حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گلکسی Tab S8 سامسونگ به پرچمداری گلکسی Tab S8 Ultra در راه ا‌ست

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | تبلت، سامسونگ، شایعات

سامسونگ و سری تبلت‌های گلکسی Tab این کمپانی، محبوبیت زیادی در بین تبلت‌های اندرویدی دارند. سامسونگ هر سال از پرچمداران این سری با نام Tab S رونمایی می‌کند. سری تبلت‌های Tab S7، آخرین سری از این تبلت‌ها هستند که به صورت رسمی رونمایی شده‌اند. اما اکنون به نظر می‌رسد که سری گلکسی Tab S8 سامسونگ به پرچمداری تبلت گلکسی Tab S8 Ultra در راه است. به تازگی برخی از مشخصات این سری لو رفته است. بر همین اساس، به این مشخصات و شایعات می‌پردازیم.

سری گلکسی Tab S8 سامسونگ

سامسونگ، سال گذشته و در تاریخ ۵ مرداد ماه، برای اولین و به صورت رسمی از سری تبلت‌های Tab S7 خود رونمایی کرد. این سری، از تراشه Snapdragon 865 Plus و قلم استایلس S-Pen بهره مند بودند. پس از آن نیز گلکسی Tab S7 FE به عنوان میان رده این سری معرفی شد.

 

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس ۷ پلاس و گلکسی اس ۷ رسما معرفی شدند

 

پس از رونمایی این تبلت، اکنون شاهد انتشار جزئیات جدیدی از جایگزین‌های سری Tab S7 هستیم. به گزارش Sammobile، سری گلکسی Tab S8 سامسونگ در راه است. این سری، از سه مدل تشکیل خواهد شد. قدرتمندترین و گران قیمت‌ترین عضو این سری نیز گلکسی Tab S8 Ultra نام خواهد داشت. پسوندی که پیش‌تر در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ دیده بودیم. و اما در ادامه، به جزئیات این سری می‌پردازیم.

مشخصات فنی منتسب به سری تبلت‌های گلکسی Tab S8

جزئیات جدید لو رفته از سری تبلت‌های آینده سامسونگ، از کره جنوبی درز کرده‌اند. ظاهراً سامسونگ طی انجام یک نظرسنجی در بین مشتریان کره‌ای خود، این جزئیات را لو داده است. بنا بر همین جزئیات، سامسونگ قرار است سه دستگاه تبلت جدید تحت سری جدید Tab S8 روانه بازار کند. این سری، تبلت‌های رده بالا هستند. اسم رمز تمام این تبلت‌ها، “Basquait” است. اما ببینیم که مشخصات منتشر شده از هر تبلت چیست.

مشخصات فنی منتسب به سری Galaxy Tab S8 سامسونگ

مشخصات فنی منتسب به سری Galaxy Tab S8 سامسونگ

تبلت 1 Basquait – گلکسی Tab S8

تبلت Basquait 1 که با نام تجاری Tab S8 معرفی می‌شود، نسخه پایه این سری خواهد بود. البته در زمان رونمایی‌اش! چرا که ممکن است سامسونگ نسخه FE این تبلت را نیز معرفی کند. بر اساس شایعات اخیر، گلکسی Tab S8 از نمایشگری با قطر ١١ اینچ و پنل TFT LCD استفاده خواهد کرد. این پنل، مجهز به رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد بود. در ادامه، سامسونگ از یک باتری غول پیکر با ظرفیت ٨,٠٠٠ میلی آمپر ساعت در Tab S8 استفاده خواهد کرد. این باتری، از توان شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، مشخص نیست که سامسونگ مجدداً قصد فروش جداگانه شارژر ۴۵ واتی مختص این تبلت را دارد یا خیر. به گفته سامسونگ، “نسل بعدی سریع‌ترین تراشه” در این تبلت قرار می‌گیرد. احتمالاً این تراشه‌، همان اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس باشد که دیروز در مورد آن صحبت کرده بودیم.

 

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس کوالکام در گیک‌ بنچ رؤیت شد

 

٨ گیگابایت حافظه رم برای این تبلت در نظر گرفته خواهد شد. ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را نیز فراموش نکنیم. در مشخصات لو رفته از این تبلت، ادعا شده است که حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن، قطر ۶.٣ میلی متری دارند. دوربین اصلی دوگانه‌ در این تبلت برای ثبت لحظات به کار گرفته خواهد شد. وزن این تبلت ۵٠٢ گرم است. همچنین دوربین سلفی تکی دارای وضوح ٨ مگاپیکسلی خواهد بود. گلکسی Tab S8 مجهز به اسپیکر چهار گانه خواهد بود.

تبلت Basquait 2 – گلکسی +Tab S8

گلکسی تب اس ٨ پلاس، مشخصاً جانشین گلکسی تب اس ٧ پلاس خواهد بود. برخی از مشخصات این تبلت، با گلکسی Tab S8 یکسان است. به طور مثال، سیستم دوربین اصلی، اسپیکر د شارژر این تبلت، با Tab S8 یکسان خواهد بود. در مقابل، نمایشگر نسخه پلاس Tab S8، قطر ١٢.۴ اینچی و پنلی از نوع OLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی خواهد داشت. حاشیه‌های اطراف نسخه پلاس Tab S8، باریک‌تر شده‌اند و به ٠.۵٧ سانتی متر کاهش یافته‌اند.

ظرفیت باتری +Tab S8، برابر با ١٠,٠٩٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد (مشابه Tab S7 FE). وزن نسخه پلاس ۵٧۵ گرم است. نسخه‌های آن نیز مانند Tab S8 به دو مدل ٨/١٢٨ و ٨/٢۵۶ گیگابایتی تقسیم می‌شود. برای اولین بار، حسگر تشخیص اثرانگشت در درون نمایشگر این تبلت واقع شده است.

تبلت Basquait 3 – گلکسی Tab S8 Ultra

در نهایت، نوبت به گل سر سبد این سری می‌رسد، یعنی گلکسی Tab S8 Ultra! این تبلت، پرچمدار سری گلکسی Tab S8 سامسونگ خواهد بود. نمایشگر این تبلت، قطر بسیار زیادی خواهد داشت. طبق این اطلاعات، نمایشگری ١۴.۶ اینچی از نوع OLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در نسخه اولترای Tab S8 استفاده می‌شود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر، کم‌تر از همیشه شده‌اند و به ۵.۵ میلی متر رسیده‌اند. وزن Tab S8 Ultra، برابر با ۶۵٠ گرم است. باتری این نسخه هم ظرفیتی در حدود ١٢,٠٠٠ میلی آمپر ساعت دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد نسخه‌ای از این تبلت را با ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار کند! همچنین سیستم دوربین سلفی این تبلت، مجهز به یک دوربین فوق عریض با وضوح ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. به گفته سامسونگ، این سنسور برای استفاده در جلسات آنلاین و یا تمرینات خانگی کاربردی است.

رندر گلکسی Tab S8 Ultra

رندر گلکسی Tab S8 Ultra

رندر لو رفته از این تبلت در همین تصویر، احتمال وجود ناچ را نیز افزایش می‌دهد. به همین صورت، می‌توانیم انتظار به کارگیری یک طراحی نسبتاً جدید را در Tab S8 Ultra داشته باشیم! این تبلت‌ها، در حالت‌های مختلفی مانند حالت لپ تاپ یا حالت نقاشی و مواردی از این قبیل، قابل استفاده هستند. البته، این مورد حداقل در مورد Tab S8 Ultra صدق می‌کند. اما به قیمت سری گلکسی Tab S8 سامسونگ می‌رسیم.

قیمت سری تبلت‌های گلکسی تب اس ٨

در طی این نظرسنجی، حتی قیمت نسخه‌های مختلف هر سه تبلت لو رفت! به همین ترتیب، قیمت پایه هر نسخه از تبلت‌های جدید سامسونگ در کره جنوبی، به شرح زیر می‌باشد:

گلکسی تب اس ٨:

– نسخه وای فای: برابر با ٨٢٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ٧۴۴ دلار آمریکا)

– نسخه LTE: برابر با٩٢٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ٨٣۴ دلار آمریکا)

– نسخه 5G: برابر با ١,٠٢٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ٩٢٣ دلار آمریکا)

گلکسی تب اس ٨ پلاس:

– نسخه وای فای: برابر با ١,١۴٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١٠٣٢ دلار آمریکا)

– نسخه LTE: برابر با ١,٢۴٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١١٢١ دلار آمریکا)

– نسخه 5G: برابر با ١,٣۴٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١٢١١ دلار آمریکا)

گلکسی تب اس ٨ اولترا:

– نسخه وای فای: برابر با ١,۴۶٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١٣١٩ دلار آمریکا)

– نسخه LTE: برابر با ١,۵۶٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١۴٠٩ دلار آمریکا)

– نسخه 5G: برابر با ١,۶۶٩,٠٠٠ وون کره جنوبی (معادل ١۴٩٨ دلار آمریکا)

حال با چنین قیمت گذاری، نظر شما در مورد عملکرد سامسونگ در سری Tab S8 چیست؟ آیا این کمپانی کره‌ای‌ می‌تواند این سه تبلت را با محبوبیت گذشته به فروش برساند؟ در کل چه نظری در مورد مشخصات فنی و برچسب قیمتی دستگاه‌های این سری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گرون نی یکم 😑😑😑
مشخصاتش خوبه ولی تو ایران قیمتش سر به فلک میکشه

یاابالفضل
با این وضع قیمت نسخه اولترا خیلی گرون تر از S21 اولترا میشه.

صدرا مخملی

این قیمت وحشتناکه چرا یه نسخه اولترا انقدر گرونه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️