حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Mi Tab 5 شیائومی با تراشه‌های سری ٧ و ٨ اسنپدراگون ارائه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تبلت، شیائومی

شیائومی مدت‌هاست که در بازار تبلت‌ها فعالیت نمی‌کند. آخرین تبلت این غول فناوری چینی، حدود سه سال پیش با نام Mi Pad 4 روانه بازار شد. اما شایعات جدیدی از سری تبلت‌های جدید شیائومی به دست ما رسیده است. گفته می‌شود که سری Mi Tab 5 شیائومی، با تراشه‌های سری ٧ و ٨ کوالکام روانه بازار خواهند شد. در ادامه، به برخی از جزئیات مربوط به سری می تب ۵ شیائومی می‌پردازیم.

سری Mi Tab 5 شیائومی

تبلت می پد ۴

تبلت می پد ۴ شیائومی

اگر به یاد داشته باشید، شایعات تبلت Mi Pad 5 Pro لو رفته بود. برخی از منابع، می‌گویند که شیائومی قصد دارد مجدداً به عرصه رقابت تبلت‌ها بازگردد. اما تاریخ رسمی رونمایی از تبلت‌های جدید شیائومی، همچنان مشخص نشده است. طراحی ماژول دوربین اصلی می تب ۵ پرو نیز مشابه با شیائومی Mi 11 است.

 

مشخصات تبلت شیائومی Mi Pad 5 لو رفت

 

همان طور که می‌دانید، این سری ابتدا با نام Mi Pad 5 لو رفته بود. اما به نظر می‌رسد که شیائومی تغییری را در نام گذاری تبلت جدید خود اعمال خواهد کرد. این تغییر، به اسم Mi Tab 5 ختم شده است. به گزارش Realmicentral، یک افشاگر دیگر به تازگی جزئیاتی را از تبلت‌های جدید شیائومی منتشر کرده است که آن‌ها را در پاراگراف بعدی مطالعه خواهیم کرد.

جزئیات سری Mi Tab 5

پیش از این خبر، انتظار داشتیم که می تب ۵ با تراشه‌ ۶ نانومتری Dimensity 1200 مدیاتک عرضه شود. رونمایی از می تب ۵ پرو نیز با اسنپدراگون ۸٧٠ مورد انتظار بود.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

اما شایعات جدید، می‌گویند که خبری از تراشه طراحی شده توسط مدیاتک در این سری نیست. تمام تبلت‌های سری Mi Tab 5 شیائومی مجهز به تراشه‌های کوالکام هستند. می تب ۵ پرو همچنان با تراشه‌ Snapdragon 870 مورد انتظار است. اما در عوض، تراشه Dimensity 1200 در می تب ۵ با اسنپدراگون ٨۶٠ جایگزین شده است.

ظاهراً مدل سومی هم در این سری وجود خواهد داشت. این مدل سوم، از تراشه سری اسنپدراگون ٧xx بهره مند خواهد بود. شاید آخرین نسخه سری می تب ۵، نسخه لایت آن باشد. در کنار این موضوع، هیچ دستگاهی با تراشه‌ Snapdragon 860 فعلاً در چین رونمایی نشده است.

 

اسنپدراگون ۸۶۰ | Snapdragon 860 کوالکام رسما معرفی شد

 

در ادامه، افشاگر مورد اشاره گفته است که پنل‌های LCD و OLED در مدل‌های مختلف این سری تبلت وجود خواهد داشت. وضوح پنل این نمایشگرها ٢,۵۶٠×١,۶٠٠ و رفرش ریت آن‌ها نیز ١٢٠ هرتز است. از طرفی دیگر، نرخ حساسیت لمسی نیز ٢۴٠ هرتز است. ۴,٠٩۶ نقطه لمسی توسط نمایشگرهای موجود در این سری پشتیبانی می‌شوند.

اما شیائومی برای این سری، باتری‌های دوگانه با ظرفیت ۴,٢۶٠ میلی آمپر ساعتی را در نظر خواهد گرفت. مجموع این ظرفیت، برابر با ٨,٧٢٠ میلی آمپر ساعت خواهد بود. قیمت پایه می تب ۵ نیز مناسب خواهد بود. نسخه پایه این تبلت رونمایی نشده، قیمتی در حدود ٢,٩٩٩ یوان چین (معادل ۴۶۶ دلار آمریکا) است.

نظر شما در مورد این سری تبلت چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند مجدداً به رقابت با دیگر برندها در این صنعت بپردازد؟ فکر می‌کنید که شیائومی چه برگ برنده‌ای را در این سری نمایان خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M H

دست گرمیه خوبیه برا آیپد پرو🥺

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️