حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرمایه گذاری اپل در نمایشگر mini-LED به میزان ۲۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش می‌یابد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد که اپل قصد دارد 200 میلیون دلار در زمینه تجهیزات مورد نیاز نمایشگر mini-LED سرمایه گذاری کند. iPad Pro 12.9 اینچی 2021 این شرکت که دارای نمایشگر mini-LED است، هم اکنون تقاضای بالایی دارد و اپل قصد دارد از این فناوری در تعداد بیشتری از محصولات خود استفاده کند.

سرمایه گذاری اپل در نمایشگر mini-LED

طبق گزارشی از DigiTimes، اپل قصد دارد صدها میلیون دلار تجهیزات mini-LED را خریداری کند. ماشین آلات تولیدی جدید توسط تنها ارائه دهنده پنل‌های mini-LED اپل یعنی شرکت TSMT مستقر در تایوان، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این گزارش همچنین آمده است که اپل درحال‌حاضر با مشکلات تقاضای فعلی نمایشگرهای 12.9 اینچی آیپد پرو جدید دست و پنجه نرم می‌کند.

گفته می‌شود که شرکت ساکن کوپرتینو قصد دارد فناوری جدید نمایشگر را به لپ‌تاپ‌های 14 و 16 اینچی MacBook Pro نیز بیاورد. شایعات بیان می‌کنند که اپل همچنین قصد دارد نمایشگرهای mini-LED را به iPad mini 6 و iPad اصلی نیز اضافه کند. با این سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری، این شرکت امیدوار است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نمایشگر mini-LED بیشتر را در هر ماه تولید کند.

سرمایه گذاری اپل در نمایشگر mini-LED

سرمایه گذاری اپل در نمایشگر mini-LED

فناوری Mini-LED نسبت به پنل‌های LED معمولی مزایا و معایبی دارد. این نوع از نمایشگرها با پخش هزاران LED کوچک در صفحه نمایش، آرایه کاملی از نشت نور در صفحه را ایجاد می‌کنند. البته این روند تولید نمایشگرها را پیچیده‌تر و به نوبه خود گران‌تر نیز می‌کند.

مشکلات زیادی مربوط به صفحه نمایش 12.9 اینچی آیپد جدید گزارش می‌شود. به‌طور خاص، یکی از مشکلات، “سایه انداختن” می‌باشد که شامل یک اثر هاله‌ای در موقعیت‌های با کنتراست بالا، مانند نمایش متن سفید بر روی زمینه سیاه است.

اما به‌نظر می‌رسد که این شرکت در حال برطرف کردن مشکلات مربوط به آیپد پرو می‌باشد. گزارشات اخیر حاکی از آنست که اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه فناوری mini-LED در iPad بوده و برای مدل‌های 2022 iPad Air و 2023 iPad Pro آن را با OLED جایگزین می‌کند.

این مورد منطقی به‌نظر می‌رسد، چراکه مشکلات فناوری Mini-LED در نمایشگرهای بزرگتر، مانند آنهایی که در آینده در لپ‌تاپ‌های MacBook Pro استفاده خواهد شد، کمتر به چشم می‌آید، درحالیکه تولید آنها نسبت به پنل‌های OLED نیز، کماکان ارزان‌تر است.

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

نظر شما راجع به سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری اپل در فناوری جدید نمایشگر به‌منظور برآورده کردن نیاز بازار و عرضه محصولات بیشتر با این تکنولوژي چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی