حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو S10 Pro و ویوو S10 با تراشه Dimensity 1100 رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ویوو

ویوو امروز از دو گوشی جدید خود رونمایی کرد. این دو گوشی، به عنوان بالا رده‌های جدید این کمپانی چینی روانه بازار شده‌اند. به همین ترتیب، ما قصد داریم تا به مشخصات فنی و قیمت این محصولات بپردازیم. نام دستگاه‌های مورد اشاره، ویوو S10 Pro و ویوو S10 است که با تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1100 رونمایی شده‌اند.

مشخصات فنی و قیمت ویوو S10 Pro

همان طور که گفتیم، کمپانی چینی ویوو از دو گوشی بالا رده جدید خود رونمایی کرده است. هر دو گوشی جدید این کمپانی، از خانواده Vivo S10 هستند. بنابراین، ویوو نسل جدید گوشی‌های سری S خود را معرفی کرده است. به همین ترتیب، ما قصد داریم تا نگاهی به مشخصات فنی و قیمت گوشی‌های این خانواده داشته باشیم. به گزارش EqualLeaks، نام این دو گوشی Vivo S10 و Vivo S10 Pro می‌باشد. ما در ابتدا، قصد داریم تا از ویوو S10 Pro شروع کنیم.

از همین ابتدا، شاهد موضوع عجیبی هستیم. ظاهراً وزن و ضخامت رنگ‌های مختلف این گوشی، کمی متفاوت است. اما به هر حال، ضخامت چند نسخه ٧.٢٩ میلی متر و نسخه‌های دیگر ٧.۴٣ میلی متر می‌باشد. همچنین وزن آن‌ها ١٧۳ یا ١۷۵ گرم می‌باشد. به بخش نمایشگر می‌رسیم. جایی که Vivo S10 Pro از نمایشگری ۶.۴۴ اینچی با پنل AMOLED استفاده می‌کند. از مشخصات این نمایشگر، می‌توان به وضوح +Full HD، نسبت تصویر ٢٠:٩، رفرش ریت ٩٠ هرتزی و قابلیت نمایش محتوای +HDR10 اشاره کرد. تا این جا، مشخصات خاصی را از Vivo S10 Pro شاهد نبودیم. اما اجازه دهید تا به بخش سیستم دوربین بپردازیم.

در بخش سیستم دوربین، ویوو S10 Pro دارای دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد. همچنین خوشبختانه سنسور اصلی دارای لرزشگیر اپتیکال است. این گوشی، قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی Vivo S10 Pro، دوگانه است. سنسور اصلی آن، ISOCELL GH1 است که پیش‌تر پرچمداران سامسونگ مانند Galaxy S21 Ultra از آن استفاده کرده‌اند! سنسور دوم نیز دارای وضوح ٨ مگاپیکسلی است و متعلق به لنز فوق عریض می‌باشد. دوربین سلفی این دستگاه، به صورت ناچ نیمه عریض و در بالای نمایشگر تعبیه شده است.

ویوو S10 Pro به طور پیش فرض از رابط کاربری OriginOS بر پایه اندروید ١١ بهره می‌برد. همچنین ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم در کنار ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اما قلب تپنده این دستگاه، تراشه ۶ نانومتری مدیاتک، یعنی Dimensity 1100 است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

حسگر تشخیص اثرانگشت گوشی جدید ویوو، در زیر نمایشگر آن واقع شده است. ظرفیت باتری این دستگاه، تنها ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. از سوی دیگر، شارژر آن توان ۴۴ واتی دارد و درون جعبه جای خوش کرده است. خبر مسرت بخشی که درباره این گوشی به دستمان رسیده است، وجود جک ٣.۵ میلی متری هدفون است!

ویوو جزئیاتی را از قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی اعلام نکرده است. اما نسخه ١٢/۲۵۶ گیگابایتی، با برچسب قیمتی ٣,٣٩٩ یوان چین (معادل ۵٢۶ دلار آمریکا) عرضه می‌شود.

مشخصات فنی و قیمت Vivo S10

پس از نسخه پروی Vivo S10، نوبت به نسخه استاندارد آن می‌رسد. این گوشی، تفاوت فاحشی با نسخه پروی خود ندارد. بنابراین، تنها به تفاوت‌های میان آن‌ها می‌پردازیم. در تمامی بخش‌ها، از جمله نمایشگر، طراحی، تراشه، حافظه داخلی، دوربین سلفی، سیستم عامل، امکانات و باتری، این دو گوشی عیناً یکسان هستند. تنها تفاوت میان آن‌ها، به دوربین اصلی خلاصه می‌شود. جایی که ویوو S10 به جای سنسور اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی، از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره مند شده است. دوربین فوق عریض و ماکرو نیز همچنان همان مشخصه را دارند. حافظه رم ١٢ گیگابایتی نیز دیگر در این گوشی موجود نیست.

قیمت این گوشی در نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی، ٢,۶٩٩ یوان (معادل ۴١٨ دلار آمریکا) می‌باشد. نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی نیز دارای برچسب قیمتی ٢,٩٩٩ یوانی (معادل ۴۶۴ دلار آمریکا) است.

شما چه نظری در مورد خانواده Vivo S10 چیست؟ آیا مشخصات این دستگاه‌ها را می‌پسندید؟ ویوو S10 Pro برای شما جذاب‌تر است یا ویوو S10؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️