حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در گلکسی M52 5G سامسونگ وجود دارد!

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

برای مدت زمان طولانی، چیپست‌های پرچمدار مانند اسنپدراگون 888 و نمونه‌هایی که قبل از آن ارائه شده بودند، فقط برای تلفن‌های هوشمند پرچمدار و گوشی‌هایی که قیمت رقابتی داشته اما ویژگی‌های سطح بالای خود را حفظ می‌کند، مانند Galaxy S20 FE، اختصاص داده می‌شد. با این حال اما، سامسونگ می‌تواند با عرضه گلکسی M52 5G آینده خود، این مورد را تغییر دهد؛ چراکه بنچمارک این گوشی بیان می‌کند که در آن، از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده است.

استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی گلکسی M52 5G

یک گوشی هوشمند از سری گلکسی سامسونگ با شماره مدل SM-M526BR توسط GalaxyClub در بنچمارک Geekbench رؤیت شده است. آنچه غیرمعمول به‌نظر می‌رسد اینست که چگونه در مشخصات ذکر شده این گوشی، از پردازنده “lahaina” کوالکام یاد می‌شود، که در حقیقت نام تجاری Snapdragon 888 است. شماره مدل SM-M526BR نیز مربوط به گلکسی M52 5G می‌باشد که سامسونگ قصد دارد بزودی آن را در اروپا عرضه کند؛ با این حال این دستگاه یک میان‌رده است و نه یک پرچمدار! پس چرا در مشخصات آن نام اسنپدراگون 888 ذکر شده است؟

استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی گلکسی M52 5G

استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی گلکسی M52 5G

استراتژی جدید یا اشتباه زیرخاکی؟!

شاید سامسونگ در حال آزمایش استراتژی جدیدی برای استفاده از تراشه‌های رده بالاتر در تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت است. با این حال، به‌همان اندازه که این تئوری هیجان انگیز به‌نظر می‌رسد، اما مورد عجیبی نیز در اینجا به‌چشم می‌خورد. اسنپدراگون ۸۸۸ به یک خوشه پردازنده 1+3+4 تقسیم می‌شود، جایی که هسته واحد آن، Cortex-X1 می‌باشد. در لیست Geekbench اما، فقط دو خوشه پردازنده وجود دارد که هر دو دارای چهار هسته هستند. این که آیا این نسخه جدیدی از Snapdragon 888 بوده که سامسونگ دستی به روی آن کشیده و یا کسی این بنچمارک را دستکاری کرده است؛ هنوز درهاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با این حال، اگر سامسونگ قصد داشته باشد تا اسنپدراگون 888 را به گلکسی M52 5G بیاورد، برای مشتریانی که نمی‌خواهند مبالغ غیرضروری را برای یک پرچمدار سطح بالا هزینه کنند، خبر بسیار خوبی خواهد بود. گلکسی M52 5G در اروپا می‌تواند زمینه آزمایش غول کره‌ای باشد و اگر همه چیز طبق انتظار آنان پیش برود، این شرکت می‌تواند در ماه‌های آینده، مدل‌های بیشتری را در مناطق دیگر نیز عرضه کند. ما درهنگام عرضه گوشی Galaxy S20 FE، این استراتژی را به خوبی دیدیم، بنابراین شاید این تصمیم برای دستگاه جدید نیز گرفته شود.

شاید گلکسی S21 FE سامسونگ در ایران و خیلی بازارهای دیگر عرضه نشود

نظر شما راجع به استفاده سامسونگ از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ در گوشی گلکسی M52 5G چیست؟ باتوجه به کمبود جهانی تراشه و گزارشات پیشین مبنی‌بر تعویق عرضه گوشی گلکسی S21 FE تا پاییز امسال به‌دلیل کمبود همین مدل از تراشه، آیا در مجموع معرفی گوشی جدید از سری میان‌رده با اسنپدراگون ۸۸۸ را محتمل می دانید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farhad

اگر با باتری 7000 همراه شه مثل سری قبلی از همین الان میخوامش

javad19056

چرا میان رده هارو میریزن تو پرچمدارا؟ ۸۸۸ که میخای بزاری رو این بزار رو s21fe بده بره خستمون کردی😥

Auroro

چرا همیشه چیپستای پر حاشیه و مشکل دار رو میندازی تو میان رده؟

منم میگم آخه مشخصات هسته هاش دو به دو هست نه سه ترکیبی ولی عدد بنچمارک خیلی خوب اومده کاش اگه بخواد M52 رو عرضه کنه با ۸۰۰۰ باتری عرضش کنه که چه بشه اوووووف.🔥🔥
شاید هم واقعا اعداد دستکاری شده و ممکنه با اسنپ ۷۸۰ عرضه بشه بعید نیست…

ramin123

این حرکات از سامسونگ بعیده.
رو همون s21 FE بذاره، m52 پیشکش

hamidtn

@سینا عطایی
سلام لطفا به روز رسانی کنید .
مشخص شد که پردازنده مورد نظر SD778G بوده است !

پ.ن :
دوستان دلار هم در ریل صعودی 25000 تومان شد . #علی برکت الله

سینا عطایی

ممنون

ali karimi

سلام، نه اینکارو نمیکنه، گوشی میانرده هستش مطمعنأ 888 روش نمیزاره، حالا شاید شاید870 یا شاید 778 بزاره، ولی 888 نمیزاره،، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی