حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه شیائومی Mi 11 Lite 5G با آنر ۵٠ پرو: کُری خوانی بالارده‌های سرسخت!

نوشته

2 سال قبل | 16 دیدگاه | آنر، حتما بخوانید، شیائومی، مقایسه

مقایسه گوشی‌های هوشمند، کار ساده‌ای نیست. چرا که هر کدام از آن‌ها، برتری‌های خاص خودشان را دارند. بنابراین، نمی‌توان میدان را تنها به یک نماینده داد. به هر حال، ما این بار با یک مقایسه جذاب از دو گوشی شیائومی و آنر با شما همراه هستیم. به همین دلیل، قصد داریم تا به مقایسه شیائومی Mi 11 Lite 5G با آنر ۵٠ پرو بپردازیم. با ترنجی همراه باشید.

مقایسه شیائومی Mi 11 Lite 5G با آنر ۵٠ پرو؛ گزینه‌های جذاب

اگر یادتان باشد، ماه گذشته آنر از گوشی‌های سری آنر ۵٠ خود، به پرچمداری خود Honor 50 Pro رونمایی کرد. این دستگاه اولین گوشی مجهز به تراشه ۶ نانومتری Snapdragon 778G می‌باشد. از سوی دیگر، شیائومی Mi 11 Lite 5G چند ماه پیش به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی، نازک‌ترین گوشی هوشمند مجهز به اینترنت 5G و همچنین، اولین دستگاه دارای تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 780G است. پیش‌تر در ترنجی، ما به مقایسه دو میان رده جذاب از شیائومی و ردمی پرداخته بودیم. اگر قصد خرید گوشی هوشمند در بازه حدوداً ٧ تا ٨ میلیون تومانی دارید، می‌توانید از مقایسه Redmi Note 10 Pro و شیائومی Mi 11 Lite استفاده کنید!

 

مقایسه ردمی Note 10 Pro با شیائومی Mi 11 Lite: نبرد میان رده‌های یک مرز و بوم!

 

بر اساس مطلبی از Gizmochina، آنر پس از جدایی از هواوی، فعالیتی در بازار جهانی نداشت. اما پس از آن، این کمپانی چینی با عرضه سری آنر ۵٠ خود به بازار جهانی بازگشت. این سری، شامل گوشی‌های اقتصادی تا بالارده‌های جذاب می‌شود. آنر ۵٠ پرو، همان بالا رده جذابی است که به آن اشاره کردیم. با این وجود، این گوشی یک پرچمدار نیست. به همین صورت، قصد داریم تا آن را با یک بالا رده شایسته مقایسه کنیم. پشتیبانی این گوشی از اینترنت 5G، دلیل اصلی است که ما تصمیم گرفتیم آن را با شیائومی Mi 11 Lite 5G مقایسه کنیم. آنر همچنان سری Honor 50 خود را به صورت جهانی عرضه نکرده است. اما در این فاصله، شما می‌توانید با مطالعه مقایسه شیائومی Mi 11 Lite 5G و آنر ۵٠ پرو در ترنجی، تفاوت‌های بین این دو دستگاه را متوجه شوید.

طراحی

طراحی آنر ۵٠ پرو

طراحی آنر ۵٠ پرو

در ابتدا، از بخش طراحی شروع می‌کنیم. بخش طراحی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های آنر ۵٠ پرو است. این گوشی، طراحی جذاب و زیبایی را به نمایش می‌گذارد. به طور مثال، این دستگاه وزن و ضخامت مناسبی دارد و استفاده از آن، خسته کننده نخواهد بود. همچنین نمایشگر دو لبه خمیده این گوشی، جلوه خاصی به قاب جلویی آن بخشیده است. در قاب پشتی نیز رنگ بندی جذاب در کنار ماژول دوربین اصلی دو حلقه به چشم می‌خورد. تمام این‌ها، سبب می‌شوند تا آنر ۵٠ پرو به یک گوشی دوست داشتنی بدل شود. از سوی دیگر، شیائومی Mi 11 Lite 5G یکی از سبک‌ترین و نازک‌ترین گوشی‌های سال ٢٠٢١ میلادی است.این دستگاه، وزن ١۶٠ گرمی در کنار ضخامت ۶.٨ میلی متری دارد که فوق العاده است!

طراحی می ١١ لایت ۵ جی

طراحی می ١١ لایت ۵ جی

این گوشی، حتی کامپکت‌تر و خوش دست‌تر است. اما آنر ۵٠ پرو به دلیل رنگ بندی جذاب و نمایشگر دو لبه خمیده با حاشیه‌های کم‌تر، برتری در این بخش را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل، برنده بخش طراحی نماینده آنر است. اما اگر شما به یک گوشی خوش دست‌تر و سبک‌تر نیاز دارید، قطعاً شیائومی Mi 11 Lite 5G، برگ برنده شیائومی برای شما خواهد بود.

نمایشگر

هر دو گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G و آنر ۵٠ پرو، دو مورد از بهترین نمایشگرهای بخش میانی را دارند. به همین دلیل، نمی‌توان خیلی بر روی برتری مطلق یکی از این گوشی‌ها مانور داد. هر دو دستگاه، توانایی نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ را دارند. این قابلیت، با این که در گوشی‌ها خیلی کاربردی نیست، اما در اکثر گوشی‌های هم رده به چشم نمی‌خورد. از سوی دیگر، هر دو گوشی دارای نمایشگرهایی از نوع OLED با وضوح +Full HD هستند. اما اگر بخواهیم وارد بخش رفرش ریت شویم، آنر ۵٠ پرو بالأخره دارای برتری خواهد بود. چرا که رفرش ریت این گوشی، ١٢٠ هرتز است. این در حالی است که شیائومی Mi 11 Lite 5G دارای رفرش ریت ٩٠ هرتزی نمایشگر است.

از سوی دیگر، حسگر تشخیص اثرانگشت آن درون نمایشگر تعبیه شده است. به همین صورت، میزان پوشش سطح این حسگر بیشتر از حسگر تشخیص اثرانگشت نماینده شیائومی است. اما این موضوع، یک امر سلیقه‌ای و شخصی است. در بخش نمایشگر، تنها برتری کلیدی آنر ۵٠ پرو رفرش ریت آن است. اما اگر خیلی حساس نباشید، این تفاوت برای شما محسوس نیست.

مشخصات بخش پلتفرم

همان طور که گفتیم، این دو گوشی دارای عنوان اولین‌ها هستند. چرا که Mi 11 Lite 5G، اولین گوشی مجهز به Snapdragon 780G است. از سوی دیگر، آنر ۵٠ پرو نیز اولین گوشی دارای Snapdragon 778G می‌باشد. همان طور که مشخص است، عملکرد تراشه‌های به کار رفته در این گوشی، نزدیک به یکدیگر است. اما مشخصاً، عملکرد تراشه به کار رفته در Mi 11 Lite 5G بهتر است. این گوشی، مجهز به تراشه‌ای با لیتوگرافی پیشرفته‌تر و همچنین قدرت بیشتر است. علاوه بر این، نماینده شیائومی مجهز به حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 است. بنابراین، در بخش سخت افزار برتری با Mi 11 Lite 5G است.

در بخش نرم افزار، Mi 11 Lite 5G از رابط کاربری MIUI 12 به همراه اندروید ١١ استفاده می‌کند. آنر ۵٠ پرو نیز با همین نسخه سیستم عامل و رابط کاربری MagicUI 4.2 ارائه می‌شود. همچنین سرانجام گوشی‌های آنر مجدداً قابلیت استفاده از خدمات سرویس‌های گوگل را دارند. در نتیجه، نیازی به نگرانی در استفاده از آنر ۵٠ پرو نیست.

سیستم دوربین

خب، در همین ابتدا باید بگوییم که عملکرد دوربین اصلی نماینده آنر، نسبت به نماینده شیائومی برتری دارد. این موضوع، به دلیل استفاده از سنسور اصلی دوربین ١٠٨ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی، می‌توانند به صورت 4K و با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه فیلم برداری کنند. حتی دوربین سلفی آنر ۵٠ پرو، عملکرد بسیار بهتری دارد. چرا که این دوربین سلفی، دارای سنسورهای ١٢+٣٢ مگاپیکسلی است. سنسور دوم این دوربین، توانایی عکاسی به صورت فوق عریض را دارد. شاید بتوان گفت که آنر ۵٠ پرو بهترین دوربین سلفی نسبت به رقبای خود را دارد.

باتری

در بخش بازدهی باتری، برتری با Xiaomi Mi 11 Lite 5G است. چرا که این گوشی دارای باتری با ظرفیت ۴,٢۵٠ میلی آمپر ساعتی است. آنر برای گوشی بالا رده فعلی خود، باتری با ظرفیت ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است. اما در عوض، این گوشی مجهز به پر سرعت‌ترین شارژر نسبت به رقبای خود است. این شارژر، توان ١٠٠ واتی دارد. این در حالی است که توان شارژر نماینده شیائومی، تنها ٣٣ وات است!

قیمت

همان طور که گفتیم، گوشی Honor 50 Pro همچنان به صورت جهانی عرضه نشده است. هم اکنون قیمت Xiaomi Mi 11 Lite 5G در اروپا، برابر با ٣۴٩ یورو می‌باشد. از سوی دیگر، آنر ۵٠ پرو در حال حاضر تنها در چین عرضه شده است. اگر بخواهیم قیمت این گوشی را به واحد پول یورو تبدیل کنیم، قیمت آن نیز برابر با ٣۵٠ یورو است. اما در صورت عرضه جهانی، این گوشی با قیمت بیشتری به دست مشتریان خواهد رسید. اما این اختلاف قیمت به قدری نیست که خرید این گوشی را منتفی کند!

در کل، گوشی پریمیوم آنر ارزش خرید بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این موضوع، به دلیل برتری در موارد همچون دوربین اصلی، شارژر سریع‌تر و طراحی جذاب آن می‌باشد. با این وجود، فراموش نکنید که شیائومی Mi 11 Lite 5G، باتری بهتری دارد و در کنار آن، خوش دست‌تر است و مجهز به تراشه‌ای قدرتمندتر است. وجود درگاه کارت حافظه جانبی در نماینده شیائومی یک برتری دیگر مسحوب می‌شود.

آنر ۵٠ پرو

نقاط قوت:

شارژر سریع‌تر

طراحی بهتر

دوربین اصلی با کیفیت

دوربین سلفی بهتر

نقاط ضعف:

بازدهی باتری ضعیف‌تر

شیائومی می ١١ لایت ۵ جی

نقاط قوت:

تراشه قدرتمندتر

اسپیکر استریو

باتری بزرگ‌تر

وزن و ضخامت کم‌تر

بهره مندی از درگاه کارت حافظه جانبی

نقاط ضعف:

دوربین اصلی نسبتاً ضعیف

نظر کلی شما در مورد مقایسه شیائومی Mi 11 Lite 5G با آنر ۵٠ پرو چیست؟ انتخاب شما بین این دو دستگاه، کدام یک است؟ برتری‌های کدام گوشی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

انتخاب من آنر 50 پرو قطعا

m.b

والا با این وضعیتی که من میبینم انتخاب منم قطعاً آنر 50 پرو هست…😂🤦‍♂️

M.Y

در کل میگم 😅😅
بدون در نظر گرفتن قیمت 😅

m.b

خب این مقایسه اشتباهه دیگه… کجای دنیا یه گوشی 300 يورویی رو با 484 یورویی مقایسه میکنن؟!
نویسنده منبع منظورش آنر 50 بوده و قیمت اونو ذکر کرده که تازه اونم رقیب این گوشی نیست و 50 يورو گرونتره… بعد بدتر از این موضوع مشخصات نسخه پرو رو نوشته!
و بدتر‌از هر دوی این اشتباهات، نویسنده ترنجی یه نگاه به خبر ننداخته که چطور میشه آنر 50 پرو با قیمت 484 یورو رقیب یه گوشی 300 يورویی باشه؟! اونم با قیمت آنر 50؟!

m.b

چه جالب قیمت اروپا و نه حتی گلوبالِ mi 11 lite 5g با قیمت چین آنر 50 و مشخصات آنر 50 پرو مقایسه میشه… 😂
خب لااقل قیمت چین شیائومی رو برمیداشتید😂🤦‍♂️
دیگه مقایسه ها داره خنده دار میشه واقعاً… البته میدونم از منبع اینطور نوشته شده…
دو تا اشتباه داره مطلب… اولاً مقایسه قیمت چین با اروپای دو تا برند درست نیست…
دوما و بدتر از اولی نوشتید مقایسه آنر 50 پرو! بعد تو قیمت ها قیمت آنر 50 رو دادید!
350 یورو یا به عبارتی 2699 یوان به گفته خود gizmochina قیمت آنر 50 هست نه پرو!

comment image

قیمت چین mi 11 lite 5g که بشه با آنر مقایسه کرد 2299 یوان یا به عبارتی 300 يورو هستش… و انر 50 پرو قیمتش 3699 یوان یا به عبارتی 484 یورو هست!
یعنی شیائومی با یه گوشی 300 یورویی با 484 یورویی مقایسه شده… 🙂
رقیب شیائومی با قیمت 2399 یوآن، که به 2299 شیائومی خیلی نزدیکه آنر 50 se هست که دو سری از مشخصاتی که تو این پست نوشتید پایینتره…

دقت!

m.b

جناب عطایی برای سایت زشته که 8 ساعت از نگارش یک خبر بگذره و بخش نظرات اصلاً دیده نشه و اشتباهات یک خبر دیده نشه… گیرم جای انتقاد کسی چیز دیگه میگفت… نباید بخش نظرات رو نگاهی کنید؟

سینا عطایی

سلام وقت بخیر
این مطلب یک منبع داره که بر اساس اون نوشته شده

از طرفی صحبت شما هم درسته

تلاش میشه مقایسه های صحیح تری رو انتخاب بکنیم در آینده

m.b

متوجه‌ام که دیگه خبر رو رفتید و نمیشه کاریش کرد ولی لااقل در این بخش قیمت آنر 50 پرو رو بنویسید… 3699 یوان یا 484 یورو به گفته همون سایت…
اشتباها قیمت انر پنجاه ذکر شده…

“از سوی دیگر، آنر ۵٠ پرو در حال حاضر تنها در چین عرضه شده است. اگر بخواهیم قیمت این گوشی را به واحد پول یورو تبدیل کنیم، قیمت آن نیز برابر با ٣۵٠ یورو است.”

comment image

AŁɪ

قطعا آنر ۵۰ پرو

ali karimi

سلام، خب درسته تاحدودی تراشه mi 11 بهتره ولی بقیه مشخصات آنرخیلی بهتره، پس مشخصه انتخاب خیلی ها گوشی آنر هستش، ماهم که منتظریم بیاد ایران و آنرمجیک 3 که اونم خیلی عالیه، موفق باشید

صدرا مخملی

هر کسی نظری داره ولی من ااگه باشم آنر 50 پرو رو انتخاب میکنم و اینکه دوربین با لنز بزرگ و طراحی خیلی قشنگه تعثیر داره

Mohammadr

جان؟!!!
“اما این اختلاف قیمت به قدری نیست که خرید این گوشی را منتفی کند!”
😐

m.b

داره قیمت انر 50 رو میگه… بعد مشخصاتی که نوشته مال 50 پرو هست🤦‍♂️
دیگه انقدر وضع سایت افتضاحه که حتی کسی نیست نظرات رو ببینه و این اشتباهات فاحش رو تصحیح کنه🤦‍♂️

Mahdi

من می۱۱لایت فایوجی رو انتخاب میکنم ، دلیلی نمی بینم بعد جدایی از هواوی آنر رو انتخاب کنم اونم بخاطر یه ۱۰۸ مگاپیکسل و یه شارژر ۱۰۰ وات ، می۱۱لایت خیلی خوشدست و خوشگل ه و خیلی هم ارزونتره

AŁɪ

حالا بزارین جهانی عرضه بشه یا بیاد ایران بعد بگید mi11 lite ارزون تره ….

m.b

میگن کسی رو که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد… نمیخوان ببینن که تو خبر مشخصات آنر 50 پرو ذکر شده و مقایسه شده بعد قیمت آنر 50 رو ذکر کردن براش! یعنی تو جهانی مثلاً آنر 50 پرو قراره قیمتش پایینترم بیاد و از 484 یورویی که تو چین فروش میرفت برسه به 350 یورو!!!😂🤦‍♂️

وضع ایران رو میتونم درک کنم واقعاً… مشخصه با کیا تو یه کشوریم…
اشتباهشونو میبینن و دم نمیزنن…
چند وقت دیگه بخاطر فروش آنر تو ایران اگر تیتر مقایسه ردمی 10 و آنر مجیک 3 رو دیدید تعجب نکنید… اینا کاملاً از نظر آقای عط‌ایی و دوستان منطقی در یک رده هستن…

#عدالت_مرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️