حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸۸۸ پرو می باشد: احتمال انحصار در بازار چین

نوشته

2 سال قبل | 10 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

در حال حاضر اسنپدراگون ۸۸۸ بهترین تراشه کوالکام است که هیچ نسخه دیگری نیز از آن وجود ندارد. بنابراین احتمال اینکه این پردازنده در آینده و در مدل های قوی تری عرض شود، دور از ذهن نیست. با این حال، ما همچنین می دانیم که کوالکام هر ساله روشی را برای معرفی نسخه پرو/پلاس تراشه پرچمدار خود دارد که معمولاً با همان پیکربندی تراشه اصلی اما سرعت کلاک بیشتر همراه است. در مورد مدل فعلی، روز گذشته، یک وبلاگ نویس معروف فاش کرد که کوالکام در حال کار بر روی اسنپدراگون ۸۸۸ پرو می باشد که در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را طی می کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ پرو

اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام همچنان یک تراشه گران قیمت و تا حدودی کمیاب است که همه کمپانی ها نمی توانند از آن استفاده کنند. برای این دسته از شرکت ها، کوالکام چیپست دیگری از سری ۸۰۰ را با نام اسنپدراگون ۸۷۰ طراحی و عرضه کرد که بسیاری از اجزای ۸۸۰ را به ارث برده اما در عین حال هزینه آن کمتر است.

حال، به نقل از gizchina، اسنپدراگون ۸۸۸ پرو، مدل پیشرفته تری از اسنپدراگون ۸۸۸ فعلی می باشد که انتظار استفاده از آن را در گوشی های درجه یک داریم و باید آن ها را در سه ماهه سوم سال 2021 مشاهده کنیم. با این حال، خبر بد اینست که شایعاتی وجود دارد که بیان می کند، فقط تولید کنندگان گوشی های هوشمند مستقر در چین می توانند از آن استفاده کنند؛ بنابراین، این نسخه منحصر به بازار چین خواهد بود.

مشخصات اسنپدراگون ۸۸۸

مشخصات اسنپدراگون ۸۸۸

مشخصات احتمالی این پردازنده

با این حال، اسنپدراگون ۸۸۸ پرو تفاوت چندانی با مدل استاندارد موجود نخواهد داشت. بنابراین در اینجا به یادآوری مجدد پارامتر های اصلی اسنپ ۸۸۸ می پردازیم. این تراشه با استفاده از فناوری فرآیند ۵ نانومتری سامسونگ تولید شده و از پیکربندی هسته 1+3+4 استفاده می کند. هسته فوق العاده قدرتمند Cortex-X1 آن، دارای فرکانس 2.84GHz است. و ما حدس می زنیم که نسخه پرو از 3GHz نیز فراتر رود. علاوه بر این، این پردازنده همچنین دارای هسته های ۳×۲.۴ گیگاهرتز A78 و ۴×1.8 گیگاهرتز A55 نیز می باشد. این تراشه پردازنده گرافیکی Adreno 660 و باند پایه X60 5G را با حداکثر پهنای باند 7.5Gbps ادغام می کند.

و گرچه مطمئن هستیم فرکانس هسته اصلی در مدل پیش رو بالاتر خواهد بود، منبع ما اذعان می کند که از آنجا که اسنپدراگون ۸۸۸ فعلی تا حدودی مستعد گرم شدن می باشد، مطمئن نیست که نسخه پرو آن در کدام جنبه ها بروزرسانی خواهد شد؛ وی حتی امکان انتخاب TSMC به منظور تولید این تراشه برای کوالکام را رد نمی کند، زیرا روند ۵ نانومتری آن ها پیشرفته تر بوده و تولید گرما را کاهش می دهد.

جدا از این، این وبلاگ نویس می گوید که ممکن است محصولات جدید سری ۷۰۰ اسنپدراگون، امسال عرضه نشوند. بنابراین اسنپدراگون 780G فعلی، برای مدتی موقعیت خود را به عنوان پرچمدار این سری حفظ خواهد کرد.

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

نظر شما راجع به اسنپدراگون ۸۸۸ پرو و مشخصات آن چیست؟ تاکنون تجربه استفاده از نسخه ۸۸۸ عادی را داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

تو مدل عادیش رید، خیلی باید پررو باشه که بخواد مدل ارتقا یافتشو تحت انحصار در بیاره

m.b

اتفاقاً ساده دارید فکر میکنید… احتمالاً این فقط یک اسمه برای پوشش گندکاری های سری عادی… همون گندا رو پوشش بده این پردازنده تا 800 هزار تو نسخه 9 رو راحت رد میکنه… نمیتونه بگه نسخه اصلاح شده… بنابراین باید اسمشو بذاره pro و بخاطر اصلاح اون گندکاری ها عملکردش بهتر میشه و میشه بهش گفت pro… ولی در واقع همون 888 به همراه اصلاحات و یکم بهینگی بیشتره…
کلا نمیخوام بندازم گردن سامسونگ اما نمیدونم چرا اگر آمار رو هم ببینید هر سالی که ساخت این پردازنده دست سامسونگ بوده پشتش حرف هم زیاد بوده و مشکلات ریز و درشت زیادی راجبش گزارش شده…

ممد بمولا

خب عزیزم وقتی همه تولیداتش مشکل دارن چرا نباید حرف پشتش باشه؟
از گوشیاش بگیر تا سنسور دوربین همه مشکل دارن و ضعیف ترن نسبت به بقیه نمونه ها

AL1K1NG

سر اسنپ۸۱۰ ک تر زد چنتا تسخه بعدش داد ک همشون ب اسم اسنپ ۸۱۰ شناخته میشدن فقط اسم کدشون فرق داشت و مشکل داغی رو کم میکرد ولی رفع نه
برای مثال اکسپریا زد۴ یا جی فلکس۲ خیلی داغ میشدن ولی تو زد۵ خیلی مشکل کمتر شد
احتمالا برای اسنپ ۸۸۸هم همین کار رو بکنه و همین حالا هم داره نسخه های اصلاح شدهرو تولید میکنه و در اختیار شرکت ها میزاره و اگه نسخه پرویی وجود داشته باشه بعیده ک نسخه اصلاح شده باشه و احتمالا اورکلاک شدس ک . . . یکم خطرناکه
البته باید ببینیم چی میشه دیگه

Mahdi

اگه کلاکش رو از اینم بالاتر ببره که …

Mahdi

پوکو ایکس3پرو ۱۲۸ گیگ ۷۹۰۰ تو سایمان دیجیتال ، چه زود داره میرسه به قیمت واقعیش

ممد بمولا

همین 888 اگه ساخت TSMC باشه نسخه پرو حساب میشه!

Mr.A

خدایی یکی بیاد دهن این کالکام سرویس کنه
گند زده به پرچمدارای امسال
حالا میخواد مثلا جبران کنه اونوقت میاد میگه انحصار ؟!
من که منتظرم ببینم همکاری سام و amd میتونه اسنپ رو بزنه زمین یانه

صدرا مخملی

عاشق ترکیب سامسونگ و AMD هم و منتظرم رونمایی این گوشی که قراره چیپستش رو AMD بسازه رو ببینم 😃 🤗 🤩

Milad7

بخاری پرو 😅😅😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی