حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکست خوردن Apple M1 به وسیله Core-i9 در تست گیک بنچ و رندرینگ!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اینتل، پردازشگرها، تست

تراشه Apple M1، یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است. این تراشه‌، بر اساس معماری ARM طراحی شده است. مدتی پیش، Apple M1 به صورت رسمی معرفی شد. اما هم اکنون، شاهد شکست خوردن Apple M1 به دست Core-i9 هستیم. در ادامه، به جزئیاتی در مورد این موضوع خواهیم پرداخت.

تراشه اپل ام ١ در iMac 2021

مدتی پیش، اپل در رویداد Spring Loaded از نسخه جدید iMac خود پرده برداشت. این دستگاه، مجهز به تراشه Apple M1 بود و در رنگ بندی‌های متنوعی رونمایی شده بود. عرضه این محصول، از مدتی پیش آغاز شده است.

 

اپل iMac با تراشه M1 را رسما معرفی کرد: طراحی بی نظیر در ۷ رنگ

 

با وجود عملکرد بسیار خوب تراشه Apple M1 در iMac 2021، شاهد شکست خوردن آن به وسیله Core-i9 هستیم. بر اساس گزارشی از Realmicentral، یک یوتوبر با ایجاد تغییر در مشخصات سخت افزاری iMac خود، توانسته است جدیدترین iMac اپل را شکست دهد.

شکست خوردن Apple M1 توسط Core-i9

به تازگی، یک یوتوبر با نام Luke Miani، اقدام به انتشار ویدئویی از مقایسه عملکرد iMac خود با جدیدترین iMac اپل گرفته است. این یوتوبر، ادعا می‌کند که او توانسته است به وسیله Core-i9، تراشه قدرتمند Apple M1 را شکست دهد. او می‌گوید که کاربران، می‌توانند یک iMac با سایز ٢١.۵ اینچی با چیپ Core-i5 اینتل را تهیه کنند. اما نسخه‌ای از این محصول با Core-i7 نیز ارائه شده است.

در هر صورت، Luke Miani از نسخه ٢١.۵ اینچی iMac با چیپ Core-i3 8100 بهره می‌برده است. از دیگر مشخصات این دستگاه، می‌توان به ٨ گیگابایت حافظه رم، ٢۵۶ گیگابایت حافظه از نوع SSD و کارت گرافیک Radeon Pro 555X اشاره کرد. اما Luke Miani، تغییراتی را در مشخصات سخت افزاری iMac خود ایجاد کرده است. او برای آپگرید کردن دستگاه خود، ٣٢ گیگابایت حافظه رم را در آن تعبیه کرده است. همچنین در کنار این حافظه، وی از چیپ Core-i9 9900 در دستگاه خود بهره گیری کرده است. در نهایت، با برآورد تمام هزینه‌ها، وی اظهار داشت که ١,٢۴٩ دلار برای تمام این موارد خرج کرده است. این در حالی است که نسخه ٢٠٢١ iMac که مجهز به تراشه Apple M1 است، دارای برچسب قیمتی ١,٢٩٩ دلاری است. iMac 2021، از ٨ گیگابایت حافظه رم نیز برخوردار شده است.

و اما در نهایت، پس از این ارتقاء، Luke Miani به مقایسه نتایج کسب شده توسط این دو دستگاه در بنچمارک گیک بنچ رفت. این تست، در نسخه ۵ بنچمارک گیک بنچ انجام گرفته است. در تست گرافیکی گیک بنچ، Apple M1 امتیاز ٧,٧٠٠ را کسب کرد. از سوی دیگر، چیپ Core-i9 موفق به ثبت امتیاز ٧,۴٠٠ شد. امتیاز گرافیکی Apple M1 و Core-i9 در این دو دستگاه نیز به ترتیب برابر با ٢٠,٠٠٠ و ١۵,٧٨٩ است.

اما در تست اصلی گیک بنچ که با پردازنده مرکزی سر و کار دارد، نسخه Core-i9 به صورت محسوسی از عملکرد قدرتمندتری بهره مند است. در بخش امتیاز چند هسته‌ای، نسخه Apple M1 موفق به کسب امتیازی در حدود ٧,۵٠٠ شده است. اما از سوی دیگر، نسخه Core-i9 امتیاز شگفت آور ٩,٢١۴ را ثبت کرده است! به همین ترتیب، در این تست تراشه Apple M1 با اختلاف زیادی از Core-i9 شکست می‌خورد. در یک تست رندرینگ نیز در حالی که Core-i9 موفق به اتمام آن در ٣ دقیقه و ٣٠ ثانیه شد، Apple M1 زمان تقریباً ۶ دقیقه‌ای را به ثبت رساند. در نهایت، عملکرد نسخه Core-i9 آیمک‌، به صورت قابل توجهی پیشرفته‌تر است. اما در برخی از بخش‌ها، نسخه Apple M1 نیز دارای برتری‌هایی است.

نظر شما در مورد شکست خوردن Apple M1 توسط Core-i9 چیست؟ آیا شما نتیجه این تست را قبول می‌کنید؟ کدام یک از این دو چیپست را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

دلم خنک شد

یعنی همه اینا باد هوا بود که تیم کوک در موردش حرف میزد؟😳🙄

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️