حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش سهم هواوی از بازار و تقیسم آن بین سامسونگ و شیائومی

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، هواوی

هواوی در ماه آوریل با ۲۱ درصد سهم بازار و عملکرد چشمگیرش در بازار به تولید کننده شماره ۱ گوشی های هوشمند جهان تبدیل شد. اکنون، کمتر از شش ماه بعد، اطلاعات جدید بازار نشان می دهد هواوی شروع به اقت کرده است و این با توجه به تحریم امریکا کاملا قابل انتظار بود. ما شاهد کاهش سهم هواوی از بازار و تقیسم آن بین سامسونگ و شیائومی هستیم.

کاهش سهم هواوی از بازار

جدیدترین گزارش ماهانه پالس بازار با مجوز از Counterpoint Research نشان می دهد که سامسونگ همانطور که انتظار می رفت در ماه های اخیر عمل کرد و با موفقیت تاج بازار گوشی های هوشمند خود را در آگوست را بر سر خود گذاشت.

این شرکت کره ای 22٪ از کل فروش تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده است که نسبت به 20٪ سهم خود در ماه آوریل در اوج همه گیر جهانی COVID-19 افزایش اندکی داشته است.

بازگشت سامسونگ می تواند ناشی از بهبود هند در ماه های جولای و آگوست پس از یک قرنطینه در سراسر کشور در ماه های گذشته باشد. در واقع این شرکت عملکرد بسیار خوبی داشته است به طوری که هم اکنون بالاترین سهم خود را در بازار هند از سال 2018 به خود اختصاص داده است.

موسسه Counterpoint Research می گوید سامسونگ با اتخاذ یک استراتژی تهاجمی کانال آنلاین به این مهم دست یافت. همچنین در ماه های اخیر از احساسات ضدچینی اخیر در این کشور بهره مند شده است.

این تحولات به نوبه خود بر برندهای چینی مانند شیائومی ، هواوی و اوپو تأثیر منفی گذاشته است.

هوآوی در ماه آگوست با 16 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. نتایج قطعا چشمگیر است، اما در نهایت نشان دهنده کاهش شدید نسبت به آوریل است که هوآوی 21٪ از بازار را تشکیل می داد.

اعتقاد بر این است که این شرکت مستقر در شنژن عملکرد خوبی در چین دارد، اما به دلیل عدم پشتیبانی از سرویس های Google در منطقه ، در طول سال گذشته فعالیت قابل توجهی در اروپا از دست داده است.

با توجه به اینکه به زودی نشانه ای از پشتیبانی سرویس های گوگل وجود ندارد و این واقعیت که Huawei به دلیل تحریم های اضافی ایالات متحده در حال حاضر توانایی محدودی در تولید تلفن های هوشمند دارد، کاهش سهم بازار این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت.

سرانجام انتظار می رود که سهم این برند در چین نیز افت کند. به هر حال Huawei در حال حاضر با ذخیره قطعات موجود زنده مانده و ممکن است در نهایت مجبور شود تولید تلفن های هوشمند را متوقف کند.

اگر این اتفاق بیفتد، اپل و شیائومی احتمالا هوآوی را پشت سر می گذارند. گزارش اخیر حاکی از آن است که هواوی شاید در بهار 2021 به رتبه ۷ سقوط کند. اپل ثابت ماند و شیائومی بیشترین سود را برد.

اپل در ماه های آخر چرخه ارتقا محصولات خود، سهم بازار خود را با موفقیت حفظ کرد. غول مستقر در دره سیلیکون (Silicon Vally) حدود 12 درصد از کل فروش تلفن های هوشمند را در ماه آگوست به خود اختصاص داد، دقیقاً همان سهم بازار در آوریل.

موسسه Counterpoint Research می گوید اپل به لطف عرضه بعدی مدل های آیفون 12 و آیفون 12 پرو ، ماه آینده باید افزایش قابل توجهی در فروش را تجربه کند. مانند سامسونگ ، این شرکت احتمالاً از ترک مشتری های Huawei بهره مند خواهد شد.

شیائومی بزرگترین برنده در طول تابستان بود. با محبوبیت کمتر هواوی در اروپا در هر ماه، این شرکت موفق شد به سرعت بیشتر سهم بازار رقیب خود را بخورد.

به طور مشخص ، شیائومی ۱۱ درصد از کل فروش گوشی های هوشمند را در ماه آگوست به خود اختصاص داده است که در مقایسه با 8 درصدی که در آوریل ثبت کرده یک پیشرفت است. این تعداد باید به رشد خود ادامه دهد و شیائومی حتی ممکن است از رتبه دومی اپل هم پیشی بگیرد.

همچنین Counterpoint Research درازمدت انتظار دارد که Oppo از افت Huawei بهره مند شود. نظر شما درباره این تغییرات بزرگ در بازار موبایل به دلیل تحریم های (به نظر من غیرمنطقی) امریکا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

والا اگه پی ۴۰ پرو گوگل داشت خیلی ارزش خرید بالا داشته برا کسایی که دوربین میخاستن و صفحه نمایش خمیده در ۴ طرف

TheFreeCritic

عاشق این خارجی هایی هستم که بدون اینکه مشخصات فنی مشخص بشه میرن سفارش میدن
http://s17.picofile.com/file/8411075476/Screenshot_2020_10_16_22_40_25_190_com_instagram_android.jpg

Mahdi

به این میگن اعتماد

TheFreeCritic

👍👍

MohammadFarhaadi

چون هیچوقت لنگ نزاشتشون!سریعترین و لذتبخشترین تجربه کاربری رو بهشون داده و تا امروز بابت اعتمادشون ضربه نخوردن!بهترین کیفیت رو بصورت اقساط میتونن تجربه کنن.کشور شما آیفون بزنه اونوقت حمایت از کالای ملی معنی میده.بخدا ما حتی ال ای تی وی هم داشتیم میشد حمایت کرد!!!

TheFreeCritic

جعبه جدید ایفون ۱۱ بدون هدفون و شارژر
https://www.instagram.com/p/CGahyMCFl-o/?igshid=e0jb1gwdnxoa

جعبه آیفون ۱۲
https://www.instagram.com/reel/CGZ9fHNnmo2/?igshid=u8mfo1o4ebfe

پ.ن : جعبه گلس قطور تره 💨

ARMTIN

یه منبع چینی اعلام کرده شیاومی تمام سفارش ها اولیه اسنپدراگون 875 پیش خرید کرده اعلام کرده شیاومی سر
[[ Mi20 ]] در کریسمس 2021 در اروپا و آمریکا معرفی خواهد کرد

Mahdi

اپل عشقه واقعا ، اسم گوشیاش رو مثل بقیه برند ها ۱۰ تایی نمی بره بالا

m.b

کریسمس 2021 میشه سال 1400 اونم دی ماه!
دی ماه امسال چی شد؟! 🤔😅
اروپا شاید ولی آمریکا رو شک دارم…
سفارش اولیه هم فکر میکنم کوالکام قانون فروش منصفانه داره و قدری از مجموعه‌ش هیچوقت قابل خریداری برای شرکتی که اکثریت رو خریده نیست…

ramin123

اگه اسنپ 875 رو سامسونگ تولید کنه، تا زودتر از همه به خود سامسونگ میرسه حتی شاید مثل 820 تا یه ماه اول اختصاصی سامسونگ بود( اون زمان گوشی معرفی می‌شدند با اسنپ ولی یه ماه بعد از این که S7 وارد بازار شده بود، وارد بازار میشدن!!) مگه این که سامسونگ کلا از اسنپ استفاده نکنه که بعیده

Milad7

تحریم ها بدجوری هواوی را تحت فشارش گذاشتند…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)