حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Xperia Ace 2 سونی با تراشه‌ Helio P35 و قیمت ٢٠٢ دلاری رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سونی

سونی یکی از برندهای قدیمی و شناخته شده تولید گوشی‌های هوشمند است. این برند ژاپنی، با سری Xperia خود، توانست شهرت بسیاری زیادی را کسب کند. جدیدترین گوشی هوشمند سونی از سری Xperia، با نام Xperia Ace 2 رونمایی شده است. گوشی Xperia Ace 2 سونی، در ژاپن نیز عرضه شده است. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این گوشی تازه وارد خواهیم داشت.

گوشی سونی Xperia Ace 2

ما در ترنجی، پیش از این هم در مورد گوشی اکسپریا Ace 2 صحبت‌هایی کرده بودیم. به عنوان مثال، رندرهای نهایی گوشی اکسپریا Ace 2 را منتشر کرده بودیم. یا حتی تا همین ٢ روز پیش، در مورد رؤیت این گوشی در لیست کنسول گوگل پلی گفته بودیم. اما در نهایت، زمان رونمایی رسمی این فرا رسید.

 

سونی اکسپریا Ace 2 در گوگل پلی کنسول دیده شد

 

بر اساس گزارشی از Gsmarena، سونی به تازگی از یک گوشی پایین رده کامپکت رونمایی کرده است. نام این گوشی، Xperia Ace 2 است و فعلاً در کشور مادری سونی، یعنی ژاپن عرضه شده است. در پاراگراف‌های بعدی، مشخصات فنی و قیمت این گوشی کامپکت سونی را زیر ذره بین خود قرار خواهیم داد. ببینیم که این گوشی، چه چیزی در چنته دارد.

مشخصات فنی گوشی Xperia Ace 2 سونی

همان طور که گفتیم، این گوشی، یک پایین‌ رده کامپکت است. سونی به دلیل کم شدن تنوع گوشی‌های کامپکت در بازار موبایل، اقدام به تولید گوشی‌های کامپکت کرده است. بنابراین، اکسپریا Ace 2 عضوی از همین دسته است.

طراحی و نمایشگر

قاب پشتی و رنگ بندی Xperia Ace 2 سونی

قاب پشتی و رنگ بندی Xperia Ace 2 سونی

مانند همیشه، از بخش طراحی شروع می‌کنیم. در قاب پشتی این گوشی، طراحی بسیار ساده و نسبتاً قدیمی را شاهد هستیم. این طراحی، به سبک و سیاق کلاسیک سونی اشاره دارد. این سبک طراحی، طرفداران کمی ندارد و بسیاری از کاربران سونی، به این نوع طراحی علاقه مند هستند. ماژول دوربین بیضوی شکل این گوشی، دوربین دوگانه و فلش LED را در خود جای داده است. همچنین لوگوی سونی نیز در این قاب حک شده است. گوشی Xperia Ace 2، در سه رنگ روانه بازار می‌شود. این رنگ‌ها، آبی، مشکی و سیاه هستند. سونی، یکی از اولین استفاده کنندگان حسگر تشخیص اثرانگشت بر روی فریم است. این کمپانی ژاپنی، مجدداً از حسگر تشخیص اثرانگشت خازنی ادغام شده با دکمه پاور در این گوشی جدید استفاده کرده است. به نظر من، محل قرارگیری این حسگر، در حالت خوبی قرار دارد.

جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی به کار رفته است. در نهایت، وارد قاب جلویی و نمایشگر می‌شویم. در این قاب، نمایشگری با قطر ۵.۵ اینچ با پنلی از نوع IPS LCD دیده می‌شود. وضوح این پنل، +HD است و رفرش ریت آن برابر با ۶٠ هرتز می‌باشد. طراحی قاب جلویی، نسبت به دیگر گوشی‌های بازار، اتفاق جدیدی نیست. اما نسبت به گوشی‌های خود سونی، این طراحی مناسب است. در بالای این گوشی، زائده‌ای قطره‌ای شکل با نام ناچ قطره‌ای دیده می‌شود. در این ناچ، دوربین سلفی تکی گوشی Xperia Ace 2 سونی نیز تعبیه شده است.

کیفیت ساخت این گوشی کامپکت، در حد بالایی قرار دارد. به طوری که نمایشگر Xperia Ace 2، به وسیله محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود. در ادامه، گواهی نامه IP68 به این گوشی اعطا شده است. وزن و ضخامت این گوشی، به ترتیب برابر با ١۵٩ گرم و ٨.٩ میلی متر است. در کل، اکسپریا Ace 2 کیفیت ساخت بسیار خوبی نسبت به برچسب قیمتی‌اش دارد.

پلتفرم

گوشی جدید سونی، در بخش مشخصات سخت افزاری اعم از تراشه، حافظه داخلی و حافظه رم، حرف چندانی برای گفتن ندارد. این گوشی کامپکت، از تراشه Helio P35 با لیتوگرافی ١٢ نانومتری و هسته‌‌های Cortex-A73 و Cortex-A53 استفاده می‌کند. به دلیل استفاده از این تراشه‌، خبری از پشتیبانی فناوری اینترنت 5G در جدیدترین گوشی سونی نیست.

حافظه رم Xperia Ace 2، حجم ۴ گیگابایتی دارد. نوع این حافظه رم مشخص نیست. حافظه داخلی این گوشی حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد و از نوع eMMC 5.1 است. اکسپریا Ace 2، تنها با همین تک نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی در این گوشی نیز فراهم شده است. سونی جزئیات رسمی را از نسخه نرم افزار این گوشی اعلام نکرده است. اما به احتمال زیاد، گوشی Xperia Ace 2 سونی، از سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض برخوردار شده است. در این صورت، انتظار داریم که اکسپریا Ace 2 حداقل دو آپدیت اساسی اندروید را دریافت کند و به اندروید ١٣ نیز به‌روزرسانی شود.

سیستم دوربین

سیستم دوربین Xperia Ace 2 نیز تعریف چندانی ندارد. به نظر می‌رسد که تمرکز سونی، پیرامون طراحی و کیفیت ساخت این گوشی بوده است. به همین ترتیب، شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه‌ ٢+١٣ مگاپیکسلی در جدیدترین عضو گوشی‌های سونی هستیم. دوربین سلفی Xperia Ace 2 از سنسور تکی ٨ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر و فیلم‌ها استفاده می‌کند. همان طور که اشاره کرده بودیم، دوربین سلفی این گوشی در ناچ قطره‌ای قرار گرفته است.

باتری و شارژر

متأسفانه جزئیاتی از شارژر Xperia Ace 2 به صورت رسمی منتشر نشده است. اما به نظر می‌رسد که سونی از باتری حجیم ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی در گوشی Xperia Ace 2 استفاده کرده باشد. با توجه به تراشه نسبتاً کم مصرف و نمایشگر ۵.۵ اینچی این گوشی، انتظار می‌رود تا عمر باتری اکسپریا Ace 2، در حد بسیار خوبی باشد. اما در نهایت، باید تا زمان انتشار تست‌های بازدهی باتری این گوشی سونی، صبر داشته باشیم. در انتها، نوبت به قیمت اکسپریا Ace 2 می‌رسد. سونی بر روی این گوشی خوش ساخت، چه برچسب قیمتی را قرار داده است؟

قیمت سونی اکسپریا Ace 2

قیمت گوشی Xperia Ace 2

این گوشی کامپکت، در تک نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی و در ژاپن عرضه شده است. فعلاً مشخص نیست که سونی قصد عرضه جهانی این گوشی را دارد یا خیر؛ اما قیمت گوشی Xperia Ace 2 سونی در ژاپن، برابر با ٢٢,٠٠٠ ین ژاپن (معادل ٢٠٢ دلار آمریکا) است.

نظر شما در مورد گوشی کامپکت Xperia Ace 2 چیست؟ آیا این گوشی را می‌پسندید؟ کدام ویژگی اکسپریا Ace 2 سونی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ آیا طراحی و کیفیت ساخت یک دستگاه هوشمند را به عملکرد آن ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

گرونه

Milad7

دوستان آیفون 12 خیلی خوش قیمت شده الان داخل دی جی کالا 23500 پیشنهاد ویژه اس.اگه قصد خرید دارید اقدام کنید

V800B

202 دلار
شبیه جکه این معرفی

iTroll 2nd Gen

توجه کنید که ضد آبه

خیلی گرونه

صدرا مخملی

هم گرونه هم اینکه تو طراحی زیاد جذاب نیست باتری رضایت بخش نیست و دوتا دوربین بیشتر نداره و همچنین پردازنده با این قیمت هم خوب نیست

اما شاید اصالت سونی و طراحی کامپکت گوریلا گلس 6 و ip68 و دوربین خوب بتونه این ضعف ها رو پوشش بده ولی بازم گرونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️