حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD امسال در لپ تاپ های ویندوز سامسونگ استفاده می شود

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

اخیرا لپ تاپ هایی مانند سامسونگ گلکسی Book Go، ویندوز 10 را توسط پردازنده اسنپدراگون کوالکام اجرا می کنند. با این حال، طبق گزارشات جدید، سامسونگ در نظر دارد تا در نیمه دوم امسال، پردازنده جدید Exynos 2200 خود را معرفی کند که برای تأمین قدرت لپ تاپ های آینده ویندوز این شرکت استفاده خواهد شد.

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD

به گزارش gsmarena، این پردازنده که با نام Exynos 2200 نیز شناخته می شود، از پردازشگر گرافیکی AMD Radeon برخوردار است که عملکرد گرافیکی کلاس PC را ارائه می دهد. این تراشه در زیرمجموعه پردازنده های 5 نانومتری سامسونگ ساخته می شود.

جالب اینجاست که وقتی سامسونگ و AMD رسماً همکاری خود را اعلام کردند، قرار بود هیچ تداخلی بین محصولات با استفاده از تراشه جدید Exynos و تراشه های AMD وجود نداشته باشد. با این حال، با توجه به این گزارش، توافق دیگری نیز ممکن است از آن زمان انجام شده باشد.

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD

به هر حال، پردازنده Exynos 2200 ممکن است بعد از اولین استفاده در یک لپ تاپ، به تبلت های گلکسی و حتی گوشی های هوشمند این شرکت نیز، راه پیدا کند. بنابراین، این پردازنده باید از هر دو پلتفرم اندروید و ویندوز پشتیبانی کند. به طور خاص در گزارش ذکر شده این احتمال وجود دارد که سامسونگ این پردازنده را در گوشی های هوشمند آینده، از جمله گلکسی S22 استفاده کند. همچنین انتظار می رود در تبلت های آینده مانند گلکسی Tab S8 یا گلکسی Z Fold 3 نیز استفاده شود.

تراشه جدید Exynos، در حقیقت رقیب مستقیم Snapdragon 8cx Gen 2، که کوالکام در ماه سپتامبر سال گذشته رونمایی کرد، و البته پردازنده M1 اپل، که اخیراً قدرت تبلت آیپد پرو این شرکت را تامین می کند، خواهد بود. در حالی که تراشه کوالکام از همان هسته های پردازشی Kryo 495 در 8cx نسخه سال 2019 استفاده می کند، Exynos سامسونگ باید از طراحی های فعلی ARM Cortex بهره مند شود.

اگزینوس سامسونگ به جنگ M1 اپل می رود

دیدگاه شما راجع به احتمال معرفی پردازنده Exynos 2200 با گرافیک اختصاصی AMD توسط سامسونگ چیست؟ آیا به نظر شما این پردازنده توانایی رقابت با تراشه M1 اپل را خواهد داشت؟ البته اپل نیز بیکار ننشسته و در حال حاضر بر روی نسخه دوم پردازنده اختصاصی خود به نام M2 کار می کند.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

یعنی باید منتظر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ های اگزینوسی هم باشیم

Str

یه مقدار داری بی انصافی می‌کنی دوست عزیز
امسال سامسونگ توی ۲۱۰۰ خوب کار کرد ایده آل نبود ولی خوب بود این رو هم در نظر داشته باش که داره با amd همکاری می‌کنه و اینکه توی لپتاپ در مقایسه با گوشی مدیریت دما کار راحت تریه

صدرا مخملی

حق با شما هستش اما جمله من خبری نبود بلکه سوالی بود که شما جوابم رو دادید

صدرا مخملی

اطلاعات جدیدی از چیپست به کار رفته در زد فولد 3 و زد فیلپ 3 بدست اومده ؟ اگه هستش لطفا لینک بدید

صدرا مخملی

(استفاده از پردازنده جدید ساخت خود سامسونگ یعنی اگزینوس ۹۹۲۵ با پردازشگر گرافیکی AMD وجود دارد.)
مثل اینکه تو رونمایی قراره از همکاری با amd بیشتر بگن

من یبار با یه گوشی سامسونگ که وان یو ای 3.1 داشت اما سامسونگ دکس نداشت
نکات راهنما رو خوندم میگفتش میتونم با لپ تاپ یا کامپیوتر مجهز به ویندوزم اپلیکیشن های گوشی رو بیارم رو دکستاپ و یه ارتباط کلی با گوشی داشته باشم و به همه چی دسترسی داشته باشم من تمامی راه ها رو تک تک جلو رفتم و با پشتیبان مایکروسافت حرف زدم اما اون گفتش این سرویس پولیه
اما چون تو بخش راهنما بود من فکر کردم رایگانه خب چرا این رو به عنوان یه مزیت و سرویس به حساب میاره در صورتی که در گوشی هایی که سامسونگ دکس ندارند باید جداگانه براش هزینه کنیم ؟!

صدرا مخملی

همونطور که اپل ، اپل موزیک که پولی هست رو یک سرویس به حساب میاره

صدرا مخملی

ممنون متوجه شدم

صدرا مخملی

ممنون متوجه شدم

ایشالله با AMD کولاک کنی البته بهینه سازی یادش نره خیلی خوب میشه.

Milad7

اگزینوس 2200 قراره حسابی بترکونه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی