حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل جزئیات نمایشگر XDR آيپد پرو بر اساس فناوری mini-LED را ارائه داد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، تبلت، نمایشگر

آیپد پرو ۲۰۲۱ اپل که به تازگی عرضه شده از نسل جدیدی از پنل های LCD با نور پس زمینه mini-LED برخوردار است و تاکنون، ما اطلاعات زیادی در مورد نحوه کارکرد و ویژگی های آن نداشتیم. به تازگی اما، راهنمای کاربر در وب سایت رسمی اپل بروزرسانی شده که ایده خوبی از جزئیات نمایشگر XDR سری جدید آيپد پرو این شرکت را، به ما می دهد.

جزئیات نمایشگر XDR آیپد پرو از زبان اپل

به گزارش macrumors، از آنجایی که نمایشگر جدید اپل، بر پایه نواحی کوچک و جداگانه ای از LED ها، تولید شده است، در نتیجه از محتوای آماده HDR پشتیبانی کرده، بدون آنکه دقت رنگ را در روند کار کاهش دهد. حداکثر میزان روشنایی در نمایشگر XDR و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو جدید، رقم 1000 نیت در حالت تمام صفحه می باشد؛ و اگر فقط 40 درصد از صفحه نمایش نیاز به روشن شدن داشته باشد و بقیه سیاه باشد، روشنایی آن می تواند به حد خارق العاده 1600 نیت نیز برسد.

علت عدم استفاده اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی چیست؟

احتمالاً جالب ترین قسمت تبلت جدید اپل این است که تراشه M1 درون آن، با شیوه نامتعارف تری با صفحه نمایش ارتباط برقرار می کند. دو کنترل کننده وجود دارد که به پردازنده اپل متصل می شوند. یکی برای صفحه LCD و دیگری برای نور پس زمینه mini-LED. به این ترتیب تراشه M1 با این دو، به عنوان پنل جداگانه ای رفتار می کند که امکان کنترل دقیق تر را با کمک الگوریتم های اختصاصی فراهم می کند.

نمایشگر XDR آيپد پرو

نمایشگر XDR آيپد پرو

کتابچه راهنمای کاربر در سایت اپل، همچنین در مورد پشتیبانی جدید Thunderbolt و USB4 صحبت کرده و به شما یادآوری می کند که لوازم جانبی اضافی توانایی اتصال به سری جدید آیپد پرو را دارند. با این حال، اگر از این لوازم جانبی استفاده نمی کنید، بهتر است اتصالشان را برای حفظ دوام باتری، از آیپد قطع کنید.

در اینجا برخی از لینک های مستقیم به منابع و همچنین برخی اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی Center Stage دوربین سلفی آیپد پرو ۲۰۲۱ را قرار می دهیم:

درباره نمایشگر Liquid Retina XDR در آیپد پرو
اتصال و شارژ از طریق پورت USB-C در آیپد پرو
استفاده از 5G در آیپد پرو
نحوه استفاده از تکنولوژی Center Stage دوربین سلفی آیپد پرو

همچنین دیروز خبری منتشر کردیم که بیان می کرد امکان دانلود آپدیت iPadOS آیپد پرو ۲۰۲۱ از طریق سلولار و تحت شبکه 5G فراهم شده است.

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

نظر شما راجع به جزئیات جدید منتشر شده از نمایشگر XDR آيپد پرو ۲۰۲۱ از زبان اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

آقای عطا یی یه سوال دارم . کنتراست این نمایشگر اپل در مقایسه با آمولد ها چطوره؟

ahmad

البته ببخشید آقای ملکی شما هم اگه اطلاعاتی دارید بفرستید

m.b

جالبه که تو مطالبی که من خوندم از تمام مزایای این تکنولوژی حرف زده میشه اما کسی مصرفشو با إمولد ها و lcd ها مقایسه نکرده انگار…

AŁɪ

شاهکار اپل 😈🤍

با چیپست یه کاری کرده که این نسل از آیپد شاهکار خارق العاده بشه.🤟🏻❤

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی