حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی OnePlus Nord 2 با Dimensity 1200 AI مشخص شد: ٣١ تیر ١۴۰٠

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، وان‌پلاس

وان پلاس نورد، با مشخصات فنی و قیمتی ویژه روانه بازار شده بود. همین موضوع، سبب محبوبیت بالای این گوشی شده بود. به همین دلیل، مدتی است که شایعات مربوط به رونمایی از جانشین این گوشی، در حال انتشار است. اما انتظارها به اتمام رسیده‌اند! چرا که تاریخ رونمایی OnePlus Nord 2 با تراشه Dimensity 1200 AI رسماً مشخص شده است!

تاریخ رونمایی OnePlus Nord 2

اگر یادتان باشد، مدتی پیش به وان پلاس نورد ٢ سلام کرده بودیم. رندر غیر رسمی منتشر شده از این گوشی، جزئیاتی مهم از طراحی آن را به ما نشان می‌داد. احتمال درستی این رندرها، کم نیست.

 

به وان پلاس Nord 2 سلام کنید: پورت USB C خارج از مرکز و دوربین عجیب!

 

به هر حال، تأیید رسمی این دستگاه و تاریخ رونمایی از آن، خبر مسرت بخشی است. به نقل از Gizchina، ما هم اکنون وارد ماه July شده‌ایم. این ماه، اولين سالگرد رونمایی از میان رده دوست داشتنی وان پلاس، یعنی وان پلاس نورد است. به همین ترتیب، وان پلاس قصد دارد این سالگرد را با رونمایی از نسل جدید این دستگاه، یعنی OnePlus Nord 2 جشن بگیرد. در همین راستا، تیزرهای رسمی جدیدی از OnePlus Nord 2 منتشر شده‌اند. در این تیزرها، تاریخ رونمایی OnePlus Nord 2 نیز مشخص شده است. همچنین شاهد یک ویژگی خاص در این دستگاه هستیم که می‌خواهیم نگاهی به آن داشته باشیم.

تیزرهای جدید وان پلاس نورد ٢

تاریخ رونمایی OnePlus Nord 2

خب، در ابتدا وان پلاس تاریخ رونمایی از دستگاه جدید و جذاب خود، یعنی وان پلاس نورد ٢ را اعلام کرده است. این گوشی تازه وارد، در تاریخ ٢٢ جولای (٣١ تیر) به صورت جهانی معرفی خواهد شد. اما یک نکته مهم در مورد این گوشی وجود دارد. این نکته، مربوط به مغز متفکر OnePlus Nord 2 است. این گوشی، اولین محصول وان پلاس با تراشه توسعه یافته مدیاتک خواهد بود. در حقیقت، وان پلاس قرار است تا از Dimensity 1200 در این گوشی بهره بگیرد. به هر حال، سری Dimensity مدیاتک به طور ویژه‌ای رضایت بالایی را از کاربران دریافت کرده است. به همین دلیل، پرچمدار این سری قرار است وظیفه پردازش اطلاعات را در OnePlus Nord 2 داشته باشد. اما وان پلاس قرار نیست که از نسخه عادی این تراشه در OnePlus Nord 2 استفاده کند.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

به نقل از مدیران این کمپانی، نسخه متمرکز بر هوش مصنوعی Dimensity 1200 در وان پلاس نورد ٢ به کار گرفته خواهد شد. نام این نسخه، Dimensity 1200 AI است. در این نسخه از Dimensity 1200، پکیجهای مربوطه، به طور منظم‌تری پردازش می‌شوند. به همین دلیل، قدرت بیشتر هوش مصنوعی می‌تواند در بهینه سازی قدرت و عملکرد این تراشه، نقش ویژه‌ای داشته باشد. ممکن است که شاهد یکی از بهترین تراشه‌ها در بخش هوش مصنوعی باشیم. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. چرا که وان پلاس، از این هوش مصنوعی استفاده بیشتری برده است. به طور مثال، استفاده از این هوش مصنوعی در بخش دوربین، به ارمغان آمده است. بنابراین، می‌توان شاهد پیشرفت عملکرد وان پلاس نورد ٢ در بخش عکاسی بود. چرا که هوش مصنوعی، پردازش تصاویر را به طور ویژه‌ای بهبود می‌بخشد.

تیزر وان پلاس نورد ٢

مشخصات احتمالی وان پلاس نورد ٢

بر اساس بسیاری از شایعات، وان پلاس نورد ٢ دارای نمایشگری ۶.۴٣ اینچی با وضوح +Full HD خواهد بود. پنل این نمایشگر، از نوع Fluid AMOLED است. حفره نمایشگر سمت چپ نیز وظیفه میزبانی از دوربین سلفی تکی این گوشی را بر عهده دارد. رفرش ریت نمایشگر این دستگاه، ٩٠ یا ١٢٠ هرتزی خواهد بود. ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم برای وان پلاس نورد ٢ در نظر گرفته خواهد شد. احتمال می‌رود که این گوشی، دارای دوربین اصلی سه گانه باشد. سنسور اصلی آن، وضوح ۵٠ مگاپیکسلی دارد و نام آن، IMX766 ساخت سونی است. سنسورهای ٨ و ٢ مگاپیکسلی نیز به ترتیب وظیفه ثبت عکس‌های فوق عریض و ماکرو را خواهند داشت.

دوربین سلفی هم دارای وضوح ٣٢ مگاپیکسلی است. باتری OnePlus Nord 2، ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد و شارژر آن نیز توان ٣٠ واتی خواهد داشت. درگاه Type-C در این گوشی به کار گرفته خواهد شد. احتمالاً سیستم عامل اندروید ١١ و رابط کاربری OxygenOS 11 در این گوشی ارائه خواهد شد.

نظر شما در مورد تاریخ رونمایی OnePlus Nord 2 و مشخصات آن چیست؟ آیا این گوشی برای شما جذابیتی دارد؟ کدام ویژگی OnePlus Nord 2 را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

ای کاش اسنپدراگون 780G داشت ارزش خرید بالاتری داشت .

ولی نمیدونم چرا وان پلاس در آپدیت گوشی ها خساست زیادی دارد

صدرا مخملی

الان همه منتظر فولد و فیلپ هستند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️