حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی GT Master Edition و نسخه Explorer آن رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، ریلمی

ریلمی کمپانی فعالی است. این کمپانی جوان، قصد دارد تا به زودی از لپ تاپ و تبلت‌های خود رونمایی کند. اما گوشی‌های هوشمند، حوزه فعالیت اصلی این کمپانی است. در همین راستا، برند چینی ریلمی از دو گوشی جدید خود در سری ریلمی GT Master Edition رونمایی کرده است. این گوشی‌ها، دارای مشخصات جذاب و قابل توجهی هستند.

مشخصات فنی و قیمت ریلمی GT Master Edition

ما از چند روز قبل در حال پرداختن به مشخصات فنی و جزئیات مربوط به سری Realme GT Master Edition هستیم. ظاهراً ریلمی مانور زیادی بر روی دو گوشی موجود در این سری داده است. به همین دلیل، کاربران زیادی منتظر رونمایی از این گوشی‌ها بوده‌اند.

 

طراحی ریلمی GT Master Edition را در تصاویری رسمی ببینید!

 

حال در نهایت دو گوشی جدید ریلمی در سری GT Master Edition رونمایی شده‌اند. بر اساس گزارش EqualLeaks، این گوشی‌ها در دو نسخه استاندارد و Explorer روانه بازار می‌شوند. به همین دلیل، قصد داریم تا نگاهی به جزئیات و قیمت این دستگاه‌ها داشته باشیم. ابتدا، از ریلمی GT Master Edition آغاز می‌کنیم. این گوشی در حقیقت تمان نسخه استاندارد این سری است.

نمایشگر ریلمی GT Master Edition

خب، در بخش طراحی نکته خاصی را در این گوشی شاهد نیستیم. جنس بدنه این دستگاه از شیشه است و نمایشگر آن نیز به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. طرح خاصی در بدنه GT Master Edition به چشم نمی‌خورد. در قاب پشتی شاهد استفاده از ماژول مستطیلی برای دوربین اصلی سه گانه هستیم. در قاب جلویی نیز نمایشگر دو لبه خمیده این گوشی دیده می‌شود. نمایشگر Realme GT Master Edition، دارای قطر ۶.۴٣ اینچی می‌باشد. این نمایشگر، از نوع Super AMOLED است و وضوح +Full HD، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و بیشینه نوری ١,١٠٠ نیتی، از مشخصات برجسته آن هستند. این دستگاه، مجهز به تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G شده است. این تراشه، به تازگی رونمایی شده است و برای اولین بار در سری آنر ۵٠ به کار گرفته شد.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

در ادامه، ٨ گیگابایت حافظه رم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. استفاده از ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی را فراموش نکنید. رابط کاربری RealmeUI 2.0 بر پایه اندروید ١١ به صورت پیش فرض در این گوشی ارائه می‌شود. به دلیل برخورداری از پنل AMOLED، حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی در زیر نمایشگر آن قرار گرفته است. به بخش سیستم دوربین این دستگاه می‌رسیم.

جایی که دوربین اصلی GT Master Edition مجهز به سنسورهای ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو می‌باشد. احتمالاً سنسور اصلی این دوربین، IMX682 سونی است. دوربین سلفی این دستگاه نیز دارای وضوح ٣٢ مگاپیکسلی می‌باشد. این دوربین، درون حفره نمایشگر سمت چپ جای خوش کرده است. باتری Realme GT Master Edition، دارای ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی است. این دستگاه، مجهز به شارژر ۶۵ واتی درون جعبه می‌باشد. از سوی دیگر، سیستم خنک کننده مایع در GT Master Edition به کار رفته است. این گوشی مجهز به جک ٣.۵ میلی متری هدفون و تراشه NFC است. در نهایت، وزن و ضخامت GT Master Edition به ترتیب برابر با ١٧۴ گرم و ٨ میلی متر است.

نوبتی هم باشد، نوبت به قیمت Realme GT Master Edition می‌رسد. این گوشی، در دو نسخه ٨/١٢٨ و ۸/٢۵۶ گیگابایتی به دست مشتریان می‌رسد. قیمت نسخه اول، برابر با ٢,٣٩٩ یوان چین (معادل ٣٧١ دلار آمریکا) است. نسخه دوم نیز با برچسب قیمتی ٢,۵٩٩ یوانی (معادل ۴٠٢ دلار آمریکا) روانه بازار می‌شود. در حال حاضر جزئیاتی از عرضه جهانی این دستگاه در دسترس نیست.

مشخصات فنی و قیمت نسخه Explorer ریلمی جی‌تی مستر ادیشن

مشخصات ریلمی GT Explorer Master Edition

ریلمی تنها به رونمایی از یک دستگاه در سری ریلمی GT Master Edition اکتفا نکرده است. بلکه این کمپانی چینی، از نسخه Explorer گوشی جدید خود نیز رونمایی کرده است. این گوشی، دارای مشخصات فنی جذاب‌تری است. بر خلاف نسخه استاندارد، نسخه Explorer از همان طراحی Master Edition ریلمی استفاده می‌کند. این گوشی، ظاهراً توسط یک طراح ژاپنی طراحی شده است. جنس بدنه این گوشی‌ها، از چرم مصنوعی ساخته شده است. طراحی Realme GT Explorer Master Edition، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. اما به غیر از این مورد، طراحی این گوشی مشابه همان نسخه استاندارد است.

حال به مشخصات فنی این گوشی می‌رسیم. ریلمی GT Master Edition نسخه Explorer، دارای نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع AMOLED E4 سامسونگ است. رفرش ریت و نرخ حساسیت لمسی این نمایشگر، به ترتیب برابر با ١٢٠ و ۴٨٠ هرتز است. نمایشگر این دستگاه نیز دو لبه خمیده است. محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ مسئولیت محافظت از این نمایشگر را بر عهده دارد. تراشه به کار رفته در این دستگاه، همان تراشه قدرتمند Snapdragon 870 است.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

در ادامه، ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. اما این بار، ۵ تا ٧ گیگابایت حافظه رم مجازی در اختیار نسخه Explorer گوشی جدید ریلمی قرار می‌گیرد. بنابراین، شما می‌توانید با این گوشی به حداکثر ١٩ گیگابایت حافظه رم دسترسی داشته باشید! از سوی دیگر، ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در نسخه‌های مختلف این گوشی وجود دارد. سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری RealmeUI در این گوشی نصب شده است. ریلمی GT Explorer Master Edition دارای اسپیکر دوگانه استریو است.

حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر، سیستم خنک کننده مایع، دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی، ضخامت ٨ میلی متری و وزن ١٨۴ گرمی، شارژر ۶۵ و واتی از دیگر مشخصات گوشی بالا رده جدید ریلمی هستند. دوربین اصلی GT Explorer Master Edition به سنسورهای ٢+١۶+۵٠ تجهیز شده است. این گوشی از لرزشگیر اپتیکال و سنسور اصلی IMX766 سونی بهره مند شده است. باتری آن نیز ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی این گوشی، قیمت ٢,٨٩٩ یوانی (معادل ۴۴٧ دلار آمریکا) است. نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ٣,١٩٩ یوان چین (معادل ۴٩۴ دلار آمریکا) به دست مشتریان می‌رسد.

نظر شما در مورد سری Realme GT Master Edition چیست؟ کدام دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟ آیا این گوشی‌ها رضایت شما را جلب کرده‌اند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

براوو
حیف که ایران نمیاد
همش سامی سامی سامی
ایران لایق بهترین هاست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️