حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس از کارمندان خود می خواهد که به سوالات سیستم عامل مرتبط با اوپو پاسخ ندهند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اوپو، وان‌پلاس

هفته گذشته، مدیر عامل وان پلاس، پیت لاو به صورت رسمی اعلام کرد که دو شرکت وان پلاس و اوپو، با یکدیگر “ادغام خواهند شد“. بر هیچکس پوشیده نیست که این دو برند ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما همکاری آن‌ها اکنون فراتر نیز خواهد رفت. با این حال، تاکنون از آینده این تصمیم و سطح مشارکت این دو کمپانی سخنی به میان نیامده است و این موضوع تا حد زیادی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به‌تازگی اما، یادداشتی منتشر شده است که نشان می‌دهد وان پلاس، از کارمندان خود خواسته تا به سوالات مربوط به اوپو و سیستم عامل آن‌ها پاسخ ندهند.

عدم پاسخ به سوالات سیستم عامل مرتبط با اوپو

سطح همکاری دو شرکت وان پلاس و اوپو، اکنون حتی پیچیده‌تر از گذشته نیز شده است چراکه هیچ یک از این شرکت‌ها اظهار نظر رسمی در مورد موضوع ادغام خود، نکرده‌‌اند. با این حال، گفته می‌شود که وان پلاس برای کمک به رفع این سردرگمی، یادداشت داخلی را برای کارمندان خود ارسال کرده است. افشاگر معروف Evan Blass، نسخه‌ای از یادداشت مفروض را بدست آورده که دارای برخی اطلاعات شگفت آور می‌باشد.

در ابتدای یادداشت، گویاترین اطلاعات را پیدا می‌کنیم. در این متن واژه “یادداشت مهم” به‌صورت برجسته نشان‌ داده شده است و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه پاسخگویی کارکنان به هر گونه سوال مربوط به Oxygen OS ،Color OS و نحوه تأثیرگذاری ادغام جدید بر روی آن‌ها به چشم می‌خورد. در تصویر زیر می‌توانید این متن را به‌صورت کامل مشاهده کنید:

سوالات سیستم عامل اوپو

سوالات سیستم عامل اوپو

اگر حوصله خواندن آن را ندارید، خلاصه قسمت اصلی آن را برای شما بازگو می‌کنیم:

نکته مهم: به هیچ یک از سوالات پیرامون سیستم عامل‌ها علی‌الخصوص Color OS که مربوط به خبر ادغام دو شرکت می‌شود، پاسخ ندهید. فقط از جوابیه آماده زیر استفاده کنید: “ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای به‌روزرسانی مرتبط با سیستم عامل‌های خود نداریم. لطفا منتظر اخبار رسمی کانال‌های مرتبط با ما باشید.”

این قضیه کمی نگران کننده است. اگر وان پلاس کاملاً مطمئن بود که Oxygen OS در نهایت جایگزین Color OS نمی‌شود، آن را به صراحت بیان می‌کرد؛ غیر از این است؟ سایر قسمت‌های یادداشت، بارها و بارها به همین نکته اشاره می‌کنند: هیچ چیز تغییر نمی‌کند، همه چیز عالی خواهد شد، این خبر خوبی برای طرفداران وان پلاس خواهد بود. سوال اصلی اما اینجاست که چرا وان پلاس برای کاهش نگرانی‌ها مستقیم بیان نمی‌کند که “Color OS قرار نیست جایگزین شود؟”

سایر ابهامات پیرامون ادغام دو شرکت

دو مسأله قابل توجه دیگر نیز در این یادداشت وجود دارد. اولین مورد این است که از Pete Lau به عنوان “بنیانگذار وان پلاس” یاد شده است. این عبارت تنها تا حدی درست می‌باشد؛ چراکه این شرکت طی سال‌ها ادعا کرده است که لاو با Carl Pei همکاری مشترکی را برای تاسیس این شرکت برعهده داشتند. اگرچه پی در حال حاضر از این شرکت جدا شده است، اما موضوع، هم‌بنیانگذار بودن لاو در وان پلاس را تغییر نمی‌دهد. درنهایت این ممکن است یک اشتباه اداری باشد، اما باز هم مشکوک به نظر می‌رسد.

در بخش دیگر آمده است، این شرکت پاسخ نامعلومی را به سوال زیر ارائه می دهد: “آیا اوپو، وان پلاس و ریملی در حال ساخت یک اکوسیستم مشترک برای خود می‌باشند؟” پاسخ این سوال به‌صورت منحرفانه داده شده است، با این حال بر روی یک نکته ریز و اساسی تاکید می‌کند:

وان پلاس به دنبال روش‌های مختلفی است تا محصولات برتر فناوری خود را به کاربران بیشتری در سراسر جهان برساند. وان پلاس علاوه بر ایجاد یک اکوسیستم متصل و بی‌نقص در بین محصولات خود، همچنین در حال بررسی چگونگی ورود کاربران دیگر سیستم عامل اندروید و حتی iOS به اکوسیستم خود است.

بدیهی است که اشاره به کاربران iOS می‌تواند به‌سادگی منعکس کننده این واقعیت باشد که وان پلاس در حال کار بر روی توسعه و تولید محصولات بین پلتفرمی بیشتری مانند ایربادز است که حتی کاربران آیفون نیز مایل به خریداری آن‌ها باشند.

بخش های تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو ادغام خواهند شد

در نهایت نظر شما راجع به عدم علاقه وان پلاس به پاسخ حول محور سیستم عامل مرتبط با اوپو در نتیجه ادغام این دو شرکت چیست؟ در حال حاضر، تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت چگونه به این پرسش، پاسخ عملی خواهد داد، چراکه موضوع واضح اینست که این اطلاعات در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای به‌روزرسانی مربتط با سیستم عامل‌های خود نداریم. لطفا منتظر اخبار رسمی کانال‌های مرتبط با ما باشید
به نظرم این باید بشه مرتبط

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی