حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم هواوی در بازار گوشی های هوشمند جهانی به ۴ درصد سقوط کرده است

هواوی در سه ماهه دوم سال 2020 به بزرگترین تولیدکننده موبایل جهان تبدیل شد، اما تحریم های ایالات متحده علیه این شرکت، باعث شد که سهم این شرکت در بازار گوشی های هوشمند به طور ناگهانی کاهش یابد و در سه ماه بعد از آن، سامسونگ جایگزین شرکت چینی به عنوان رهبر شناخته شود. حال در جدیدترین آمار فروش جهانی تلفن های هوشمند، می بینیم که سهم هواوی حتی کمتر از گذشته نیز شده و به ۴ درصد افت کرده است.

آمار جهانی فروش گوشی های هوشمند و افت سهم هواوی در بازار

بر اساس جدیدترین داده های منتشر شده Counterpoint Research از بازار فروش گوشی های هوشمند، برند مستقر در شنژن، تنها 4 درصد از محموله های تلفن های هوشمند جهانی را در سه ماهه اول سال 2021 به خود اختصاص داده است. این مقدار، ۲۰ درصد پایین تر از آمار ۹ ماه گذشته می باشد و دومین بار در سه سال گذشته است که سهم بازار هواوی به زیر 10 درصد رسیده است.

شایان ذکر است که هواوی، زیرمجموعه آنر خود را اواخر سال 2020 به فروش رساند. این آمار متعلق به سه ماهه اول ۲۰۲۱، برای اولین بار شامل مقدار فروش گوشی های آنر نمی شود، بنابراین مقایسه میزان فروش هواوی با دوره های قبل که سهم آنر نیز، جزو آن محسوب می شد، منطقی و عادلانه نیست.

افت سهم هواوی در بازار

افت سهم هواوی در بازار

با این وجود، گوشی های هوشمند هواوی بیش از این، بیشترین تقاضا را به خود اختصاص می داده اند و یک روند نزولی شدید بدون در نظر گرفتن پیامدهای فروش زیرمجموعه آنر به وضوح قابل مشاهده است. هواوی، بدون آنر، ششمین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در فصل اول ۲۰۲۱ بود، اگرچه سهم این شرکت بزودی به میزان پایین تری نیز، افت خواهد کرد.

Realme نیز، تا پیش از این، 4 درصد سهم بازار را در اختیار داشت و حتی در شرف سبقت از هواوی نیز بود. اما برخلاف رهبر سابق، ریلمی هنوز به خدمات گوگل دسترسی دارد و در خارج از چین، تجارت گوشی های هوشمند پر رونقی دارد.

نکته بسیار مهم این است که ریلمی، به کوالکام و مدیاتک به عنوان تولیدکنندگان مطرح تراشه های 5G نیز دسترسی دارد. هواوی اما، مجوز این کار را نداشته و به همین دلیل است که این برند اخیراً پرچمداران نسل بعدی P50 خود را با تاخیر زیادی معرفی خواهد کرد و تاریخ عرضه آن نیز، نامعلوم است.

سهم فروش برندهای موبایل براساس منطقه جغرافیایی

در گزارش امروز همچنین، مختصری از عملکرد برندهای برتر تولیدکننده گوشی های هوشمند بر اساس سهم فروش در هر منطقه، نشان داده شده است.

آمار جهانی فروش گوشی های هوشمند به تفکیک مناطق

آمار جهانی فروش گوشی های هوشمند به تفکیک مناطق

آمریکای شمالی

اپل تسلط خود در بازار ایالات متحده را حفظ کرده است. این شرکت با وجود کاهش فروش فصلی، سهم فوق العاده 55 درصدی در سه ماهه اول را به خود اختصاص داده است. سامسونگ نیز با سهم چشمگیر 28 درصدی، جایگاه دوم در این بازار را در اختیار دارد.

باقیمانده 17 درصد از سهم بازار عمدتا بین سه شرکت تقسیم شده است: ال جی، موتورولا و آلکاتل. کمپانی کره ای، ۷ درصد از محموله ها را به خود اختصاص داده؛ اگرچه این شرکت نیز، چند هفته ای می شود که به طور رسمی از بازار خارج شده است.

همچنین موتورولا با 5 و آلکاتل با 1 درصد، سهم های بعدی را در اختیار دارند. حال باید دید کدام شرکت ها در سه ماهه آینده، سهم فروش ال جی را به خود اختصاص خواهند داد.

اروپا

سامسونگ با فروش خارق العاده 37 درصدی، موفق ترین برند در اروپا بوده است. اپل با 24 درصد در رتبه دوم قرار دارد و شیائومی نیز با 19 درصد، سهم سوم را در اختیار دارد. اوپو با 4 و ریلمی با ۲ درصد، در رتبه های بعدی جای دارند.

آمریکای لاتین

سامسونگ، بر این منطقه نیز تسلط دارد. محصولات این شرکت 42 درصد از کل تلفن های هوشمند در Q1 2021 را در این منطقه به ثبت رسانده اند، تقریباً دو برابر سهم موتورولا با ۲۲ درصد. شیائومی با 8 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است، ال جی با 6 درصد جایگاه چهارم را دارد و ZTE با 4 درصد رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

آسیا

آسیا جاییست که همه چیز در آنجا متفاوت می باشد. ویوو با 18 درصد برند محبوب این قاره محسوب می شود، شرکت دیگر متعلق به BBK، یعنی اوپو، با 17 درصد در رده دوم قرار دارد و شیائومی، 16 درصد سهم بازار را بدست آورده است. مدل های آیفون اپل و گلکسی سامسونگ نیز، هر کدام 12 درصد از سهم تقاضا را به خود اختصاص داده اند.

خاورمیانه و آفریقا

سامسونگ با سهم 26 درصدی در این مناطق، آمار آخرین لیست Counterpoint را ثبت کرده است. برند کمتر شناخته شده Tecno، با 11 درصد در جایگاه دوم و شیائومی با 10 درصد در جایگاه سوم قرار دارند. Itel نیز، ۹ درصد از بازار را دارد و سهم ۶ درصدی اوپو، آخرین میزان فروش محسوس در این ناحیه می باشد.

رشد قوی شیائومی و سقوط هواوی در چارک اول سال ۲۰۲۱ بازار موبایل اروپا

در نهایت، نظر شما راجع به آمار فروش جهانی گوشی های هوشمند و مخصوصا افت سهام شرکت هواوی در بازار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

دقیقاً همون پیش‌بینی‌ای که بود که خیلیا دور از ذهن میدونستنش… چند ماه پیش گفتم این موضوع رو… البته زودتر از موعد اتفاق افتاد… برای پایان 2021 پیش‌بینی شده بود…

ali.reza.9821

ظاهرا از یک سمت در تولید به مشکل خورده و از طرفی بازار به گوشی هاش اقبالی نداره چون خدمات گوگل ندارند و به طبع اون با مشکلات مختلفی مواجه اند و الان هم که مشخص نیست اصلا چه آینده ای در انتظارشه …
طبق GSMARENA ظاهرا هارمونی هم که بر پایه اندروید 10 AOSP هست که تغییراتی برنامه نویسی داده شده و دقیقا همون مشکلات اندروید های هواوی که ناشی از نبود GMS هست رو داره و این هم بعیده بتونه نجاتش بده
در کل اینکه برند قوی مثل هواوی از بازار حذف بشه به ضرر مصرف کننده ست و بازار رقابتی افت میکنه هرچند که شیائومی که جایگزین هواوی توی بازار ها شده خیلی رقابتی تر با امکانات بیشتر و قیمت کمتر داره کار میکنه و عملا نذاشته این مورد احساس بشه

david2arc

تا هارمونی جون نگیره، روند همینه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی