حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

علاقه تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در چین به استفاده از HarmonyOS هواوی

نوشته

2 سال قبل | 14 دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

پیش از این، از احتمال استفاده شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند در چین از HarmonyOS هواوی برای شما گفته بودیم. همچنین انتظار می رفت که این سیستم عامل، که در حال حاضر سومین سیستم عامل بزرگ تلفن های همراه پس از اندروید و iOS می باشد، به طور رسمی و از ابتدای ماه ژوئن منتشر شود. حال، طبق اطلاعات منتشر شده توسط منابع مختلف، می شنویم که بسیاری از برند های چینی قصد استفاده از سیستم عامل هارمونی هواوی را دارند.

استفاده از HarmonyOS توسط تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در چین

به گزارش myfixguide، اخیراً، اخباری مبنی بر اینکه هواوی در حال برنامه ریزی برای پذیرش سیستم عامل هارمونی خود در پلتفرم کوالکام است، منتشر شده است. طبق اطلاعات وبلاگ نویس Weibo، شرکت هواوی در نظر دارد تا HarmonyOS خود را هر چه سریعتر برای سازگاری با پلتفرم کوالکام آماده کند. البته این مورد فقط برای پلتفرم کوالکام نمی باشد، بلکه برای سایر پلتفرم ها مانند مدیاتک نیز در نظر گرفته شده است.

هواوی با تمرکز بیشتر در بخش نرم افزار، در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است

علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان شروع به پذیرش سیستم عامل هواوی کرده اند، نه تنها در لوازم خانگی و یا خودرو های خود، بلکه برخی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند نیز در حال مذاکره با هواوی هستند و برنامه هایی برای سازگاری با آن دارند. این شامل برخی از گوشی سازان مطرح چینی از جمله Xiaomi، OPPO ،vivo و Meizu می شود.

استفاده از سیستم عامل HarmonyOS

استفاده از سیستم عامل HarmonyOS

پیش از این گزارش شده بود که برخی از کاربران، نسخه Beta توسعه دهندگان HarmonyOS 2.0 را دریافت کرده اند و برخی از ویدیو های منتشر شده در اینترنت نیز، تجربه کار با این سیستم عامل را نشان می دادند.

همچنین به تازگی مشخص شده است که “Huawei Terminal Company Limited” اخیراً، اکانت Weibo رسمی “Huawei HarmonyOS” را راه اندازی کرده است، این بدان معنی است که نسخه رسمی سیستم عامل هواوی، در حال شروع به کار می باشد.

پیش از این، وانگ چنگلو، مدیر عامل بخش نرم افزار هواوی، اظهار داشت که سیستم عامل هارمونی برای همه دستگاه ها می باشد و می تواند به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار بگیرد. “این یک سیستم عامل ترمینال هوشمند است که متفاوت از مفهوم سنتی سیستم عامل های iOS و Android کار می کند.

انتظار داریم که گوشی های هوشمند سری Mate40، Mate30 ،P40 و Mate X2 به زودی به HarmonyOS بروزرسانی شوند.

هواوی در حال مذاکره با سایر برندها برای استفاده از HMS و HarmonyOS

دیدگاه شما راجع به استفاده از HarmonyOS توسط تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در چین چیست؟ آیا تصمیم آن ها را می پسندید یا ترجیح می دهید از همان نسخه اندروید با پوسته اختصاصی خود بهره مند شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

حداقل منی که چند ساله در این رابطه تحقیق میکنم میدونم عمیقا تقریباً هیچکدوم از این تولید کننده ها به خودی خود علاقه‌ای به این کار ندارن و دو دلیل پشت اینکار هست…
عقب نیافتادن در کسب بازر هوآوی در چین و دومی و مهمتر اجباری که دولت چین در خودمختار شدن سیستم عامل این برند ها در کشور خودشون داره انجام میده…
این یه توفیق اجباریه که هم از هوآوی عقب نیافتن و هم همه اکوسیستم های احتمالی رو پوشش بدند… وگرنه تمایل تمامی اونها حفظ وضعیت به همین شکل موجود هست… منتهی این راهی هست که فعلاً یکی از فرعی هاش از اکوسیستم جدید میگذره…

Mahdi

اندروید یعنی سرویسهای گوگل ، تو رام چین که سرویسهای گوگل ندارن فرقی نداره چه سیستم عاملی باشه ، هارمونی که میگن سریعتر از اندرویده واسشون بهتره ، کی۴۰گیمینگ چین الان نمیشه روش سرویسهای گوگل نصب کرد

زارعی

سورس هاش که یکیه با اندروید

Mahdi

میگن سریعتره

V800B

مانم باور کردیم☺️

Sarnevesht

یه سوال؟ الان گوشی هایی که رام چین زده میشن و سرویس های گوگل ندارن آیا بخاطر این گوشی ها شرکت های تولید کننده پولی رو به گوگل میدن بخاطر استفاده از سیستم عاملش؟؟؟ اگه میدن شاید اینجور باشه که هواوی سیستم عاملش رو با قیمت کمتر در اختیار اونا قرار میده و اینجوری هم به نفع اونا هست و اونها تمایل به استفاده از سیستم عامل هواوی دارن بخاطر سودش… شاید هم بقول یکی از دوستان اجبار دولت چین هست. 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Mahdi

نه ، گوگل از خداشه اندروید رو گوشی ها بیشتر باشه

AŁɪ

اگه اینطور بشه ، نرم افزار موبایل دو قطبی میشه . که هم برای ما مزایایی داره هم معایبی .

david2arc

این آشیه که سیاسیون کاخ سفید برای گوگل پختن، با خوش‌خیالی کودکانه که هواوی به زانو دربیاد

فکر میکنم بارها گفته شده البته فکر که نه ، قطعاً به دفعات گفته شده که سرویس های گوگل داخل چین نسبت به بازارهای سایر مناطق از اهمیت به مراتب کمتری برخوردارن و این قضیه از غیر فعال بودن GMS به صورت پیشفرض رو گوشی های رام چین کاملاً مشهوده…
پس منِ نوعی حداقل سعی میکنم “تحلیل تکنیکال” رو جایگزین سطحی نگری کنم…
چه خوشایندمون باشه چه نه ، بالاخره این رویه ایه که خواه ناخواه دیر یا زود اتفاق میوفته. این یه امر طبیعیه که هر کشوری رو تولیدات ، خدمات و نوآوری های داخلی خودش پافشاری و تا جایی هم تعصب داشته باشه.
نمیشه گفت اجبار دولت چین هست و یا عقب نیفتادن از هواوی تو بازار داخلی که بقیهٔ تولیدکننده ها به سمت هارمونی سوق پیدا کنن ، چرا؟ چون سر آخر خود مردم هستن که از روی سلایق و تفکرشون، علایقشون رو انتخاب میکنن و عوامل متعددی در این انتخاب دخیله ، من جمله؛ کاربردی تر بودن(مقیاس فراگیری و چگونگی تعامل در سطوح و ابعاد مختلف تکنولوژی) ، اِلِمان ها و فاکتورهای زیباشناختی ، مارکتینگ و شناخته تر بودن ، خدمات(تنوع نرم افزار و آپدیت دهی) ، دسترسی ها و محدودیت ها( فیلترینگ و عدم فیلترینگ) و غیره …
مسلماً مردم نمیان از رو احساسات تصمیم بگیرن و تحت تأثیر تبلیغات و حمایت دولت از هواوی قرار بگیرن. به عنوان مثال؛
فرض کنید glx بیاد بارها و بارها از طریق کانال های مختلف رسانه ای تبلیغ کنه که یه گوشی با سیستم عامل و فروشگاه نرم افزاری بومی«با حمایت دولت» و سخت افزار قدرتمند و مشخصات عالی و در عین حال قیمت رقابتی زده که تو همه ی جنبه ها توانایی رقابت با بهترین های این عرصه از نمونه های خارجی رو داره!!!
خب شما اول بسم الله از روی روحیه ی میهن پرستی و تعصب جوگیر میشید و اقدام به خریدش میکنید یا صبر میکنید که اطلاعات بیشتری کسب کنید و از طرف منابع و اشخاص مرتبط و آشنا با این حوزه بررسی بشه که امتحان خودشو پس بده بعد از روی آگاهی در موردش اظهار نظر و تصمیم گیری کنید؟؟؟
همین در مورد هارمونی او اس و قیاسش با اندروید و ios هم صدق می‌کنه‌…
فکر کنم بر کسی پوشیده نباشه که در زمان کنونی تنها کشوری که میتونه در مقیاس مختلف علمی بالاخص در زمینه ی فناوری با محوریت توسعه ی سیستم عاملی واحد برای دیوایس ها و گجت های هوشمند و در عین حال ایجاد فروشگاه نرم افزاری پیرامونش ، آمریکا رو به چالش بکشه همین چینه. حالا میخواد از هر راه و ترفندی که باشه. چه با کپی و الهام گرفتن از رقیب و بیس مشترک و چه خودکفایی کاملاً مستقل که در نهایت هم اگه در جهت درست باشه مسیر به همینجا ختم میشه.
اگه دوتا تعریف ، تئوری و سناریو به این صورت داشته باشیم؛
استثناء جزوی از قاعده نیست
استثناء جزوی از قاعده هست
تو شرایط فعلی به نظرم برای مابقی تولیدکننده های موبایل چینی این یه معادله ی دو سر برده که بشه گفت استثناء جزوی از قاعده هست و خودشون تمایل دارن با هواوی همکاری لازم رو داشته باشن و خودشون بخوان از این سفره ای که هواوی با حمایت دولت نشأت گرفته از جنگ تجاری اقتصادی و سیاسی که بین چین و آمریکا بر سر منافعشون اتفاق افتاده و پهن کرده بهره مند بشن و اونها هم از این فرصت استفاده کنن ، هم برای ایجاد وحدت و انسجام در راستای برقراری و فراهم سازی بستر و زیرساخت پروتکل و اکوسیستم و پلتفرم مشترک داخلی برای تعاملات بهتره دستگاه های بین برندی حول محور شبکه های نسل جدید 5G و ۶G و هم اینکه تدابیر لازم برای تهدیدات، محدودیت ها و تحریم های احتمالی علیه خودشون رو اتخاذ کرده باشن.
طبیعتاً و به تبع رقم خوردن این همکاری و استفاده از هارمونی او اس در برخی و یا تمام محصولاتشون ، براشون بدون امتیاز و تسهیلات نیست و در ازاش حقوق و مزایایی هم بهشون تعلق میگیره که بازخورد و نتایجش تو کوتاه مدت مشخص نمیشه و در میان مدت و بلند مدت خودشو نشون میده.
یه حالت و فرضیه رو برای هواوی میشه در نظر گرفت اما برای سایر کمپانی ها دو حالت وجود داره. هواوی قطع به یقین و به احتمال زیاد تمام محصولات آتی داخلی و گلوبالش رو فقط با این سیستم عامل عرضه می‌کنه مگر اینکه در خصوص گلوبال بازم بخواد به اندروید ۱۰ در کنار هارمونی بسنده کنه اما بقیه تولیدکننده ها؛ حالت اول) تولیدات بازار داخلی رو با هارمونی و گلوبال رو به صورت مجزا برای هر مدل از دو سیستم عامل اندروید و هارمونی استفاده میکنن و حالت دوم) بازم تولیدات بازار داخلی رو با هارمونی اما گلوبال رو برای هر مدل بوت دوگانهٔ اندروید-هارمونی لحاظ میکنن که در هر دو حالت شاید با پوسته ی اختصاصی خودشون برای هر سیستم عامل اعمال بشه.
پی نوشت: چیزی که مشخصه؛ چشم انداز آیندهٔ هارمونی او اس با همین رویه روشنه و تمام این تغییر و تحولات به نفع مشتریه و باعث میشه برای شروع ، حداقل بازار موبایل از انحصار و دوقطبی بودن دو سیستم عامل اندروید و ios خارج بشه و یه رقیب تازه نفس و نوظهور با پشتوانه ی قوی به جمعشون اضافه بشه ، اما بازم تکرار میکنم دست مشتری بازه و در نهایت خودش تصمیم میگیره کدومو انتخاب کنه پس راه درست و منطق اینه که مذاق و امیال شخصی خودمون وارد بحث نشه🚫 و به افراد و گروه خاصی تحمیل نکنیم.
قواعد و اصول بازی رو اونی تعریف می‌کنه که زمین بازی رو تعیین می‌کنه.✋

علی شیخ زاده

حکومت چین برای ابرقدرت شدن و رقابت با امریکا به یک گوگل چینی نیاز داره پس چه شرکتی بهتر از هواوی که تحریمه و به اجبار باید روی پای خودش قرار بگیره؟! با این حساب دولت مجبوره از هواوی حمایت و بقیه برند ها رو تشویق به استفاده از اکوسیستم هواوی کنه.

Milad7

هارمونی هنوز که فراگیر نشده نمیشه راجبش نظر قطعی داد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی