اعلام می‌کند که OxygenOS و ColorOS در حال ادغام هستند:

“پس از بحث و ارزیابی فراوان، ما یک طرح جامع برای استفاده بهینه از منابع مشترک خود با OPPO ارائه داده‌ایم. به منظور بهبود کارایی و استاندارد کردن تجربه نرم افزار در سراسر نمونه کارها، ما در حال کار بر روی ادغام پایگاه کد OxygenOS و ColorOS هستیم. این تغییری است که از آنجا که در پشت پرده اتفاق می‌افتد، احتمالاً حتی متوجه آن نخواهید شد. اکنون ما یک تیم بزرگتر و حتی توانمندتر از توسعه دهندگان، منابع تحقیق و توسعه پیشرفته‌تر و روند توسعه کارآمدتر داریم که همه برای بهبود تجربه OxygenOS گرد هم می‌آیند.”

خوشبختانه هر دو شرکت وان پلاس و اوپو، به‌طور جداگانه عمل کرده و به بازارهای هدف خود خدمات ارائه می‌کنند. این بدان معناست که OxygenOS به کار خود در گوشی‌های فروخته شده وان پلاس در سطح جهانی ادامه خواهد داد، درحالی‌که دستگاه‌های فروخته شده در چین، با ColorOS اجرا می‌شوند. این شرکت اظهار داشت که این ادغام تضمین می‌کند که بروزرسانی‌های اندروید، سریع‌تر از گذشته ارائه شوند که این امر به لطف کدهای مشترک در هر دو سیستم‌عامل، محقق خواهد شد.

“مهمتر از همه، با این تغییر، ما خوشحالیم که برنامه بهبود و حفظ نرم افزار را برای چرخه تلفن‌های هوشمند خود در بازار جهانی اعلام می‌کنیم: خط تولید پرچمداران(شامل سری T و R): سری OnePlus 8 و دستگاه‌های جدیدتر، 3 آپدیت عمده اندروید و 4 سال بروزرسانی امنیتی را دریافت می‌کنند. Nord و Nord CE: شامل ۲ آپدیت عمده اندروید و ۳ سال بروزرسانی امنیتی می‌شوند. سری Nord N: با شروع از N10 ،N100 و همه دستگاه‌های سری N، آپدیت ۱ ساله اندروید دریافت کرده و تا 3 سال نیز بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.”

درحالی‌که انتظار داشتیم در نحوه عملکرد هر دو شرکت نیز تغییراتی اعمال شود، موارد ذکر شده فوق، تعجب ما را برمی‌انگیزند! با این وجود، این یک تصمیم منطقی به نظر رسیده و به احتمال زیاد از سال آینده اجرایی خواهد شد. طرفداران وان پلاس از شنیدن خبر اینکه مدل‌های آینده، قرار است از دوربین بهتری بهره‌مند شوند، بسیار خشنود خواهند شد.

ادغام وان پلاس و اوپو چه تاثیری بر روی کاربران خواهد داشت؟

نظر شما راجع به تأثیرات ادغام در هر دو جنبه‌ی سخت افزار و نرم افزار دو کپانی چینی که منجر به شکل‌گیری گوشی پرچمدار آینده شرکت اصلی یعنی اوپو، با ادغام گوشی‌های وان پلاس با سری فایند ایکس و OxygenOS با ColorOS می‌شود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی