حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید Snapdragon 895 با فناوری ۴ نانومتری سامسونگ انجام می شود یا فناوری ۵ نانومتری؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ

هفته پیش برای شما نوشتیم که تولید اسنپدراگون ۸۹۵ و اگزینوس ۲۲۰۰ با معماری ۴ نانومتری سامسونگ انجام می شود نه TSMC و این خبر به نظر ice universe خبر خوبی نبود. به تازگی در گزارش عنوان می شود که تولید Snapdragon 895 با نسل سوم فناوری ۵ نانومتری سامسونگ انجام می شود. در حقیقت سامسونگ نسل سوم فناوری ۵ نانومتری را به عنوان نسل اول فناوری ۴ نانومتری خود نام گذاری کرده است. این عبارت کمی گنگ است، اجازه بدهید درباره آن صحبت کنیم.

جدیدترین گزارش ها و شایعات نشان می دهد که به احتمال زیاد نسل بعدی تراشه پرچمدار سامسونگ یعنی Exynos 2200 (با گرافیک RDNA2 شرکت AMD) نامیده می شود. تراشه رقیب آن را می توان از کوالکام و مدل اسنپدراگون ۸۹۵ دانست. تصور می شود شماره مدل آن در این مرحله SM8450 است. این دو چیپست احتمالاً در دستگاه های ممتاز سال ۲۰۲۲ یافت می شوند. با این حال، ممکن است برخی از موارد مهم مشترک با هم داشته باشند.

جدیدترین صحبت در مورد SM8450 این بود که شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) همچنان درگیر رقابت داغ با سامسونگ است تا سفارش ساخت چیپست را طبق مشخصات کوالکام تأمین کند. با این حال، طبق گفته Mauri QHD ، سامسونگ در واقع برنده این معامله شده است و تأمین کننده مورد نظر خواهد بود.

در صورت صحت این گزارش، اعتبار کاملاً خوبی برای ریخته گری سامسونگ است. به علاوه و حتی جالبتر، همان منبع خبری ادعا می کند که هر دو مدل اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۹۵ با استفاده از معماری ۴ نانومتری ساخته می شوند، در حالی که نزدیکترین رقبای در حال حاضر آن ها در بازار مثل اپل A14 تراشه ۵ نانومتری هستند. اپل نسل بعدی تراشه خود را احتمالا ۴ نانومتری خواهد ساخت.

تراشه Snapdragon 895 در نهایت ۴ نانومتری است یا ۵ نانومتری؟

در یک ادعای کمی گیج کننده، Mauri QHD از منبع خودش نقل می کند که سامسونگ اکنون فناوری نسل سوم ۵ نانومتری خود یعنی 5LPA را فناوری نسل اول ۴ نانومتری یا 4LPE می نامد، “زیرا هیچ تفاوتی در عملکرد بین 5LPA وجود ندارد و 4LPE “.

با این حال بالاتر نوشته که این تراشه ها ۵ نانومتری نبوده و ۴ نانومتری هستند. این می تواند به روش های مختلفی تفسیر شود، یکی از این روش ها با این توضیح همراه خواهد بود که سامسونگ منابعی را که قبلاً به 5LPA اختصاص داده بود به 4LPE منتقل کرده است. در حقیقت بحث تغییر نام ساده وجود ندارد و موضوع فراتر از این است.

ادعای عجیب درباره فرآیند ساخت اسنپدراگون ۸۹۵ و اگزینوس ۲۲۰۰

ادعای عجیب درباره فرآیند ساخت اسنپدراگون ۸۹۵ و اگزینوس ۲۲۰۰

علی رغم این واقعیت که کوالکام یکی از بزرگترین سازندگان تراشه است، این شرکت کارخانه های تولیدی خود را ندارد و چیپست ها توسط تولید کنندگان شخص ثالث تولید می شوند. سامسونگ و TSMC به عنوان تولیدکننده تراشه های این شرکت عمل می کنند، که به طور منظم رقابت هایی را بین خود ترتیب می دهند تا برای تولید تراشه های مهم قرارداد تولید بگیرند.

طبق شایعات، جانشین Snapdragon 888 شماره مدل SM8450 و هسته های محاسباتی Kryo 780 را که بر اساس معماری Cortex-v9 ایجاد شده اند، دریافت خواهد کرد. ما انتظار داریم که هسته های سفارشی Cortex-X2 و Cortex-A710 را ببینیم. همچنین وجود هسته های Cortex-A510 نیز انتظار می رود. پردازنده گرافیکی Adreno 730 وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه های جدید ۴ نانومتری برای دنیای اندروید و حتی شاید استفاده روی لپتاپ های ویندوزی هستید؟ برای شما Snapdragon 895 جذاب تر است یا Exynos 2200؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، والا من هنوز بازم تفهمفدم 5نانو یا 4نانو😊😊،خدا بخیری بیاره، مثل اینکه سامسونگ تا اسنپ دراگونو از بین نبره دست بردار نیست والا بخدا، البته خدا کنه اینطوری اینطوری نباشه و امثال چیپ جدید اسنپ رو بهتر از 888 بسازه

Mahdi

امتیاز دوربین اوپو فایندایکس۳پرو هم اومد ۱۳۱
نمایشگر ۸۸ صدا ۶۲

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)