حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه پیش تولید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس در دسترسی تولیدکننده ها قرار دارد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

در دسامبر سال گذشته، کوالکام از تراشه Snapdragon 888 رونمایی کرد. این نسخه تاکنون به عنوان بهترین پردازنده موجود در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، مدل ارتقا یافته این تراشه در دست توسعه است. چندی پیش، یک تراشه جدید با کد SM8450 به صورت آنلاین ظاهر شد. نسخه جدید توجه بسیاری از افراد مرتبط با این صنعت را به خود جلب کرده است. بر اساس گزارش ها، این تراشه جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود که به احتمال زیاد با نام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس عرضه خواهد شد. علاوه بر این، گزارش هایی مبنی بر ورود این تراشه به بازار در نیمه دوم سال جاری وجود دارد.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس با فرایند ۴ نانومتری

به تازگی افشاکننده معروف Digital Chat Station در حساب Weibo خود ادعا کرده است که چندین تولیدکننده چینی، نمونه هایی از تراشه SM8450 را در اختیار دارند. علاوه بر این، وی ادعا می کند که پیشرفت در توسعه این تراشه ممکن است کمی سریعتر از نسخه سال گذشته آن باشد.

طبق گزارشات قبلی، SM8450 با فرایند ۴ نانومتر ساخته خواهد شد. این تراشه هسته پردازندشی Kryo 780 را براساس فناوری ARM Cortex v9، گرافیک  Adreno 730 و ISP Spectra 680 ادغام خواهد کرد. همچنین از یک بسته چهار کاناله رم LPDDR5 پشتیبانی می کند و دارای باند پایه Snapdragon X65 5G می باشد.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

جزئیات تراشه جدید کوالکام

علاوه بر این، چندی پیش تراشه ای با نام “Qualcomm Lahaina” در بنچمارک GeekBench ظاهر شد. با توجه به داده های این پلتفرم، عملکرد تک هسته ای آن به 1171 می رسد در حالی که در حالت چند هسته ای امتیاز 3704 را کسب می کند. این امتیازات تفاوت زیادی با مدل 888 ندارد، اما فرکانس پردازنده به 3.0GHz افزایش یافته است. این افزایش مربوط به هسته X1 می شود که از 2.84 گیگاهرتز به 3.0 گیگاهرتز جهش پیدا کرده است؛ فرکانس سایر هسته ها، بدون تغییر باقی مانده اند. ۳ هسته کم مصرف تر Cortex-A78، دارای سرعت کلاک 2.42 گیگاهرتزی و  ۴ هسته Cortex-A55 با کارکرد پایین، تا 1.8 گیگاهرتز خواهند بود. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد فرکانس GPU وجود ندارد. در حال حاضر و همانطور که گفتیم، امتیازات این تراشه تفاوت چندانی با نسخه عادی آن ندارد.

مدیر عامل آنر، Zhao Ming، اخیرا در اجلاس فناوری و همکاری کوالکام 2021 شرکت کرده است. در این جلسه، وی بیان کرد که گوشی های سری آنر 50، از تراشه اسنپدراگون 778G بهره می برند. در همین زمان، او همچنین اضافه کرد که Honor Magic 3 از پیشرفته ترین تراشه شاخص این شرکت استفاده خواهد کرد. گزارشات اولیه ادعا می کنند که تولیدکنندگان چینی در حال آزمایش تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پرو می باشند. انتظارات ما اینست که گوشی های هوشمندی که از این تراشه استفاده می کنند، در سه ماهه سوم سال جاری معرفی و به بازار عرضه شوند.

به احتمال فراوان، کمپانی آنر یکی از اولین تولیدکنندگانی خواهد بود که گوشی هوشمند جدیدی را با اسنپدراگون 888 پرو عرضه می کند. درست مانند شیائومی، آنر نیز علاقه فراوانی به معرفی گوشی های خود با پردازنده های بروز بازار نشان می دهد.

کوالکام در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸۸۸ پرو می باشد: احتمال انحصار در بازار چین

در نهایت نظر شما راجع به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام و مشخصات و عملکرد آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب سرعت x1 رو برده به 3 خوبه ولی ایکاش سرعت کورتکسهای a55 روبه 1.9 میروسند، تعجب میکنم سرعت هسته بزرگتر اسنپ 888 2.84 هستش ولی اسنپ 870 3.1 هستش تا جایی که میدونم، درصورتی که 3.1 برای اسنپ 888 میزاشت بهتر بود، آنر هم دمش گرم که از چیپهای اسنپ دارهذاستفاده میکنه

Mahdi

اسنپدراگون نسخه معمولی کلارک هسته اش کمتر هست و باافزایش اون نسخه پلاس یکم قوی ترش میکنه اسنپدراگون ۸۷۰ فقط فوی شده ۸۶۵ هست که فقط کلارک هسته بیش تر شده نه چیز دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی