حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه دهندگان HarmonyOS 2 به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می رسند!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

هواوی تلاش بسیاری برای توسعه سیستم عامل اختصاصی خود، HarmonyOS، کرده است. در حالی که این سیستم هنوز فاصله زیادی با اندروید و iOS دارد، اما نمی توان پیشرفت آن را نادیده گرفت. در گذشته سیستم عامل های ناموفق زیادی وجود داشته است. با این حال، هیچ یک از این سیستم عامل ها، توسط تولیدکنندگان معروف گوشی های هوشمند توسعه نیافته اند که همزمان آماده انتشار بروزرسانی برای مجموعه خود نیز، باشند. منظور ما تفاوت بین HarmonyOS و مواردی از قبیل TizenOS سامسونگ می باشد که پیش از این، شکست خورده اند. حال، علت پشتیبانی خوب هواوی از این سیستم عامل مشخص شده که یکی از عوامل آن، تمرکز ۵۰۰ هزار نفر از توسعه دهندگان بر روی HarmonyOS 2 می باشد.

توسعه دهندگان فراوان سیستم عامل HarmonyOS 2

مدتی پیش، هواوی لیستی از 100 دستگاه هواوی و 35 دستگاه آنر، که HarmonyOS را دریافت می کنند، منتشر کرد. این بدان معناست که تا نیمه اول سال 2022، میلیون ها تلفن هوشمند با استفاده از HarmonyOS کار خواهند کرد. علاوه بر این، هواوی تمام زیرساخت های اصلی HarmonyOS را به “بنیاد منبع باز Open Atom” اهدا کرده است. همه تولیدکنندگان می توانند به طور مساوی از این بنیاد کدی را دریافت کرده و محصولات خود را با توجه به نیازهای مختلف تجاری تولید کنند. براساس گزارشات جدید، حدود 500000 توسعه دهنده برای توسعه HarmonyOS اختصاص داده شده است. Huawei همچنین ادعا می کند که حدود 40 برند اصلی و 300 شریک در این اکوسیستم فعالیت دارند.

به گزارش gizchina، هواوی همچنین ادعا می کند که HarmonyOS همان تجربه روان سیستم های اندروید و iOS را دارد. با این حال، این سیستم عامل توجه بیشتری به تعامل بین دستگاه های هوشمند را ارائه می کند. علاوه بر این، این سیستم در بخش خودرو و خانه های هوشمند نیز، بکار گرفته خواهد شد.

توسعه دهندگان HarmonyOS 2

توسعه دهندگان HarmonyOS 2

HarmonyOS با اندروید متفاوت است

HarmonyOS 2 با اندروید متفاوت است، این سیستم عامل به طور اختصاصی برای محصولات مرتبط با اینترنت اشیا توسعه داده شده است و تمرکز اصلی آن بر روی گوشی های هوشمند، خودروهای هوشمند، بلندگوهای هوشمند، پوشیدنی ها و سایر دستگاه ها می باشد. با این حال، هارمونی یک رابطه بنیادی با اندروید و سایر سیستم عامل ها دارد. طبق گفته هواوی، مصرف کنندگان از HarmonyOS برای کنترل آسان چندین دستگاه به عنوان یک دستگاه شاخص استفاده خواهند کرد.

HarmonyOS 2 نه تنها می تواند تلفن های همراه را کنترل کند بلکه با پایانه های هوشمند مانند رایانه های شخصی، تبلت ها، ساعت ها و سایر موارد نیز سازگار است. در حال حاضر، سری هواوی Mate 40 و برخی دستگاه های دیگر می توانند این سیستم را دریافت کنند.

سیستم عامل هارمونی هواوی دارای سه عملکرد اصلی می باشد که عبارتند از:

  • کمک به دستگاه های مختلف برای “یکسان سازی زبان” آنها.
  • دستیابی به مساعدت متقابل سخت افزاری و ایجاد یک تجربه فوق العاده به صورت پایانه ای برای مصرف کنندگان.
  • پشتیبانی از توسعه دهندگان برنامه و خدمات و شرکای سخت افزاری، به ویژه استقرار چندین پایانه و توسعه مابین آنها.

در یک دستگاه به صورت تکی، HarmonyOS دارای ظرفیت بالقوه استفاده نشده ای می باشد. اثربخشی این سیستم عامل زمانی احساس می شود که چندین پایانه(شبکه)،آن را اجرا کنند. همچنین از زمان اعلام تحقیق و توسعه HarmonyOS، میزان اشتیاق کاربران برای تجربه آن، افزایش شدیدی پیدا کرده است.

علاقه تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در چین به استفاده از HarmonyOS هواوی

نظر شما راجع به تعداد زیاد توسعه دهندگان HarmonyOS 2 و پیشرفت در توسعه آن چیست؟ آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به تجربه سیستم عامل اختصاصی هواوی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

به نظر من با توجه به اتفاقاتی که داره میفته مثل همین تعداد زیاد توسعه دهنده ها و همچنین جذابیت این سیستم عامل و سرعت بالاتر از emui 11 و همچنین بهینه تر بودن آن و عرضه بروزرسانی گسترده برای حدود 140 گوشی هوشمند از هواوی؛ این سیستم عامل مثل بقیه سیستم عامل های شکست خورده نخواهد بود و به موفقیت میرسه..
درسته از لحاظ تعداد کاربران به اندروید نمیرسه ولی خب روز به روز به اون اضافه میشه و اگه بقیه شرکت های گوشی ساز چینی از آن استفاده کنند سرعت رشد بیشتر هم خواهد شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی