حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه انتشار آپدیت HarmonyOS 3.0 هواوی و لیست دریافت کنندگان آن مشخص شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، اخبار، هواوی

با تحریم هواوی توسط آمریکا و سایر کشورهای جهان، دسترسی این شرکت برای استفاده از سیستم عامل اندروید به طور کلی از بین رفت و این شرکت شروع به توسعه سیستم عامل خود یعنی هارمونی کرد. حالا در آخرین اخبار منتشر شده، برنامه انتشار HarmonyOS 3.0 و لیست دریافت کنندگان آن مشخص شده است. با ترنجی همراه باشید.

برنامه انتشار HarmonyOS 3.0 مشخص شد؛ هواوی رو به پیشرفت…!

در پایان اکتبر سال گذشته، شرکت هواوی در کنفرانسی برای توسعه دهندگان اعلام کرد که توسعه سیستم عامل اختصاصی این شرکت ادامه دارد و آماده رفتن به مرحله بعدی انتشار است. نسخه فریمور جدید بر سه اصل کلی استوار است که شامل نوآوری مداوم، ارتقاء جامع قابلیت‌های سیستم و ابزارهای توسعه بیشتر است.

متأسفانه، هواوی در این کنفرانس نگفت که HarmonyOS 3.0 چه زمانی برای دستگاه‌‌های این شرکت عرضه می‌شود. اما امروز در برنامه استقرار برای تکرار فریمور جدید این سیستم عامل اطلاعات جدیدی منتشر شده. بنابراین، اکنون مرحله آزمایش بتا در حال پایان است و در ماه مه نسخه بتا عمومی تحتمالا عرضه خواهد شد. نسخه جدید این سیستم عامل در ماه جولای منتشر خواهد شد و نسخه پایدار آن در سپتامبر سال جاری منتشر می‌شود.

اینطور که پیداست، سیستم عامل هارمونی ۳ هیچ نوآوری انقلابی به همراه نخواهد داشت. این سیستم عامل از نظر ظاهری دستخوش تغییرات زیبایی خواهد شد، اما قول داده شده است که منطق تعامل و تجربه کاربری آن بهبود یابد. توجه و تمرکز ویژه هواوی به پایداری و بهینه سازی و همچنین بهبود عملکرد این سیستم عامل خواهد بود. فرض اصلی بر این است که اولین دستگاه‌های معرفی شده مانند پرچمداران سری Mate 50 هواوی دارای سیستم عامل سیستم عامل هارمونی ۳ هستند که در ماه جولای عرضه می‌شوند.

برنامه انتشار HarmonyOS 3.0

انتشار نسخه بتا HarmonyOS 3.0 در ابتدا برای ماه مارس برنامه ریزی شده بود و نسخه پایدار سیستم عامل جدید قرار بود در ماه جولای منتشر شود. یعنی یک سال پس از انتشار HarmonyOS 2.0. طبق آخرین داده‌ها، توسعه دهندگان مشکلاتی داشتند که به همین دلیل برنامه‌های آنان تغییر کرده است. همانطور که IT Home می‌گوید، نسخه بعدی سیستم عامل اختصاصی هواوی هنوز مرحله آزمایش توسعه دهندگان را پشت سر نگذاشته است.

سال گذشته، هواوی پیش‌نمایش نسخه توسعه دهندگان سیستم عامل هارمونی ۳ را برای ساده‌ سازی فرآیند ساخت سیستم‌ عامل، جذب توسعه‌ دهندگان و عرضه سیستم عامل هارمونی ۳ را در دستگاه‌های عرضه کرد. این شرکت همچنین API 7 و ArkUI را منتشر کرده است که با هم به توسعه دهندگان کمک می‌کنند تا برنامه‌های کاربردی را برای این سیستم عامل به طور موثرتری توسعه دهند.

به گفته GizChina، تلویزیون مرکزی چین اخیرا نسخه‌ای از سیستم عامل هارمونی ۳ را به نمایش گذاشته است. این شرکت گفته است که این آپدیت در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. این نسخه نمایشی نشان داد که چگونه می‌توان یک گوشی هواوی را با دستگاه‌های مختلف درون یک خانه هوشمند Pair کرد و آن‌ها را با اقدامات ساده در گوشی هوشمند خود کنترل نمود.

به عنوان مثال، هنگام اتصال به آینه هوشمند، صفحه نمایش گوشی هوشمند روی آینه ظاهر می‌شود و می‌توانید هنگام برقراری ارتباط با طرف مقابل، صورت خود را بشویید یا آرایش کنید. نظر شما در مورد این نسخه از سیستم عامل نوپای هواوی چیست؟ آیا در نهایت هواوی موفق می‎‌شود که با این سیستم عامل پوز، مشکلات فعلی را حل نماید؟!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا اگه سیستم عامل خوب و بهینه ای باشه نسبت به اندروید فکر کنم موفق بشه تو این راه، این سیستم عامل برای گوشیهای قدیمی که دیگه هیچ ابدیتی براشون عرضه نمیشه فکر کنم بهترباشه بهشون یه جون تازه ای میده، حااا باید ببینیم برای ما ایرانی ها بیا د به تعداد بیشتر تا دید که چطوریه، وگرنه امتحان نکرده نمیشه دقیقا گفت خوبه یا بد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان