حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات سری Reno 6 اوپو به همراه رندرها و قیمت آن لو رفت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اوپو، رندر، شایعات

سری Reno 6 اوپو به زودی توسط این برند چینی رونمایی خواهد شد. پیش از این، اوپو وجود چنین سری را تأیید کرده بود. اما اکنون، اطلاعات لو رفته از گوشی‌های این سری، جزئیات جدیدی را به ما می‌دهد. در ادامه، نگاهی به مشخصات سری Reno 6 اوپو به همراه رندرهای رسمی و قیمت آن خواهیم داشت.

رونمایی از سری Reno 6 اوپو

همان گونه که پیش‌تر در ترنجی گفتیم، اوپو قصد دارد تا سری Reno 6 خود را به صورت رسمی و در روز ۶ خرداد ١۴٠٠ رونمایی کند. این سری، از سه گوشی رینو ۶، رینو ۶ پرو و رینو ۶ پرو پلاس تشکیل می‌شود.

 

تاریخ رونمایی سری Reno 6 اوپو و ردمی K40 Light Luxury Edition رسماً مشخص شد

 

اما در گزارشاتی سوی EqualLeaks، قیمت، رندرهای رسمی و مشخصات سری Reno 6 اوپو منتشر شده است. این سه گوشی، گوشی‌های جدیدی هستند که اوپو تمرکز ویژه‌ای برای رونمایی از آن‌ها خواهد داشت.

رندرهای رسمی اوپو Reno 6

اولین گوشی که به آن می‌پردازیم، گوشی Reno 6 اوپو است. ابتدا از رندر رسمی این گوشی شروع می‌کنیم که به تازگی منتشر شده است. رندرهای این دستگاه، در سه رنگ مختلف منتشر شده‌اند.

رندر Reno 6 اوپو

رندرهای Reno 6 اوپو

خب، در این رندرها، شاهد طراحی جدید و عجیبی نیستیم. در قاب پشتی، ماژول مستطیلی دوربین اصلی سه‌گانه‌ به همراه فلش LED چندگانه وجود دارد. عبارت 64MP نیز به سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دوربین این گوشی اشاره دارد. در فریم میانی، جزئیات خاصی به جز کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا دیده نمی‌شود. در قاب جلویی نیز، نمایشگری با حاشیه‌های نسبتاً کم دیده می‌شود. در سمت چپ و بالای این نمایشگر، حفره نمایشگر دیده می‌شود. از آن جایی که حسگر تشخیص اثرانگشت بر روی فریم و قاب پشتی دیده نمی‌شود، می‌توان گفت که این حسگر در زیر نمایشگر تعبیه شده است. اما به سراغ مشخصات نسخه پایه گوشی‌های سری Reno 6 می‌رویم.

مشخصات فنی و قیمت اوپو Reno 6

این گوشی، همان طور که انتظار داریم از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. در قاب جلویی رینو ۶، نمایشگری با قطر ۶.۴٣ اینچ با وضوح +FHD قرار گرفته است. نوع پنل این نمایشگر، Super AMOLED E3 ساخت سامسونگ با رفرش ریت ٩٠ هرتزی است. همین نمایشگر، توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. در کالبد این گوشی میان رده، تراشه ۶ نانومتری Dimensity 900 قرار گرفته است. احتمالاً، این گوشی اولین دستگاهی است که به تراشه جدید مدیاتک مجهز می‌شود.

 

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 900 رسماً معرفی شد

 

سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض نیز احتمالاً همراه با رابط کاربری ColorOS 11 در این گوشی ارائه می‌شود. ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای نسخه‌های مختلف این گوشی در نظر گرفته شده است. نوع حافظه داخلی و حافظه رم این گوشی، به ترتیب UFS 3.1 و LPDDR4X 2133MHZ می‌باشند. خبری از اسپیکر استریو یا تراشه NFC در رینو ۶ نیست.

سیستم دوربین Oppo Reno 6، از دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی با سنسور اصلی OV64B تشکیل می‌شود. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ٣٢ مگاپیکسلی دارد. این حسگر ٣٢ مگاپیکسلی، IMX616 نام دارد که ساخت سونی است. در انتها، اوپو برای این گوشی، باتری با ظرفیت ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است. این باتری، به وسیله شارژر ۶۵ واتی درون جعبه شارژ می‌شود. اما قیمت این محصول چگونه است؟ خب، قیمت گوشی Oppo Reno 6 به این شرح است:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴٢٠ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٩٩٩ یوان چین (معادل ۴۶۶ دلار آمریکا)

جزئیات اوپو Reno 6 Pro

دومین گوشی این سری، همان رینو ۶ پرو است. رندر رسمی Reno 6 Pro نیز در فضای مجازی منتشر شده است. این رندر نیز در سه رنگ منتشر شده است. طراحی این گوشی، مشابه رندرها و تصاویر لو رفته قبلی است.

رندرهای Reno 6 Pro

رندرهای Reno 6 Pro اوپو

طراحی این گوشی، شباهت‌های زیادی با Reno 6 دارد. با این حال، در Reno 6 پرو، شاهد استفاده از ماژول دوربین اصلی چهارگانه‌ با مکان جای گیری کمی متفاوت هستیم. شیشه نمایشگر Reno 6 پرو نیز دو لبه خمیده دارد. بر خلاف برخی شایعات، شیشه قاب پشتی این گوشی تخت نیز و خمیده است. در ادامه مشخصات سری Reno 6 اوپو، به مشخصات این گوشی می‌رسیم. رینو ۶ پرو، در برخی از مشخصات با رینو ۶ اشتراک‌هایی دارد. با این حال، به تفاوت‌های این دو گوشی اشاره می‌کنیم.

نمایشگر نسخه پرو، قطر ۶.۵۵ اینچی دارد و پنل آن، به صورت ترکیبی ساخت کمپانی‌های BOE و سامسونگ است. نسخه‌های این گوشی و Reno 6، یکسان است و تفاوتی در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما در مقابل، تراشه این گوشی، تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1200 است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

آخرین تفاوت این گوشی با نسخه عادی، این است که رینو ۶ پرو از یک سنسور ٢ مگاپیکسلی اضافه برای تشخیص عمق استفاده می‌کند. البته به نظر نمی‌رسد که این حسگر تصویر، در عملکرد تأثیر گذار باشد. به قیمت Reno 6 پرو می‌رسیم. این گوشی، با برچسب‌های قیمتی زیر معرفی خواهد شد:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,۴٩٩ یوان چین (معادل ۵۴۴ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٧٩٩ یوان چین (معادل ۵٩١ دلار آمریکا)

جزئیات رینو ۶ پرو پلاس

مانند دو گوشی دیگر عضو این خانواده، رندرهای رسمی Reno 6 Pro Plus نیز منتشر شده است. طراحی این گوشی با Reno 6 Pro مشابه است. اما ماژول دوربین این گوشی، بیشتر با سری OnePlus 9 شباهت دارد. به همین صورت، ماژول دوربین نیز بزرگ‌تر از نسخه Pro است.

رندرهای Reno 6 Pro Plus

رندرهای رینو ۶ پرو پلاس

در بخش مشخصات فنی، این گوشی پرچمدار سری Reno 6 است و تفاوت‌های مهمی را با دو عضو دیگر دارد. نمایشگر این گوشی، مانند Reno 6 Pro است اما دیگر تنها سامسونگ تأمین کننده پنل نمایشگر این دستگاه خواهد بود. تراشه Snapdragon 870 نیز نقش مغز متفکر Reno 6 Pro Plus را ایفا خواهد کرد. لیست کنسول گوگل پلی این گوشی نیز موضوع مذکور را تأیید می‌کند. هر دو نسخه اعضای دیگر این خانواده، در Reno 6 Pro Plus نیز وجود دارد. تنها دو رنگ برای نسخه پرو پلاس در نظر گرفته شده است.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این گوشی با دو عضو دیگر، در بخش دوربین اصلی است. دوربین اصلی چهارگانه‌ این گوشی، از سنسورهای ٢+١٣+١۶+۵٠ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. سنسور اصلی Reno 6 Pro Plus، حسگر تصویر IMX766 ساخت سونی است. نسل قبلی این گوشی نیز دارای چنین سنسوری بود. لنزهای تله فوتو و فوق عریض در این گوشی نیز موجود خواهند بود. در نهایت، این گوشی برعکس دو عضو دیگر این خانواده، از اسپیکر استریو بهره مند است. اما قیمت گذاری اوپو بر روی این گوشی این گونه است:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢٢ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۴,٣٩٩ یوان چین (معادل ۶٨۴ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد سری گوشی‌ها چیست؟ کدام عضو از خانواده Reno 6 اوپو مورد پسند شما واقع شده است؟ آیا ارزش خرید این محصولات مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، گوشی های خوبی هستن سری رینو شرکت اوپو، مدل پرو و پرو پلاس خب بهترن، البته گواهینامه ضدآب ندارن، اگه داشتن خیلی خوب میشد، یه بدی دیگم داره این هست البته بدی گوشی نیستش، منظورم از بدی اینه که وارد بازار ما یعنیذایران نمیشه، گوشیهای ویوو، اوپو و، رلمی فکر کنم اینا تو بازار ایران هم بیان خیلی خوب میشه، اگرهم باشه که نیستش به تعداد انگشت شمارذشاید باشه که اون شخص وارد میکنه نه یه شرکتی که تعداد زیاد وارد بازارمون کنه،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️