حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی نوا 8i در تاریخ ١۵ تیر ١۴٠٠ رونمایی خواهد شد؛ اما از آن چه می‌دانیم؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | هواوی

هفته گذشته، شایعات رونمایی از Nova 8i کم کم آغاز شدند. این شایعات، اطلاعات نسبتاً زیادی را از این دستگاه به ما دادند. اما اکنون، هواوی نوا 8i به صورت رسمی تأیید شده است و برای رونمایی از آن، تاریخی مقرر شده است. در ادامه، به مشخصات رسمی منتشر شده از این دستگاه میان رده تازه وارد خواهیم پرداخت.

هواوی نوا 8i در تاریخ ١۵ تیر ١۴٠٠ پرده برداری خواهد شد

چندی پیش، در مورد رونمایی از گوشی Huawei Nova 8i صحبت کرده بودیم. این دستگاه، در آن زمان به صورت رسمی تأیید نشده بود. در پست مربوط به شایعه جدید این گوشی، در مورد رندر و برخی از مشخصات آن نیز سخنانی به میان آوردیم.

 

به هواوی Nova 8i سلام کنید: دستگاهی عجیب و غریب!

 

و اما در نهایت، هواوی نوا 8i به صورت رسمی توسط چینی‌ها تأیید شد. به نقل از Huawei Central، هواوی قصد رونمایی از گوشی جدید خود در سری Nova را دارد. ظاهراً تاریخ رونمایی از این گوشی هوشمند در بازار جهانی، ١۵ تیر است. این گوشی، بیشتر برای بازار‌های آسیایی در نظر گرفته شده است. بنابراین، احتمال عرضه آن در ایران کم نیست. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. چرا که هواوی، بسیاری از مشخصات فنی این گوشی را به طور رسمی منتشر کرده است. بنابراین، ما با یک دید کامل از این گوشی مواجه هستیم.

به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد با برگزاری یک رویداد تابستانی در مالزی، از سری محصولات جدید خود در این کشور آسیایی رونمایی کند. مانیتورهای MateView، ایربادز FreeBuds 4 و برخی دیگر از محصولات جدید هواوی، جزوی از این رویداد هستند. اما مهم‌ترین محصولی که در این رویداد رونمایی می‌شود، نوا 8i نام دارد. به همین ترتیب، قصد داریم تا وارد جزئیات رسمی این دستگاه رونمایی نشده شویم که تا چند روز آینده، شناخت کاملی نسبت به آن داشته باشیم.

مشخصات Nova 8i

مشخصات Nova 8i

خب، ما در این جا، مشخصات نسبتاً کاملی داریم که رسمی هم هستند. بنابراین، می‌توانیم به این سخنان اعتماد کنیم. نوا 8i، یک دستگاه میان رده است که با طراحی جدید و جذابی روانه بازار می‌شود.

طراحی

در بخش طراحی، نوا 8i شبیه به پرچمداران هواوی است. در قاب پشتی، ماژول دوربین اصلی چهارگانه دایره‌ای مشابه Mate 30 Pro دیده می‌شود. حسگر تشخیص اثرانگشت هم بر روی فریم، با دکمه پاور ادغام شده است. ظاهراً جنس بدنه و فریم مانند نسل قبل، پلاستیکی است. اما خوشبختانه همچنان جک ٣.۵ میلی متری هدفون حذف نشده است. در قاب جلویی نیز حفره نمایشگر بیضوی با دوربین سلفی دوگانه دیده می‌شود. این چنین طراحی را کم‌تر در گوشی‌های قبلی هواوی دیده بودیم. وزن و ضخامت هواوی نوا 8i، به ترتیب برابر با ١٩٠ گرم و ٨.۶ میلی متر می‌باشد.

نمایشگر

نمایشگر Nova 8i

همان طور که هواوی تأیید کرده است، نمایشگر Nova 8i قطر ۶.۶۷ اینچی دارد. این نمایشگر، تخت و از نوع IPS LCD با وضوح +Full HD، پشتیبانی از گستره رنگی DCI-P3 و حالت راحتی چشم است. ظاهراً خبری از رفرش ریت بالا در این نسل هم نیست. هواوی به تازگی حاشیه‌های اطراف نمایشگر گوشی‌های جدید خود را به میزان کمی رسانده است. به طوری که ضخامت آن‌ها، در حدود ١.٣ میلی متر است! بنابراین، نسبت صفحه نمایش به بدنه Nova 8i، حدود ٩۴.٧ درصد است.

مشخصات سخت افزاری

شاید این بخش، بزرگ‌ترین پسرفت و نقطه ضعف در Nova 8i باشد. در حالی که Nova 7i از تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 استفاده می‌کرد، نوا 8i مجهز به تراشه ١١ نانومتری Snapdragon 662 با هسته‌های Cortex-A53 می‌شود! این موضوع، واقعاً جای تعجب دارد.

نرم افزار

در این قسمت، اتفاق شگفت آوری رخ نداده است. نوا 8i، به طور پیش فرض از رابط کاربری EMUI 11 بر پایه اندروید ١٠ برخوردار شده است. HarmonyOS، همچنان به این گوشی راه پیدا نکرده است. اما با جهانی شدن آن، Nova 8i احتمالاً یکی از دریافت کنندگان آن خواهد بود.

سیستم دوربین

سیستم دوربین نوا 8i

سیستم دوربین Nova 8i، مشابه گوشی Y9a است. جانشین گوشی Nova 7i، مجهز به دوربین اصلی چهارگانه متشکل از سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. احتمالاً سنسور ۶۴ مگاپیکسلی آن، همان IMX682 سونی می‌باشد. این سیستم دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را دارد. دوربین سلفی نیز دارای سنسور اصلی ١۶ مگاپیکسلی است. اما هنوز اطلاعاتی از سنسور دوم دوربین سلفی در دسترس نیست. ممکن است این دوربین، دارای دوربین فوق عریض باشد. یا حتی دوربین دوم، می‌تواند یک سنسور برای تشخیص عمق سوژه باشد!

باتری و شارژر

هواوی در نظر دارد تا یک باتری با ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعت را در Nova 8i به کار بگیرد. خب، شاید این ظرفیت باتری خیلی هم زیاد نباشد. اما یک غافلگیری ویژه برای شما داریم: شارژر ۶۶ واتی! این دستگاه، مجهز به یک شارژر پر توان ۶۶ واتی می‌شود. در نتیجه، تنها ٣٨ دقیقه زمان لازم است تا باتری گوشی شما کاملاً پر شود.

حافظه داخلی و رم

حداقل یک نسخه از Huawei Nova 8i، مجهز به ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. نوع این حافظه‌ها مشخص نیست. اما احتمالاً حافظه رم از نوع LPDDR4X می‌باشد.

دیگر مشخصات

هواوی از بلوتوث نسخه ۵.٠ در این گوشی استفاده کرده است. بر خلاف نسل قبل، شاهد به کارگیری سنسور ژیروسکوپ در این دستگاه خواهیم بود. قابلیت تشخیص چهره و بازگشایی دستگاه نیز در آن فراهم شده است.

نظر شما در مورد Nova 8i چیست؟ آیا این دستگاه مورد پسند شما واقع شده است؟ فکر می‌کنید که گوشی جدید سری نوا در ایران چه قیمتی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

هیچ کدوم از گوشیای سری نوا به نوا ۵ تی نمیرسه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️