حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ویدیویی هواوی Nova 8i را تماشا کنید

پیش از این در ترنجی برای شما بررسی متنی هواوی نوا ۸ آی را منتشر کردیم. دستگاهی جدید هواوی برای بازار ایران که نقاط قوت و ضعف خود را داشت. امشب می خواهیم بررسی ویدیویی هواوی Nova 8i را با تماشا کنیم.

بررسی ویدیویی هواوی Nova 8i

 

 

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هواوی نوا 8i، طراحی این دستگاه است. وجود سه رنگ مشکی، آبی و طلایی برای این گوشی، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. در قاب پشتی، ماژول دوربین دایره‌ای و فلش LED دیده می‌شود. دوربین اصلی چهارگانه، درون این ماژول قرار گرفته است. حسگر تشخیص اثرانگشت، با دکمه پاور ادغام شده است و روی فریم جای خوش کرده است. در نهایت، قاب جلویی یکی از بخش‌های جذاب طراحی این گوشی است. چرا که حاشیه‌های اطراف نمایشگر Nova 8i، در حد کمی هستند. در بالای این نمایشگر، حفره نمایشگر بیضوی هم قابل مشاهده است.

سوراخ نمایشگر کپسولی هواوی Nova 8i

سوراخ نمایشگر کپسولی هواوی Nova 8i

نمایشگر Nova 8i، قطر ۶.۶۷ اینچی دارد و از نوع IPS LCD است. وضوح این نمایشگر، +Full HD است و خبری از رفرش ریت بالا نیست. هواوی اعلام نکرده است که از چه نوع محافظ صفحه‌ای برای محافظت از این نمایشگر استفاده کرده است. ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی برای Nova 8i در نظر گرفته شده است. رابط کاربری EMUI 11 به صورت پیش فرض بر روی گوشی جدید سری نوا نصب شده است. اما متأسفانه، همچنان اندروید ١٠ بر روی این گوشی قرار گرفته است.

بزرگ‌ترین پسرفت و نقطه ضعف این گوشی، در بخش تراشه خلاصه می‌شود. جایی که تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 در نسل قبل، با تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 662 جایگزین شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، اسنپدراگون ۶۶٢ در واقع رقیب Kirin 710 است که در Nova 3i به کار گرفته شده بود! 😐

سیستم دوربین Nova 8i، نسبتاً جالب است. دوربین اصلی این گوشی، دارای سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارند. دوربین سلفی نیز دوگانه است و سنسور اصلی آن، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد.

دوربین هواوی نوا 8i

دوربین هواوی نوا 8i

اما جزئیاتی از وظیفه و نوع سنسور دوم این دوربین سلفی در دسترس نیست. باتری این گوشی، ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد که کمی از نسل قبل، بیشتر است. اما استفاده از شارژر ۶۶ واتی برای شارژ کردن Nova 8i، یک نقطه قوت بزرگ برای این گوشی است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری هواوی نوا 8i، کم‌تر از ۴٠ دقیقه است. خوشبختانه جک ٣.۵ میلی متری هدفون از این گوشی حذف نشده است. بلوتوث نسخه ۵.٠ و وای فای دو بانده در کنار درگاه Type-C، از دیگر مشخصات Nova 8i هستند.

نظر شما درباره هواوی نوا ۸ آی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

به‌به عجب گوشی قابلی
فقط حیف از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمیکنه

BeFair

به نظرم همه چیز رو خیلی خوب گفتین به خصوص بخش گوگل و اینا که برای خیلی ها ابهام داره

کاش هواوی ایران قیمت این گوشی رو بیاره پایین به نظرم که بیارزه

Sajad

سلام سینا جان. خسته نباشی
تاریخ ۲۲ اکتبر یه ایمیل زدم ممنون میشم چک میل کنی.

Sajad

سپاس 🙏🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)