حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک از ایلان ماسک،‌ عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل می گوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو، واقعیت افزوده (AR)

مدیرعامل اپل، تیم کوک، اخیرا طی مصاحبه ای با کارا سوئیشر که حدود ۳۰ دقیقه به طول انجامید و به صورت پادکست نیز منتشر شده است، از اهمیت امنیت و حریم خصوصی سخن می گوید. اگر چه آن ها به موضوعات مهم دیگری از جمله عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل نیز اشاره می کنند.

نظر تیم کوک درباره ایلان ماسک، عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل

ایلان ماسک

“کوک حتی جلسه ای با من نمی گذارد”. این گفته ایلان ماسک است زمانی که وی سعی داشت با اپل وارد مذاکره شده و شرکت خودروسازی خود را به این کمپانی بفروشد. با این مقدمه و پیش از همه، تیم کوک در مورد ادعای ایلان ماسک مبنی بر اینکه وی پیشنهاد فروش تسلا را به اپل داده است اظهار نظر کرد. مدیر عامل اپل اعلام می کند که او هرگز با ماسک دیدار نکرده، اما آن چه را که تسلا توانسته در این مدت به دست آورد، تحسین می کند و می گوید که همه این دستاورد ها لازمه قوام این شرکت در طول سال هاست.

خودرو اپل

او سرانجام کمی به ایده “خودرو الکتریکی اپل” قوت می بخشد! کوک عقیده دارد که “ماشین های خودران ربات هستند”. وی می گوید: چیزهای زیادی وجود دارد که می توان با وسایل نقلیه خودران انجام داد و “ما خواهیم دید که اپل در این زمینه چه می کند”.

طرح مفهومی خودرو اپل

طرح مفهومی خودرو اپل

وقتی سوئیشر از وی پرسید که آیا این محصول اپل قرار است “یک فناوری مربوط به خودرو” یا “خود خودرو” باشد، او خندید و از جواب دادن به این سؤال امتناع کرد. وی گفت: “ما عاشق ادغام سخت افزار، نرم افزار و سرویس هایمان هستیم”. این جمله بدنه اپل را تشکیل می دهد. وی افزود كه می خواهد كنترل كامل هر سه مؤلفه را داشته باشد، بنابراین محصول نهایی همانند سایر محصولات اپل بی نقص عمل خواهد کرد.

به نقل از phonearena، کوک همچنین اعلام می کند که این شرکت به طور مداوم در حال بررسی حالات مختلف برای تولید یک محصول جدید است، اما بسیاری از آن ها حتی به مرحله آزمایش نیز نمی رسند.

عینک واقعیت مجازی

کارا سوئیشر به کنفرانس آینده WWDC21 با عنوان “Glow and behold” نیز اشاره کرد و پرسید که آیا این عبارت حاکی از معرفی یک هدست واقعیت مجازی می باشد. کوک گفت که به واقعیت افزوده اعتقاد فراوانی دارد و حتی در تلاش برای استفاده از آن در گوشی های هوشمند نیز بوده و هستیم. بنابراین، این تکنولوژي قطعاً بخشی از برنامه های گسترده اپل در آینده خواهد بود.

ایده هدست واقعیت افزوده اپل

ایده هدست واقعیت افزوده اپل

هنگامی که از رئیس اپل در مورد دولت جدید ایالات متحده سؤال شد، وی در جبهه درستی قرار گرفت و اعلام کرد که او به دنبال مشارکت در سیاست است و نه خود سیاست!(امیدواریم که همین گونه نیز باشد)

مصاحبه کننده با سوالی در مورد افرادی که می توانند از طریق گوشی های آیفون خود رأی بدهند، اشاره کرد که کوک در این باره نیز اظهار نظر مثبتی داشت؛ با تأکید بر این واقعیت که بیشتر داده های ما از قبل روی تلفن هایمان است، بنابراین ایده استفاده از گوشی هوشمند برای رأی دادن به رئیس جمهور بعدی، ممکن است زیاد دور از ذهن نباشد.

با این حال، او هیچ تحرکی که سبب دخالت در امور سیاسی می شود را خوشایند نمی دارد، اما اعلام می کند که می خواهد کار در زمینه تغییرات آب و هوایی، ایجاد شغل و “بازآموزی” را پیش ببرد. وی همچنین مایل است با هرکسی که مشتاق کمک به اپل برای دستیابی به این اهداف است همکاری کند.

پروژه خودرو خودران اپل با استخدام چند مهندس جدید قوت بیشتری گرفته است

در نهایت نظر شما راجع به مصاحبه اخیر مدیر عامل اپل چیست؟ باید منتظر ماند و دید بالاخره روزی می رسد که ما شاهد عرضه هدست واقعیت افزوده و خودرو اپل باشیم یا خیر!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی