حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و ال جی در آستانه امضای توافق نامه ای برای تولید خودرو اپل هستند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، ال‌جی، خودرو، شایعات

شرکت ال جی و کمپانی کانادایی تأمین کننده لوازم خودرو، مگنا اینترنشنال، به یک سرمایه گذاری مشترک پیوسته اند. این سرمایه گذاری با نام “LG Magna Electronics Powertrain” یا به اختصار “LG Magna e-Powertrain” نیز شناخته می شود. حال طبق گزارشات اخیر، اپل و ال جی (LG Magna e-Powertrain) در آستانه امضای توافق نامه ای برای تولید خودرو اپل هستند.

توافق نامه اپل و ال جی

به گزارش gizchina و طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع داخلی، “LG Magna e-Powertrain به امضای قراردادی با اپل بسیار نزدیک شده است. این شرکت مسئولیت تولید انبوه وسایل نقلیه برقی اپل را بر عهده خواهد داشت. در حال حاضر، جزئیات این قرارداد هنوز در دست بررسی است.” علاوه بر این، گزارشات مختلف ادعا می کنند که خروجی اولیه خودرو برقی اپل نمی تواند خیلی زیاد باشد. این بدان علت است که برنامه اپل در وهله اول، ارزیابی تقاضای بازار برای نسل اول خودرو خود است.

توافق نامه اپل و ال جی و طرح مفهومی از خودرو این شرکت

توافق نامه اپل و ال جی و طرح مفهومی از خودرو این شرکت

منابع ناشناس از این شرکت می گویند: “از آنجا که شرکت های تابع گروه ال جی، از جمله LG Display ،LG Chem ،LG Energy Solution و LG Innotek، در زنجیره تأمین قطعات اپل به کار گرفته شده اند، این شرکت آمریکایی هیچ گونه نگرانی از بابت مشکل کمبود در تأمین قطعات ندارد. این کمپانی های وابسته به ال جی، توانایی تضمین تولید و تحویل سریع قطعات و اجزای مورد نیاز خودرو های اپل را دارا می باشند.”

استراتژی ال جی برای ورود به بازار خودرو های برقی

LG Electronics پس از آنکه به طور رسمی از بازار تولید گوشی های هوشمند کناره گیری کرد، در حال پاسخگویی به درخواست فزاینده سرمایه گذاران خود است، به این معنی که آن ها از این شرکت می خواهند تا وارد حوزه ای مربوط به تجارت قطعات خودرو شود. تحلیلگران می گویند که خروج ال جی از تجارت گوشی های هوشمند ممکن است حاشیه سود آن ها را افزایش دهد؛ بنابراین، این شرکت بودجه بیشتری برای سرمایه گذاری در تجارت خودرو در اختیار خواهند داشت.

از آنجا که برند ال جی محبوبیت خاصی در بازار جهانی خودرو های برقی ندارد، به یک مرجع رقابتی بسیار قوی نیاز دارد تا تلاش های خود در این زمینه را نشان دهد. از این منظر، ریسک ال جی برای همکاری با اپل و ساخت خودرو این شرکت چندان دور از ذهن نیست. بر اساس شنیده ها، به محض نهایی شدن توافق این دو شرکت، آن ها جزئیات مربوط به تولید خودرو برقی اپل را اعلام می کنند. ما انتظار داریم اولین نمونه از خودرو اپل را جایی در اوایل سال ۲۰۲۴ ببینیم.

تقریبا دو ماه پیش بود که گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در حال بررسی قراردادی به ارزش حدود 4 میلیارد دلار با کیا و هیوندای برای تولید خودرو برقی خود است. اما مدتی بعد، تایید رسمی هر دوی این شرکت ها نشان داد که آن ها در مذاکره با اپل به بن بست رسیده اند.

تیم کوک از ایلان ماسک،‌ عینک واقعیت مجازی و خودرو اپل می گوید

نظر شما راجع به احتمال انعقاد توافق نامه اپل و ال جی برای تولید خودرو اپل چیست؟ تا پیش از این، اپل فقط با کمپانی های تولید کننده خودرو مذاکره می کرد، اما اکنون شاهد همکاری دو شرکت در زمینه تکنولوژي و یک شرکت تا حدودی ناشناخته در زمینه ساخت قطعات خودرو هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

رقابت زیبایی میشه بین شیا و اپل در جبهه ای جدید و ناشناخته

Milad7

ای جان چه همکاری خوبی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی