حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تبلت در فصل اول 2023: حفظ برتری کلی اپل و جایگاه اول سامسونگ درمیان اندرویدی‌ها

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | تبلت، تحلیل بازار

سامسونگ به‌تازگی رتبه دوم را در بازار جهانی تبلت‌ها کسب کرده و به بزرگترین عرضه‌کننده تبلت اندرویدی در جهان تبدیل شده است. از آن جهت به اندورید اشاره می‌کنیم چراکه هنوز رتبه اول در رده‌بندی کلی در دست اپل می‌باشد، جایگاهی که این شرکت برای مدت طولانی به آن تکیه کرده است. آمار فروش تبلت در فصل اول 2023 نشان می‌دهد که به‌طور کلی شاهد کاهش فروش تبلت‌ها نسبت‌به سال گذشته بوده‌ایم، اما فروش این دستگاه‌ها هنوز به‌اندازه کافی قابل قبول است و نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان همچنان در پی تهیه این آن‌ها هستند.

آمار فروش تبلت در فصل اول 2023

بر اساس آمار IDC، سامسونگ در سه‌ماهه اول سال جاری موفق به فروش 7.1 میلیون تبلت شده است. بااین‌حال، این مقدار درواقع کاهش زیادی را نسبت‌به سال گذشته نشان می‌دهد. از سوی دیگر، اپل در سه‌ماهه اول 10.8 میلیون دستگاه فروخته است که بار دیگر نسبت‌به سال گذشته کاهش یافته است. لیست پنج شرکت برتر توسط برندهایی مانند هواوی با فروش 2 میلیون تبلت، لنوو با 1.9 میلیون تبلت و آمازون با فروش 1.4 میلیون تبلت تکمیل می‌شود.

خبر خوب برای بازار تبلت‌ها این است که درطول سه‌ماهه جاری و برای اولین بار، برندهایی ازجمله وان پلاس، اوپو، ریملی، ویوو و حتی گوگل با نسل اول تبلت‌های خود وارد بازار می‌شوند. این بدان معناست که سامسونگ نه‌تنها رقابت بزرگی را پیش رو خود خواهد داشت، بلکه به این معنی است که بالاخره می‌توانیم تبلت‌های اندرویدی قدرتمند و متفاوت‌تری را ببینیم.

آمار فروش تبلت در فصل اول 2023

آمار فروش تبلت در فصل اول 2023

سامسونگ سه تبلت دیگر را برای اواخر سال جاری برنامه‌ریزی کرده که درقالب سری Galaxy Tab S9 شامل مدل‌های استاندارد، پلاس و اولترا عرضه می‌شوند. این تبلت‌ها، دستگاه‌های ممتازی خواهند بود که دارای پنل‌های OLED درجه‌یک، Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy، گواهی IP67، پشتیبانی از S Pen و موارد دیگر هستند. قرار است این تبلت‌ها در رویداد آینده Unpacked سامسونگ به‌صورت رسمی معرفی شوند و بر اساس اطلاعاتی که تاکنون دریافت کرده‌ایم، این رویداد در اواخر تیرماه برگزار خواهد شد.

به‌غیر از سامسونگ، پیکسل تبلت نیز تنها تا دو روز دیگر رونمایی خواهد شد، بنابراین ما یک تبلت اندرویدی ممتاز دیگر را برای هر کسی که به‌دنبال یک تجربه سطح بالا است، دریافت خواهیم کرد. من امیدوارم که تعداد بیشتری از تولیدکنندگان اندرویدی برای ارائه یک تجربه عالی قدم بردارند و درنهایت دستگاهی را ارائه دهند که اپل را به چالش کشیده و شاید بتوانند رتبه اولی را که این شرکت برای سال‌ها اشغال کرده است، بدست آورند.

نظر شما درباره آمار فروش تبلت در فصل اول 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی