حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۸۶۰ | Snapdragon 860 کوالکام رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | کوالکام

امروز همراه با مراسم معرفی پوکو X3 Pro، اسنپدراگون ۸۶۰ نیز معرفی شد. پردازنده جدید کوالکام نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸۵۵ است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود.

اسنپدراگون ۸۶۰ | Snapdragon 860

نام گذاری اسنپدراگون کوالکام در سال های اخیر تا حدودی پیچیده شده است. در حالی که این شرکت تمایل دارد هر سال چندین چیپ ست را تحت سری 400 ، 600 و 700 منتشر کند، اما آن ها تاکنون به یک قانون طلایی پایبند بوده اند: سری 800 فقط یک نسخه پرچمدار در سال می بیند، یا عضوی است که نسخه اصلاح شده مدل دیگری را ارایه می دهد.

به نقل از xda، در سال 2021 تغییر جزئی در این استراتژی مشاهده شد: در حالی که پرچمدار سال 2021 آن ها اسنپدراگون ۸۸۸ است، آن ها همچنین یک اسنپدراگون ۸۷۰ که نسخه اصلاح شده و با سرعت بالاتر از اسنپدراگون 865/865 + را برای دستگاه های ارزان قیمت معرفی کردند. اکنون، کوالکام با افزودن عضوی جدید به این خانواده، اسنپدراگون 860، این استراتژی جدید را بیشتر ادامه می دهد.

اسنپدراگون 870 نسخه اصلاح شده ای از اسنپدراگون ۸۶۵ است در حالی که اسنپدراگون ۸۶۰ نسخه اصلاح شده ای از اسنپدراگون 855 است که در اکثر گوشی های پرچمدار سال 2019 مورد استفاده قرار گرفت.

اسنپدراگون ۸۶۰

اسنپدراگون ۸۶۰

اسنپدراگون ۸۶۰ دارای همان پردازنده مرکزی Kyro 485 با برخی تغییرات داخلی است با سرعت کلاک کمی بالاتر (تا 2.96 گیگاهرتز در مقابل 2.84 گیگاهرتز) ساخته شده است. اسنپدراگون 860 حداکثر 16 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند و از چندین ویژگی جدید دوربین پشتیبانی می کند.

پردازنده گرافیکی Adreno 640 است. این بدان معناست که همچنان از فرایند 7 نانومتری به جای 5 نانومتری موجود در اسنپدراگون 888 استفاده می کند.

 

این پردازنده، دستگاه های میان رده رو به بالا را هدف قرار می دهد. کوالکام پشتیبانی از فناوری 5G در اسنپدراگون 860 را لحاظ نکرده است، به این معنی که اگر می خواهید نسل بعدی اتصال بی سیم را تجربه کنید، باید به فکر دیگر گوشی های هوشمند گران قیمت اندرویدی باشید.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

استفاده از پردازنده هایی که در گوشی های پرچمداران سال های گذشته به آن ها مجهز شده بودند، در گوشی های میان رده فعلی سیاست جدیدی نیست و کوالکام از این سیاست به شدت استقبال می کند که درست هم هست. به این نحو هم کاربران گوشی های میان رده از پردازنده های بهتری بهره مند می شوند و هم سازندگان گوشی ها می توانند گوشی های با قیمت و البته با قدرت مناسب تولید کنند.

 

نظر شما درباره اسنپدراگون ۸۶۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

عالیه… سال ها واقعا منتظر همچین حرکاتی بودیم که به لطف تولیدات اقتصادی میسر شد…
حالا جای پردازنده میانرده هایی که فقط خوب بودن، با همون قیمت، پردازنده های نوشده پرچمدار رو میگیریم…
خرید اسنپدراگون 860 مثل خرید پرچمدار اواخر 2019 یا اوایل 2020 میمونه… که لااقل برای منی که همیشه با یکسال تاخیر گوشی‌هامو میخرم عالیه… این یه معامله دو سر سود برای کاربر و شرکت تولید کننده هست… هم تولید کننده سود میکنه و هم من به عنوان مصرف کننده از هر پردازنده میانرده هم‌قیمت لااقل 1.5 تا 2 برابر قدرت بیشتری برای بازی و کارای دیگه تو دستم دارم… فوق‌العاده شده…

Taha

ولی واقعا اگه شیا نبود چه بر سر دنیای موبایل میومد؟😂🤔

Mahdi

خیلی خوبه لااقل مجبور نیستیم از ۷۳۲جی استفاده کنیم

Milad7

برای میان رده های فوق العاده هستش👻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی