حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو S12 Pro و ویوو S12 رسماً معرفی شدند: هیولاهای سلفی گیری ویوو!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ویوو

ویوو همین چند ماه پیش از سری Vivo S10 خود پرده برداشته بود. این گوشی‌ها، دارای طراحی شیک و جذابی بودند و در عین حال، ویژگی‌هایی مانند دوربین سلفی با کیفیت را ارائه می‌دادند. امروز ویوو از نسل جدید گوشی‌های سری S خود، یعنی ویوو S12 Pro و ویوو S12 رونمایی کرده است. در ادامه، به ویژگی‌ها و قیمت این دو گوشی خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت ویوو S12 Pro

سری Vivo S10 که دو عضو داشت، با تراشه Dimensity 1100 روانه بازار شده بود.

 

ویوو S10 Pro و ویوو S10 با تراشه Dimensity 1100 رسماً معرفی شدند

 

بر اساس گزارشی که از Tech Agent منتشر شده است، امروز ویوو با برگزاری یک رویداد بزرگ، از دو گوشی جدیدش در کشور خود، یعنی چین پرده کنار زده است. همان طور که متوجه شدید، ویوو از نام S11 گذشته و به S12 رسیده است. در حال حاضر، نسل جدید گوشی‌های رده بالای ویوو، دارای دو عضو است که یکی نسخه استاندارد، و دیگری نسخه پرو است. به همین ترتیب، ما ابتدا از معرفی گوشی گران‌تر و قدرتمندتر ویوو در این خانواده شروع می‌کنیم.

گوشی Vivo S12 Pro، یک دستگاه زده بالا است که از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی در کنار بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی و استاندارد +HDR10 بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی، مشخصاً هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقبا ندارد و به سادگی می‌توان از ویوو در این بخش ایراد گرفت. حسگر تشخیص اثرانگشت این دستگاه، در زیر همین نمایشگر واقع شده است.

قلب تپنده Vivo S12 Pro، مشابه همان تراشه‌ای است که در نسل قبلی، یعنی Vivo S10 Pro نیز به کار گرفته شده بود. در واقع، صحبت ما در مورد Dimensity 1200 است؛ تراشه‌ای با لیتوگرافی ۶ نانومتری که تفاوت شاخصی با Dimensity 1100 ندارد! اما این تراشه، برای رده قیمتی این گوشی واقعاً نامناسب است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

ویوو ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ را برای جدیدترین گوشی خود در نظر گرفته است. در کنار آن نیز شما می‌توانید از ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 بهره مند شوید. متأسفانه در Vivo S12 Pro، قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی فراهم نیست. همچنین خبری از جک ٣.۵ میلی متری هدفون در Vivo S12 Pro نیست.

ویوو S12 Pro و ویوو S12

اما حداقل در بخش سیستم دوربین، Vivo S12 Pro حرف‌هایی هم برای گفتن دارد و این طور نیست که گوشی جدید ویوو، در تمام بخش‌ها از رقبا عقب مانده باشد! به طوری که چینی‌ها در قاب پشتی این گوشی، از دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو استفاده کرده‌اند. در مقابل، ویوو ناچ نیمه عریضی را در گوشی جدید خود تعبیه کرده است که در آن، دوربین سلفی ۵٠ مگاپیکسلی واقع شده است. این دوربین سلفی، به وسیله فلش LED دوگانه در بالای دستگاه، همراهی می‌شود! خبر خوب، این است که به وسیله دوربین سلفی این گوشی، حتی می‌توان تصاویر فوق عریض را نیز به ثبت رساند!

وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه ۵.٢، پشتیبانی از اینترنت 5G و تراشه NFC، همگی در Vivo S12 Pro حضور دارند. وظیفه تأمین انرژی این دستگاه، بر عهده باتری ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی گذارده شده است. برای شارژ کردن Vivo S12 Pro، می‌توانید از شارژر ۴۴ واتی درون جعبه آن بهره گیری کنید! در نهایت، وزن این دستگاه برابر با ١٧١ گرم است که میزان قابل قبولی است.

ویوو S12 Pro و ویوو S12

در نهایت و پس از معرفی کامل این دستگاه، به بخش قیمت گذاری نسخه‌های مختلف آن می‌رسیم. جایی که از نظر ما، ویوو عملکرد خیلی خوبی نداشته است و به راحتی می‌تواند توسط رقبا، کنار گذاشته شود! قیمت دقیق نسخه‌های مختلف ویوو S12 Pro، به شرح ذیل است:

– ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,۳٩٩ یوان (معادل ۵٣٣ دلار آمریکا)

– ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,۶٩٩ یوان (معادل ۵٨٠ دلار آمریکا)

معرفی Vivo S12

پس از برادر بزرگ‌تر و گران قیمت‌تر، یعنی نسخه پرو، نوبت به نسخه استاندارد Vivo S12 می‌رسد. این گوشی، ویژگی‌های کم‌تری نسبت به نسخه پرو دارد. اما با این وجود، مواردی را از آن نیز به ارث برده است.

برای شروع، باید بگوییم که این گوشی از نمایشگر ۶.۴۴ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD، رفرش ریت ٩٠ هرتزی و بیشینه نوری ۴٣٠ نیتی بهره می‌برد. همان طور که از نمایشگر Vivo S12 Pro ایراد گرفتیم، از نمایشگر ویوو S12 هم می‌توانیم ایرادات بزرگی را بگیریم. زیرا مشخصات این نمایشگر، حتی از نمونه موجود در نسخه پرو، ضعیف‌تر است! حسگر تشخیص اثرانگشت دستگاه، در زیر نمایشگر جای خوش گرفته است.

ویوو S12 Pro و ویوو S12

تراشه موجود در ویوو S12، مدیاتک Dimensity 1100 است که همان گونه که گفتیم، تفاوت خیلی زیادی با Dimensity 1200 ندارد. ۸ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ به همراه ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در این گوشی حضور دارد. همانند نسخه پرو، جایگاه کارت حافظه جانبی در این گوشی موجود نیست.

دوربین اصلی دستگاه به مانند نسخه پرو است و از دوربین‌های ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی ویوو S12، وضوح کم‌تری نسبت به نسخه پرو دارد و از حسگر تصویر ۴۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در این گوشی نیز شاهد به کارگیری ناچ نیمه عریض هستیم. هر دو گوشی جدید ویوو، با سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری OriginOS ارائه می‌شوند.

باتری ویوو اس ١٢، ظرفیت ۴,٢٠٠ میلی آمپر ساعتی داشته و از شارژر ۴۴ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که ویوو S12 Pro، با بدنه خمیده و ویوو S12، با بدنه تخت روانه بازار می‌شود. هر دو گوشی، دارای سه رنگ بندی مختلف هستند. قیمت نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی ویوو اس ١٢، برابر با ٢,٧٩٩ یوان (معادل ۴٣٩ دلار آمریکا) است. همچنین نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی با برچسب قیمتی ٢,٩٩٩ یوانی (معادل ۴٧٠ دلار آمریکا) به دست مشتریان می‌رسد.

ویوو S12 Pro و ویوو S12

نظر شما در مورد سری Vivo S12 چیست؟ کدام عضو از این خانواده را بیشتر می‌پسندید؟ آیا ارزش خرید این خانواده، کافی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️