حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نوا 8i با اسنپدراگون ۶۶٢ و قیمت ٣١٣ دلاری رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | هواوی

هواوی هم اکنون در شرایط سختی به سر می‌برد. این شرایط سخت، سبب شده است تا شاهد تأخیر در رونمایی پرچمداران امسال هواوی باشیم. اما با این وجود، گوشی‌های سری نوا بدون مشکل خاصی، روانه بازار می‌شوند. حال، هواوی نوا 8i جدیدترین گوشی هوشمند هواوی است. این دستگاه، امروز در مالزی رونمایی شده است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت گوشی Huawei Nova 8i خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و قیمت هواوی نوا 8i

نوا 7i، دستگاهی اقتصادی و پر طرفدار بود که در بازار ایران نیز عرضه شده بود. از مشخصات کلیدی Nova 7i، می‌توان به بهره گیری از تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 و شارژر ۴٠ واتی اشاره کرد. در همین حین، از هفته‌های گذشته شایعات مربوط به رونمایی از Nova 8i در حال دست به دست شدن بودند. در نهایت، نوبت به رونمایی رسمی از این دستگاه رسید.

 

هواوی نوا ۷ آی (Nova 7i) رسما معرفی شد

 

بر اساس گزارش EqualLeaks، هواوی نوا 8i امروز و برای اولین بار در کشور مالزی رونمایی شده است. اکنون، قصد داریم تا نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این گوشی میان رده جدید هواوی داشته باشیم.

ابتدا، از طراحی این دستگاه شروع می‌کنیم. به نظر من، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هواوی نوا 8i، طراحی این دستگاه است. وجود سه رنگ مشکی، آبی و طلایی برای این گوشی، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. در قاب پشتی، ماژول دوربین دایره‌ای و فلش LED چندگانه دیده می‌شود. دوربین اصلی چهارگانه، درون این ماژول قرار گرفته است. حسگر تشخیص اثرانگشت، با دکمه پاور ادغام شده است و روی فریم جای خوش کرده است. در نهایت، قاب جلویی یکی از بخش‌های جذاب طراحی این گوشی است. چرا که حاشیه‌های اطراف نمایشگر Nova 8i، در حد کمی هستند. در بالای این نمایشگر، حفره نمایشگر بیضوی هم قابل مشاهده است.

نمایشگر Nova 8i، قطر ۶.۶۷ اینچی دارد و از نوع IPS LCD است. وضوح این نمایشگر، +Full HD است و خبری از رفرش ریت بالا نیست. هواوی اعلام نکرده است که از چه نوع محافظ صفحه‌ای برای محافظت از این نمایشگر استفاده کرده است. ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی برای Nova 8i در نظر گرفته شده است. رابط کاربری EMUI 11 به صورت پیش فرض بر روی گوشی جدید سری نوا نصب شده است. اما متأسفانه، همچنان اندروید ١٠ بر روی این گوشی قرار گرفته است.

همان طور که پیش‌تر اشاره کرده بودیم، بزرگ‌ترین پسرفت و نقطه ضعف این گوشی، در بخش تراشه خلاصه می‌شود. جایی که تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 در نسل قبل، با تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 662 جایگزین شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، اسنپدراگون ۶۶٢ در واقع رقیب Kirin 710 است که در Nova 3i به کار گرفته شده بود! 😐

 

اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند

 

سیستم دوربین Nova 8i، نسبتاً جالب است. دوربین اصلی این گوشی، دارای سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارند. دوربین سلفی نیز دوگانه است و سنسور اصلی آن، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. اما جزئیاتی از وظیفه و نوع سنسور دوم این دوربین سلفی در دسترس نیست. باتری این گوشی، ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد که کمی از نسل قبل، بیشتر است. اما استفاده از شارژر ۶۶ واتی برای شارژ کردن Nova 8i، یک نقطه قوت بزرگ برای این گوشی است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری هواوی نوا 8i، کم‌تر از ۴٠ دقیقه است. خوشبختانه جک ٣.۵ میلی متری هدفون از این گوشی حذف نشده است. بلوتوث نسخه ۵.٠ و وای فای دو بانده در کنار درگاه Type-C، از دیگر مشخصات Nova 8i هستند.

قیمت نوا 8i، خیلی معقول نیست. شاید بهتر بود تا هواوی با وجود پسرفتی محسوس در بخش تراشه، کمی از قیمت این گوشی بکاهد. به هر حال، قیمت تک نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی این گوشی، برابر با ١,٢٩٩ رينگيت مالزی (معادل ٣١٣ دلار آمریکا) است.

نظر شما نسبت به مشخصات فنی و قیمت این دستگاه جدید هواوی چیست؟ ارزش خرید نوا 8i را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ کدام بخش از این گوشی را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، طراحی خوبی داره، قشنگه، دوربین هاشم خوبه، باطری و فست شارژم خوب ولی چیپست بدجوری پسرفت کرده، خب اسنپ سری 700 رو میزاشت فکر کنم بهتربود تا سری600،

M K

مرسی از هواوی که یه چیپ داغون قشنگ مالید به سری شاهکار نوا

Hossein2376

ماشاالله اعتماد به نفس بالایی داره هواوی ،این گوشی با این مشخصات نهایت ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار می ارزه نه بیشتر تازه سرویسهای گوگلم نداره

Mahdi

حال هواوی رو درک میکنم

Marshal

تو همین بازه قیمتی، poco f3 با اسنپ 870 و صفحه نمایش سوپرامولد 120 هرتز موجوده!

Poco F3 و X3 pro:
بکشید کنار ما اومدیم همتونک زیر بگیریم.😎😎

فکر کنم متوجه نیستی تحریم ها این بلا رو سر هواوی آورده وگرنه به احتمال زیاد یه چیپست کایرین جدید در حد اسنپ۷۸۰ رو رو این گوشی می دیدیم

rimoru

من اسنپ 665 دارم خیلی کارها رو نمیکشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️