حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به ۶ ویژگی نسخه بتا سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هواوی

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | سیستم عامل، هواوی

به تازگی، کاربران دریافت نسخه Beta توسعه دهندگان سیستم عامل HarmonyOS 2.0 هواوی را آغاز کرده اند. در حال حاضر، HarmonyOS تنها راه نجات غول فناوری چینی است، پس اگر این شرکت رابط کاربری خود را بهینه نسازد و آن را غنی نکند، بقای آن ها سخت خواهد بود. بعد از تحریم های ایالات متحده و ممنوعیت دسترسی به سرویس های گوگل، این شرکت به شدت رنج می برد. با این حال، آنها امید خود را از دست نداده اند. نسخه جدید HarmonyOS 2.0 بسیاری از ویژگی های اضافی را به همراه خود دارد و حجم آن نیز 5.88 گیگابایت می باشد.

۶ ویژگی نسخه بتا HarmonyOS 2.0 هواوی

حال در اینجا نگاهی به ویژگی های برتر سیستم عامل HarmonyOS 2.0 می اندازیم و آن ها را با هم مرور می کنیم:

آیکون های جدید

با جدیدترین بروزرسانی، هواوی آیکون های بارگیری جدیدی را به ارمغان آورده تا محیط رابط کاربری، تازه تر به نظر برسد. در دکمه “بیشتر” نیز تغییر جزئی وجود دارد که پیش از این دارای سه نقطه بود اما در نسخه جدید، هواوی آن را به چهار نقطه تغییر داده است.

آیکون های جدید سیستم عامل HarmonyOS 2.0

آیکون های جدید سیستم عامل HarmonyOS 2.0

UI کارت مانند

جدیدترین بروزرسانی HarmonyOS 2.0، حالت کارتی را بیش از پیش به محیط رابط کاربری اضافه می کند. در اسکرین شات منتشر شده، می توانید زبان طراحی کارت مانند یا جعبه ای را در مناطق مختلف سیستم عامل مشاهده کنید.

UI کارت مانند سیستم عامل HarmonyOS 2.0

UI کارت مانند سیستم عامل HarmonyOS 2.0

منو های ثانویه

وقتی کاربر عجله دارد، مهمترین راه ارتباط، منوی اصلی است. از این منو، کاربر می تواند به راحتی به تنظیمات، Wi-Fi و یا داده تلفن همراه خود دسترسی پیدا کند. حتی گزینه چراغ قوه موجود در منو اصلی نیز بسیار مفید است. حال، در راستای بهبود این حالت، جدیدترین بروزرسانی HarmonyOS 2.0، منو های ثانویه را به همراه دارد. هنگامی که نوار منو را به پایین بکشید، می توانید به منو های ثانویه دسترسی پیدا کنید که طراحی کلی آن شباهت بسیاری به اندروید خالص دارد.

منو های ثانویه سیستم عامل HarmonyOS 2.0

منو های ثانویه سیستم عامل HarmonyOS 2.0

clone کردن برنامه های کاربردی

HarmonyOS 2.0 دارای یک برنامه کاربردی داخلی است. این مورد بسیار کاربردی خواهد بود که البته در حال حاضر نیز، در اکثر گوشی های اندرویدی بازار، شاهد ارائه آن هستیم. به عنوان مثال، شخصی که دارای 2 شماره تلفن مختلف است، می خواهد 2 اکانت WhatsApp داشته باشد، بنابراین او می تواند به راحتی با ویژگی clone کردن برنامه، یک نسخه دیگر از آن اپ بسازد. اکنون این ویژگی بهبود یافته است، زیرا از برنامه های بیشتری نیز پشتیبانی می کند.

برنامه کاربردی چندگانه سیستم عامل HarmonyOS 2.0

برنامه کاربردی چندگانه سیستم عامل HarmonyOS 2.0

پنجره pop-up پیام ها

ویژگی پاپ آپ پیام ها به شما امکان می دهد که یک اعلان را در یک پنجره کوچک تر در صفحه، باز کنید به طوری که با برنامه های پیش زمینه، تداخل نداشته باشد. همچنین می توانید به راحتی سایز این پنجره را تغییر اندازه دهید.

جلوه بلور واقعی

جلوه بلور واقعی، در پس زمینه نوار منوی کشویی استفاده می شود. این ویژگی خیلی خوب به نظر می رسد، با این حال نیاز به مصرف انرژي بیشتری نیز دارد. این حالت پیش از این، به سری Mate40 و Honor V40 محدود شده بود.

جلوه بلور واقعی سیستم عامل HarmonyOS 2.0

جلوه بلور واقعی سیستم عامل HarmonyOS 2.0

قرار است نسخه بتا HarmonyOS 2.0 از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد. همچنین بسیاری از گوشی های محبوب هواوی، این نسخه را به صورت بروزرسانی OTA دریافت خواهند کرد.

هواوی با تمرکز بیشتر در بخش نرم افزار، در حال تبدیل شدن به گوگل جدید است

نظر شما راجع به سیستم عامل HarmonyOS 2.0 چیست؟ آیا هواوی می تواند با این سیستم عامل، خود را از مخمصه ای که در آن قرار گرفته،‌ نجات دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

اولا خیلی منتظر هارمونی بودم از اول (حتی وقتی اسمش مشخص نبود و اسمای عجیبی بهش وصل کردند) و میخوام ببینم قدرت هواوی تو این رقابت چیه و خوشحال میشه سلطه طلبی گوگل کم بشه حالا هر شرکتی میخواد باشه

دوما شرمنده اما یک سوال داشتم خدمت اساتید. هندزفری بلوتوثی دارم هایلو GT1 Plus اما ظاهرا به ویندوز متصل نمیشه توسط دانگل. اگر ترفندی هست برای اتصال یا اگر هندزفری بلوتوثی را میشناسید برای گوشی که برای سیستم هم استفاده کنم ممنون میشم بهم راهنمایی کنید

Dr.Nazer

تو فقط کامنت بذار

Amin B3DA

خخخخ جان. والا پارسال که بچه بازی اوج گرفت و یه سری از دوستان ترول بازی و بی احترامی ب همدیگه و طرفداری از یک برند (که انگار ارثیه اجدادشونه) کردند ترجیح دادم تماشاگر باشم و تا وقتی نیاز مبرم نباشه کامنت نذارم

Milad7

ببینیم فیدبک های کاربران چگونه خواهد بود

AŁɪ

عالی هواوی بر خلاف شیائومی همیشه کم باگ بوده …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی