حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به هواوی Nova 8i سلام کنید: دستگاهی عجیب و غریب!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، رندر، هواوی

سری Nova از هواوی، یکی از دوست داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین سری گوشی‌‌های چینی‌ها است. ما پیش از این شاهد رونمایی از دستگاه‌های جذابی تحت این سری بودیم. گوشی Nova 7i نیز از این قاعده مستثنی نبود. حال، نوبت به ورود نسل جدید Nova 7i می‌رسد. هواوی Nova 8i، گوشی جدید هواوی در این سری است که با مشخصاتی عجیب و غریب قرار است از راه برسد!

رندر هواوی Nova 8i و برخی از مشخصات آن

نوا ٧ آی، میان رده‌ای جذاب از هواوی بود که در سال ٢٠٢٠ میلادی توسط این کمپانی رونمایی شد. این گوشی، شارژری ۴٠ واتی، تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 و دوربین اصلی چهارگانه ۴٨ مگاپیکسلی را با خود همراه داشت. بررسی این گوشی را می‌توانید از ترنجی بخوانید.

 

نقد و بررسی هواوی Nova 7i

 

اما بگذارید به جانشین Nova 7i بپردازیم: هواوی Nova 8i! بر اساس گزارشی از‌ Playfuldroid، گوشی Nova 8i در همین هفته در شایعاتی جدید ظاهر شد. هواوی قصد دارد تا این گوشی جدید خود در سری نوا را در بیشتر بازارهای آسیایی عرضه کند. بنابراین، ممکن است شاهد حضور این گوشی در ایران باشیم. حال، اجازه دهید تا به رندر رسمی منتشر شده از این گوشی تازه وارد بپردازیم. این گوشی جدید در سری Nova، در قاب پشتی خود از دوربین اصلی چهارگانه استفاده می‌کند. ماژول دوربین دایره‌ای Nova 8i، در وسط قرار گرفته است که مانند Mate 30 Pro می‌باشد. این مورد، کمک می‌کند تا ظاهر Nova 8i شبیه به یک پرچمدار باشد. اما این دوربین اصلی چهارگانه از چه تشکیلاتی بهره مند است؟

رندر هواوی Nova 8i

رندر نوا ٨ آی

خب، سنسور اصلی این دوربین، وضوح ۶۴ مگاپیکسلی دارد. ضریب گشودگی دیافراگم آن F/1.9 و سایز سنسور آن نیز ١/١.٧” اینچ است. شاید مدل این سنسور، IMX682 سونی باشد. سنسور ٨ مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت عکس‌های فوق عریض با زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای را دارد. دو سنسور ٢ مگاپیکسلی نیز برای تشخیص عمق و ثبت عکس‌های ماکرو تعبیه شده‌اند. این سیستم دوربین را پیش‌تر در گوشی Y9a دیده بودیم. رنگی که در رندر منتشر شده از Nova 8i مشاهده می‌کنیم، منتسب به رنگ نقره‌ای این گوشی است. اما احتمالاً شاهد وجود دو رنگ مشکی و آبی برای این دستگاه خواهیم بود. اما متأسفانه، رندر رسمی از قاب جلویی این گوشی انتشار نیافته است. اما احتمال می‌دهیم که در این بخش، حفره نمایشگر وظیفه میزبانی از دوربین سلفی تکی را بر عهده داشته باشد. این حفره نمایشگر، مانند نسل قبل در سمت چپ و بالای صفحه نمایش واقع شده است.

مشخصات فنی احتمالی نوا ٨ آی

اکنون می‌خواهیم کمی بیشتر وارد جزئیات شویم. گفتنی است که نمایشگر Nova 8i، دارای نمایشگری ۶.۶٧ اینچی با وضوح +Full HD و از نوع IPS LCD است. گستره رنگی DCI-P3 در این نمایشگر قابل نمایش است. خوشبختانه مانند خیل عظیمی از دیگر گوشی‌های هواوی، قابلیت فیلتر نور آبی در این دستگاه وجود خواهد داشت. ظاهراً هواوی حاشیه‌های این دستگاه را کم‌تر از نسل قبل کرده است و نسبت صفحه نمایش به بدنه، به ٩۴.٧ درصد رسیده است! این مورد، می‌تواند نقش مهمی در زیبایی این گوشی داشته باشد.

و اما به عجیب‌ترین بخش نوا ٨ آی می‌رسیم: استفاده از تراشه Snapdragon 662! در حالی که نسل قبل این گوشی، از تراشه ٧ نانومتری Kirin 810 با هسته‌های Cortex-A76 و Cortex-A55 استفاده می‌کرد، هواوی در این گوشی از تراشه ١١ نانومتری اسنپدراگون ۶۶٢ استفاده کرده است. این تراشه، در حقیقت، این تراشه رقیب Kirin 710 در گوشی Nova 3i است!

 

اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند

 

باتری Nova 8i، ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. وظیفه تغذیه این باتری، بر عهده شارژر ۶۶ واتی خواهد بود. استفاده از چنین شارژری برای نوا ٨ آی، واقعاً حیرت آور است. احتمالاً زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی، حدود ٣٨ دقیقه باشد. در نهایت، Nova 8i از رابط کاربری EMUI 11 بر پایه اندروید ١٠ استفاده می‌کند. اما در آینده‌ای نزدیک، این محصول دریافت کننده HarmonyOS نیز خواهد بود. حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم در رندر این گوشی قابل مشاهده است.

نظر شما در مورد Nova 8i چیست؟ آیا استفاده از تراشه اسنپدراگون ۶۶٢ در این گوشی منطقی است؟ شارژر ۶۶ واتی چه قدر برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

اگه تراشه اسنپ 662 باشه کل گوشی میره سوال 😑☹️

javad19056

پردازندش کلا همه چیو از بین میبره حداقل کایرین ۸۲۰ میزاشتی … صفحه ips و پردازنده ۱۱ نانومتری … به نظرم واسه خانوما خوب باشه دوربین محوره ۹۴ درصد نسبت صفحه ب بدنه هم ظریف و خوشگلش میکنه ضخامتشم باید کم باشه به خاطر باتری

کپی از Y9a با کمی تغییرات که پردازنده نسبت به سایر بخش ها افت شدیدی داشته!
مثل M32 که قراره تراشه مدیاتک ۱۴ نانوماری بذاره درحالی که نسل قبل اگزی ۹۶۱۱ بود و ۱۰ نانو متری…!
🙄
درضمن اگه بخواد معرفی کنه باید با هارمونی معرفی کنه نه با EMUI.😐🤔

hamidtn

این طراحی دایره ای لنز ها بهترین طراحی هست .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️