حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده نسل ١٢ اینتل Alder Lake سری T با فرکانس ۴.٩ گیگاهرتزی و توان ٣۵ واتی روانه بازار می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اینتل، پردازشگرها، شایعات

پردازنده‌های اینتل، جزو معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین پردازنده‌ها در دنیای رایانه‌ها است. بسیاری از دنبال کنندگان دنیای فناوری، منتظر ارائه پردازنده نسل ١٢ اینتل هستند. اخیراً اطلاعات جدیدی از این نسل پردازنده‌های اینتل فاش شده است.

پردازنده نسل ١٢ اینتل Alder Lake سری T با فرکانس کاری و توان بالا از راه خواهد رسید

در ترنجی از جزئیات جدید پردازنده نسل ١٢ Alder Lake صحبت کرده بودیم. این جزئیات، از سوی اینتل منتشر شده‌اند.

 

اینتل جزئيات پردازنده نسل ۱۲ Alder Lake و پردازنده گرافیکی Arc خود را منتشر کرد

 

به گزارش Gizmochina، اینتل قرار است در پاییز امسال، از پردازنده‌های نسل دوازدهم Alder Lake خود پرده برداری کند. این کمپانی آمریکایی، جزئیاتی از پردازنده‌های مرکزی جدید خود را طی ماه گذشته منتشر کرده بود. اما خوشبختانه، ما اطلاعات کامل‌تر و جدیدی از پردازنده‌های این سری در اختیار داریم.

به گفته Fanless Tech، پردازنده نسل بعدی اینتل Alder Lake سری T، دارای فرکانس آری بالایی هستند. در راستای یادآوری، باید بگوییم که سری پردازنده‌های K معمولاً دارای کارایی و قدرت بالایی هستند. از سوی دیگر، ممکن است سری T با وجود کم مصرف‌تر بودن، پتانسیل بیشتری برای عملکرد هرچه بهتر داشته باشند. هم اکنون، تراشه‌های Alder Lake، جدیدترین تراشه‌های دسکتاپ هستند که از هسته‌های Golden Cove و Gracement بهره مند هستند.

هسته‌های Golden Cove، مخصوص انجام کارهای سنگین‌تر است. اما هسته‌های Gracement، برای انجام کارهای روزمره و سبک‌تر با مصرف کم‌تر تعبیه می‌شوند. بر اساس گزارشات، تراشه Core-i9 12900T مجهز به کلاسترهای ٨+٨ هسته‌ای مشابه Core-i9 12900K خواهد بود. حافظه کش آن نیز به ٣٠ مگابایت می‌رسد. با این حال، حداکثر فرکانس کاری پردازنده نسخه T برابر با ۴.٩ گیگاهرتز است. این میزان در نسخه K، ٣٠٠ مگاهرتز بیشتر است. در ادامه، ممکن است این پردازنده سری T از حداقل فرکانس کاری بسیار کم‌تری بهره ببرد. با استناد به گزارشات، این اتفاق در پردازنده‌های Core-i7 12700T و Core-i7 12700K نیز با فرکانس کاری به ترتیب ۴.٧ و ۵.٠ گیگاهرتزی رخ خواهد داد.

در این بین، باز هم می‌گوییم که تراشه‌های سری K، مخصوص کاربری‌های سنگین‌تری هستند. شایان ذکر است که توان پردازنده Core-i9 12900T برابر با ٣۵ وات خواهد بود. اما این میزان در نسخه K، ممکن است چهار برابر بیشتر باشد! پیش از این گفته شده بود که پردازنده نسل ١٢ اینتل Alder Lake در اواخر سال ٢٠٢١ عرضه می‌شود. اما بر اساس این گزارشات، ادعا شده است که عرضه آن‌ها تا اوایل سال ٢٠٢٢ میلادی به تعویق افتاده است.

نظر شما در مورد این اطلاعات پردازنده نسل ١٢ اینتل از سری T چیست؟ آیا فکر می‌کنید عملکرد این نسل نسبت به نسل‌های قبلی متفاوت باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عالیه با این فرکانس ، مصرف کمی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️