حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سه گوشی Reno 6 اوپو، Reno 6 Pro و Reno 6 Pro Plus رسماً معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اوپو

اوپو با سری Reno، توانست برگ برنده جدیدی را در بازار بالا رده‌ها و میان‌ رده‌ها رو کند. کسب محبوبیت و فروش مناسب این سری، سبب شد تا شاهد ادامه دار بودن نسل آن باشیم. در همین راستا، اوپو از سری Reno 6 خود رونمایی کرد. این سری، از سه گوشی Reno 6 اوپو، Reno 6 Pro و Reno 6 Pro Plus تشکیل می‌شود. حال قصد داریم تا در این مطلب، در مورد جزئیات این سه گوشی صحبت کنیم.

سری رینو ۶ اوپو

اوپو مدتی پیش، با انتشار پوستری رسمی، از رونمایی رسمی نسل جدید گوشی‌های Reno خبر داد. پس از آن، مشخصات بیشتری از این گوشی به بیرون درز کردند. در نهایت، زمان رونمایی از این سری فرا رسید.

 

تاریخ رونمایی سری Reno 6 اوپو و ردمی K40 Light Luxury Edition رسماً مشخص شد

 

به گزارش EqualLeaks، این سری همین امروز توسط اوپو رونمایی شده است. همان طور که گفتیم، این سری از سه گوشی Reno 6 اوپو، Reno 6 Pro و Reno 6 Pro Plus تشکیل می‌شود. حال، قصد داریم تا به مشخصات فنی و قیمت این سه گوشی بپردازیم.

مشخصات فنی گوشی Reno 6 اوپو

مشخصات فنی سری Reno 6 اوپو

مشخصات فنی سری Reno 6 اوپو

ابتدا از عضو ابتدایی این سری آغاز می‌کنیم. گوشی Reno 6 اوپو، به عنوان یک میان رده شناخته می‌شود. همچنین، این گوشی عنوان‌های جدیدی دارد که در ادامه به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

گوشی Reno 6 اوپو

این گوشی در بخش ارتباطات، از اینترنت 5G به همراه وای فای ۶ دو بانده و بلوتوث نسخه ۵.٠ پشتیبانی می‌کند. درگاه Type-C و جک ٣.۵ میلی متری هدفون نیز بر روی فریم این دستگاه قرار گرفته‌اند. طراحی قاب پشتی رینو ۶، مشابه iPhone 12 است. شیشه قاب پشتی گوشی Reno 6 اوپو، تخت است. فریم نیز حالتی مانند آیفون ١٢ دارد. ظاهراً اوپو قصد داشته است تا این حالت طراحی این گوشی را مانند سری آیفون ١٢ در نظر بگیرد. در این قاب، ماژول دوربین اصلی سه گانه مستطیلی شکل قرار گرفته است. رینو ۶، در سه رنگ رونمایی شده است. وزن این گوشی، ١٨٢ گرم و ضخامت آن ٧.۶ میلی متر است.

نمایشگر Oppo Reno 6، دارای قطر ۶.۴٣ اینچی دارد. این نمایشگر تخت، پنلی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی دارد. نمایشگر این گوشی، به وسیله گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. حسگر تشخیص اثرانگشت اپتیکال نیز در درون این نمایشگر واقع شده است.

پلتفرم

در این بخش، Reno 6 یک گوشی مهم است. چرا که برای اولین بار، تراشه ۶ نانومتری Dimensity 900، به عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته شده است. این تراشه‌، کم‌تر از ١ ماه پیش رونمایی شده بود. پیش بینی‌ها نیز درست از آب در آمدند و حال، Reno 6 اولین گوشی مجهز به تراشه Dimensity 900 است! این گوشی به خنک کننده مایع نیز مجهز شده است.

 

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 900 رسماً معرفی شد

 

در ادامه، رابط کاربری ColorOS 11.3 برای اولین بار، در این گوشی استفاده شده است. این رابط کاربری بر پایه سیستم عامل اندروید ١١ است. رینو ۶ در دو نسخه با رم ٨ گیگابایتی و حافظه داخلی ١٢٨ گیگابایتی یا رم ١۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ٢۵۶ گیگابایتی آماده فروش خواهد شد.

سیستم دوربین

در بخش سیستم دوربین، این گوشی در سطح بالایی قرار ندارد. با این حال، عملکرد آن قابل قبول است. رینو ۶، دارای دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. سنسور اصلی این گوشی، OV64B ساخت آمنی ویژن است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض با زاویه دید ١٢٠ درجه‌ای و ماکرو را دارد. دوربین سلفی تکی نیز در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است و وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد.

باتری و شارژر

در بخش باتری، رینو ۶ کم ترین ظرفیت باتری را در این خانواده دارد. با این حال، ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی چندان هم بد نیست. در مقابل، اوپو شارژر توانمند ۶۵ واتی را برای این گوشی در نظر گرفته است. این شارژر، درون جعبه Oppo Reno 6 قرار گرفته است.

مشخصات فنی گوشی رینو ۶ اوپو

در وهله بعد، به رینو ۶ پرو می‌رسیم. این گوشی، در برخی از مشخصات، اشتراک‌هایی با Reno 6 دارد. بنابراین، تنها به تفاوت‌های این گوشی با گوشی Reno 6 اوپو می‌پردازیم.

نمایشگر و طراحی

در ابتدا، باید بگوییم که طراحی این گوشی، تا حدودی با Reno 6 اوپو متفاوت است. این تفاوت، از طراحی نمایشگر شروع می‌شود. جایی که Reno 6 پرو از نمایشگری با دو لبه خمیده و حاشیه‌های کم‌تر استفاده می‌کند. همچنین اندازه این نمایشگر کمی بیشتر از نمایشگر Reno 6 است. در قاب پشتی، ماژول دوربین اصلی و حالت شیشه آن، چند تفاوت کوچک با نمونه مشابه خود در Reno 6 دارند. در Reno 6 پرو، دیگر شاهد قاب پشتی با حالت تخت نیستیم. نمایشگر این گوشی، از مشخصاتی مانند Reno 6 بهره می‌برد. با این حال، طراحی و اندازه آن فرق می‌کند. قطر نمایشگر Reno 6 پرو، برابر با ۶.۵۵ اینچ است. وزن Reno 6 Pro، ١٧٧ گرم و ضخامت آن نیز ٧.۶ میلی متر است.

قاب پشتی رینو ۶ پرو

پلتفرم

در این بخش، تفاوتی به جز قسمت تراشه مشاهده نمی‌شود. گوشی Oppo Reno 6 Pro از تراشه پرچمدار مدیاتک با نام Dimensity 1200 استفاده کرده است. به جز این، ممکن است در نوع حافظه، تفاوت‌هایی را شاهد باشیم. اما اوپو در مورد این موضوع، جزئیات رسمی را منتشر نکرده است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

سیستم دوربین، باتری و شارژر

این گوشی، در بخش سیستم دوربین تقریباً هیچ تفاوتی با Reno 6 ندارد. تنها تفاوت بین این دو گوشی، در برخورداری نسخه پرو از یک سنسور اضافه ٢ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق سوژه است. در بخش شارژر هم همین رابطه شباهت‌ها برقرار است. با این وجود، ظرفیت باتری نسخه پرو، برابر با ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعت است.

اوپو Reno 6 Pro

گوشی اوپو Reno 6 Pro

مشخصات فنی رینو ۶ پرو پلاس

به آخرین عضو این خانواده می‌رسیم. این عضو از گوشی‌های سری Reno 6، لقب قدرتمندترین و گران‌ترین عضو را دارد. به همین ترتیب، در مورد تفاوت‌های این گوشی با نسخه پرو خواهیم گفت.

طراحی

رینو ۶ پرو پلاس

خب، این گوشی قطورترین و سنگین وزن‌ترین عضو خانواده رینو ۶ است. ضخامت Reno 6 Pro Plus، برابر با ٨ میلی متر است. وزن این دستگاه پریمیوم به ١٨٨ گرم می‌رسد. رنگ بندی قاب پشتی این دستگاه، با نسخه پرو تفاوت دارد. ماژول دوربین اصلی نیز به دلیل تفاوت‌های محسوس در سیستم دوربین، در بخش طراحی کمی متفاوت است.

پلتفرم

وارد بخش پلتفرم می‌شویم. در این قسمت، پرچمدار سری Reno 6 از تراشه قدرتمند Snapdragon 870 استفاده می‌کند. این تراشه‌، مدتی پیش به عنوان نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ٨۶۵ پلاس معرفی شده بود. نسخه‌های حافظه این گوشی، مانند دو عضو دیگر، یعنی Reno 6 و Reno 6 Pro است.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

سیستم دوربین

سیستم دوربین، مهم‌ترین تفاوتی است که در بین این گوشی با دو دستگاه دیگر سری Reno 6 وجود دارد. به طوری که دوربین اصلی چهار گانه Reno 6 Pro Plus، از سنسورهای ٢+١٣+١۶+۵٠ مگاپیکسلی تشکیل شده است. سنسور اصلی این گوشی، همان IMX766 ساخت سونی است. لنزهای فوق عریض، تله فوتو و ماکرو در این سیستم دوربین قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی همانند Reno 6 و Reno 6 Pro، از سنسور IMX615 با وضوح ٣٢ مگاپیکسلی برای ثبت لحظات شما استفاده می‌کند. باتری و شارژر این دستگاه، با Reno 6 Pro یکسان است. و سرانجام، به انتهای بخش معرفی این سه گوشی جذاب و جدید اوپو رسیدیم. اما ببینیم که قیمت این سه دستگاه چگونه است.

قیمت سری گوشی‌های رینو ۶

این گوشی‌ها، امروز توسط اوپو و طی مراسمی زنده، برای اولین بار در کشور چین رونمایی شدند. اوپو در حین این مراسم، قیمت نسخه‌های مختلف هر سه گوشی را اعلام کرد. لیست برچسب قیمتی اعضای سری Reno 6، به شکل زیر است:

Reno 6:

– نسخه ۸/١٢٨ گیگابایتی: ٢,٧٩٩ یوان چین (معادل ۴٣٩ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,١٩٩ یوان چین (معادل ۵٠١ دلار آمریکا)

Reno 6 Pro:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,۴٩٩ یوان چین (معادل ۵۴٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١۲/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٧٩٩ یوان چین (معادل ۵٩۵ دلار آمریکا)

Reno 6 Pro+:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢٧ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,۴٩٩ یوان چین (معادل ٧٠۵ دلار آمریکا)

قیمت سری Reno 6 اوپو

قیمت گوشی‌های سری Reno 6 اوپو

نظر شما در مورد این قیمت گذاری در سری گوشی‌های Reno 6 چیست؟ آیا اگر قصد خرید یک گوشی در چنین بازه قیمتی داشتید، به سراغ گوشی‌های سری Reno 6 اوپو می‌آمدید؟ فکر می‌کنید که اوپو چه اقدامی را می‌بایست در نسل بعدی گوشی‌های رینو انجام دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشخصات خیلی خوبی دارن ولی
از لحاظ قیمت به پوکو F3 نمیرسن.

Mahdi

چه خبره نسخه معمولی ۴۵۰ دلار😒😒
خوبه ولی یکم گرونن

ali karimi

سلام، گوشی های خیلی خوبی هستن واقعا عالی هستن با چیپستهای خوب و،بروز، دوربینهای نسخه پرو با پروپلاسو نگفتش، لرزشگیر دارن یانه، یا زوم اپتیکال دارن یا نه، چون اینارو هم نداشته باشه ودباذاین قیمتها بخصوص تو نسخه پروپلاس جور در نمیاد، منظور قیمتهاشون تا حدودی میشه گفت بالاست

صدرا مخملی

گوشی های خیلی خوبی هستند اما طراحی جلو و و عقب به شدت شبیه به الجی وینگ هست ولی مشخصات قابل قبوله قیمت هم مناسبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️