حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکلات نمایشگر mini-LED آیپد پرو در حال نمایان شدن است

نوشته

2 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، نمایشگر

طی روز های گذشته، گزارش شده است که برخی از کاربران آیپد پرو ۲۰۲۱ جدید، مشکلات نمایشگر این تبلت را گزارش داده اند که شامل اثر “هاله انداختن” نیز می شود که به علت تعداد مناطق کم نور محلی موجود در نتیجه استفاده از فناوری mini-LED ایجاد شده است. حتی اگر اپل تلاش کرده باشد این اثر را به حداقل برساند، بسیاری از مالکان تبلت اپل، هنوز در مورد آن گزارش می دهند. اکنون، یک تحلیلگر نمایشگر در مورد چگونگی افزایش مناطق کم نور محلی برای کاهش یا از بین بردن کامل این اثر صحبت می کند.

سایه انداختن صفحه نمایش شامل مشکلات نمایشگر mini-LED می شود

به گفته راس یانگ، تحلیلگر DSCC، حتی با نسبت کنتراست یک میلیون به یک در iPad Pro M1، احتمال مشاهده این اثر وجود دارد. وی در توییت خود، تفاوت هایی را که پنل های LCD و mini-LED سنتی می توانند داشته باشند، بیان می کند. یانگ می گوید با استفاده از IPS LCD که نسبت کنتراست کمی دارد، اثر هاله ای را می توان با افزایش نسبت کنتراست بومی LCD و تعداد مناطق کم نور محلی کاهش داد.

اپل جزئیات نمایشگر XDR آيپد پرو بر اساس فناوری mini-LED را ارائه داد

متأسفانه، با استفاده از فناوری LCD فعلی، رنگ های سیاه در مقایسه با mini-LED با نسبت کنتراست 1,000,000:1 “مه آلود” تر به نظر می رسند. مشکلات نمایشگر Mini-LED اما، همان اثر هاله ای خواهد بود که قبلاً به آن اشاره کردیم. حتی با وجود آیپد پرو با دارا بودن 2596 منطقه کم نور محلی، یانگ می گوید که استفاده از نمایشگر OLED این مشکل را نشان نمی دهد، در عوض مشکل سوختن صفحه نمایش وجود دارد. این یکی از دلایل توسل اپل به استفاده از فناوری mini-LED است.

مشکلات نمایشگر mini-LED

مشکلات نمایشگر mini-LED

همچنین، وی می گوید در حالی که OLED هیچ جلوه هاله ای را نشان نمی دهد، mini-LED روشنایی بیشتری را ارائه می دهد. در آیپد پرو جدید، روشنایی تمام صفحه می تواند به 1000 نیت برسد، در حالی که اگر 40 درصد از صفحه نمایش روشن شود و بقیه فقط سیاه بماند یا با 600 نیت کار کند، حداکثر میزان روشنایی می تواند به 1600 نیت نیز برسد. در مقایسه، آیفون 12 پرو مکس، که دارای نمایشگر اولد است، می تواند به یک سطح روشنایی معمول 825 نیت و حداکثر روشنایی 1200 نیت برسد.

ما نمی دانیم که آیا اپل می تواند با استفاده از بروزرسانی نرم افزاری در آینده این مشکل را کاهش دهد یا خیر و اینکه آیا این شرکت برای حذف جلوه هاله ای شدن به نمایشگر های اولد معمول روی می آورد یا خیر، تأیید نمی شود؛ بنابراین پیشنهاد ما اینست که کمی بیشتر صبر کرده تا بیانیه رسمی اپل در مورد این مشکل و راه حل آن توسط این شرکت مشخص شود.

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

نظر شما راجع به مشکلات نمایشگر mini-LED در آیپد پرو M1 جدید چیست؟ خود شما کدام نوع از نمایشگر را انتخاب می کنید؟ IPS با نمایش رنگ سیاه به صورت مه آلود و غیر دقیق، OLED با احتمال سوختن پیکسل های صفحه نمایش به صورت کامل یا بخشی از آن و یا mini-LED با مشکلات سایه انداختن صفحه؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

فقط oled اکسید دما پایین بهترین صفحه نمایش هست و نور آبی کمتری نسبت به سایرین تولید می‌کنه و از همه اینها بهتر micro led هست اما هزینه تولیدش فعلا خیلی زیاده و در سطح سایز بزرگ فعلا تولید میشه .

Str

دلیلش واضحه
چون توی صفحه صد هزار تا led هست ولی صفحه نمایش ۴ میلیون پیکسل داره برای همین هر led داره نور تعداد زیادی از پیکسل هارو تامین می‌کنه و نتیجه میشه اینکه جاهایی تصویر یه تیکه روشن داره و یه تیکه تیره led مجبوره برای تامین نور تیکه روشن، روشن بشه ولی یه مقدار از نورش از بخش تیره نشت میکنه

Farcry

توی یوتوب این مشکل رو زیاد گزارش دادن.درواقع دلیلش این میتونه باشه که توی پست هم بهش اشاره شد:
مثلا وقتی یه تصویر مثل همین تصویر پست که شامل قسمت های سیاه و قسمت های رنگی باشه اون قسمت های سیاه مثل اولد ها کاملا مشکی میشن ولی اون قسمت های رنگی به خاطر روشنایی بالا (1500 نیتی) کاملا بیش از اندازه روشن میشن و همین روشنایی بالا اون قسمت ها که کنار قسمت های مشکی قرار میگیره باعث ایجاد هاله میشه.
به نظر من اپل باید فگر اینجاش رو میکرد و تست های بیشتری روش انجام میداد/البته این مشکل به خاطر اینکه این نمایشگر های مینی ال ای دی اولین بار توی یه محصول پر تیراژ استفاده میشه طبیعیه

Farcry

ولی خب امولد ها این مشکل رو ندارن حتی اگر روشناییشون به 1500 نیت برسه. چون هر LED خودش نور تولید میکنه ولی توmini LED ها و کلا LCD ها کریستال مایعی که دارن روشنایی تولید میکنه و نمیتونه اون قسمت های تیره رو از قسمت های روشن تفکیک کنه

Mahdi

من یه جای اینو نفهمیدم الان برتری این به اولد چیه و قیمتش چطوریه؟

iTroll 2nd Gen

تمام ویژگی های ال سی دی + ویژگی کنتراست بالا :/

Farcry

اگر این مشکلش حل بشه برتریش میشه تمام ویژگی های اولد ها ( کنتراست بالا-غلطت رنگ مشکی-روشنایی در حد اولد ها چون LCD های معمولی انقدر روشنایی نمیدن) و خب نبود مشکلات اولد ها مثل ایجاد رد تصویر و زاویه دید پایین.

HM-Royal

تقریباً تمام دیسپلی های موجود از فناوریهای مختلف و استفاده شده در TV، مانیتور و تبلت و…. به غیر از oled، کم و بیش این مشکل را دارند مخصوصاً در محیط تاریک… در oled هر پیکسل مستقل از دیگری نور و رنگ رو نمایش میده و نمایش رنگ مشکی خالص به معنی پیکسل خاموش‌ـه… در کل بدترین و تو مخی‌ترین مشکل دیسپلی oled در موبایل و تبلت و Tv و… Burn-in شدنه که اگه بشه هیچکاریش نمیشه کرد؛ حالا بقیه مشکلاتش بماند و مزیتش نسبت به بقیه، مصرف پایینه.

HM-Royal

در کل Micro LED از بقیه بهتره و مشکل Burn-in هم نداره

iTroll 2nd Gen

سه سال پیش ایده میکرو ال ای دی به ذهنم رسید
وقتی خبرشو خوندم که ساختنش ، افسرده شدم :/

AŁɪ

تا ازش تعریف کردیم رید 😐😶

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی